Bağlanılan Hatırlatmalar

  • HoI3: For the Motherland: 11 Mart 2011 - 14 Mart 2011

Gönderen Konu: Günlük Hearts of Iron III For the Motherland Makaleleri  (Okunma sayısı 28758 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Temüroğlu

  • Ağır Süvari
  • *
  • İleti: 3143
    • Profili Görüntüle
Harika !
 

Çevrimdışı Spartan

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2044
    • Profili Görüntüle
Bence de, artık Almanya ile Norveç'i, Japonya ile Hollanda sömürgelerini ele geçirmek için bir sebebimiz olacak.
Benim eylemlerimi komuta etmek, nasıl davranmam gerektiğini söylemek ve bunu yönlendirecek bir yasa oluşturmak hiç kimsenin üstüne vazife değildir. - Max Stirner

Yükseldikçe uçma bilmeyenlere daha küçük görünmemiz kaçınılmazdır. - Friedrich Nietzsche

http://theanarchistlibrary.org/library/the-anarchist-faq-editorial-collective-an-anarchist-faq
http://www.submedia.tv/
http://sosyalsavas.org/
 

Çevrimdışı Temüroğlu

  • Ağır Süvari
  • *
  • İleti: 3143
    • Profili Görüntüle
Sovyetler kaynak cenneti olacak o zaman.
 

Çevrimdışı Loki

  • Paşa
  • *
  • İleti: 5684
    • Profili Görüntüle
Sovyetler kaynak cenneti olacak o zaman.

Olması gerekende bu zaten

Çevrimdışı KHAN

  • Onursal Üye
  • *
  • İleti: 1848
    • Profili Görüntüle
Back in the good old days Paradox games had a load of historical events that meant no matter how much money you had you would still go bankrupt as Spain. Now we have in general tried to move on from this with more open game play and less historical steering. There is one title that is still an unashamed throw back to that era of Paradox games, the Hearts of Iron series. World War II games require World War II.
 
We are looking to develop this further with a series of historical decisions that give the Majors boosts (and penalties) according to the situation, to give the countries a little better steering. What we are looking at are key moments in the war to give bonus to help countries along that direction. A German attack on the Soviet Union, we give a temporary bonus to attack movement and supply throughput (if we can time it right it will expire just as winter comes along). France Surrenders, Britain picks up a bonus on air intercept mission. Paris liberated then France sees a manpower boost.
 
The goal is that the effects are not so huge the you feel the need to play to these decisions they have the goal of giving nice nudges to countries just as they need them. I am not going to go to far into the exact specifics of these effects because we have testing and balancing to do for them. Take Japan and the Pacific, we want to give them a nice nudge for the Pacific war so a nice reduction in amphibious assault penalty would help them out a bit. If we throw in a supply throughput penalty it would also slow down the drive into the China. Is this the answer we have been seeking for the Japan question? We’ll keep you posted.

To give you some eye candy, here is an early preview of the new main menu background yonaz has been working on:

 

Çevrimdışı Spartan

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2044
    • Profili Görüntüle
Eski güzel günlere baktığımızda Paradox oyunlarının İspanya ile ne kadar zengin olursanız olun sizi iflasa sürükleyebilecek birçok event olduğunu görüyoruz. Şu sıralar tarihsel ilerleyişi biraz kısıp daha serbest bir oynanış sunsak da İkinci Dünya Savaşı oyunlarında İkinci Dünya Savaşı'nı yaşamanız gerekiyor.

Bunu sağlamak adına ana ülkelere duruma göre çeşitli artılar veya eksiler veren decisionlar ekliyoruz. Yaptığımız şey, savaşın önemli anlarında bu ülkelere yardım etmek. Sovyetler Birliğine yapılan bir Alman saldırısında, saldırı hareketine ve lojistik throughput'una bonus vereceğiz (eğer kış geldiğinde bitecek şekilde ayarlayabilirsek). Fransa teslim olunca, Britanya air incept görevlerinde bonus alacak. Paris kurtulunca da Fransa'nın insan kaynakları yükselecek.

Amacımız ülkelere çok büyük avantajlar vermekten ziyade onlara ihtiyaç duydukları desteği sağlamak. Bununla ilgili kesin bilgiler veremiyeceğim zira test ediyoruz ve çeşitli dengelemeler yapıyoruz. Japonya'yı ve Pasifik'i ele alalım, Pasifik savaşında yardımcı olabilmek için çıkarma savaşlarındaki eksileri biraz azaltmayı istiyoruz. Aynı şekilde lojistik throughput ile ilgili vereceğimiz eksiler, Çin'deki ilerleyişi de yavaşlatacaktır. Japonya sorusunun da cevabını vermiş olduk böylece.

Göz zevkiniz için, yonaz'ın üzerinde çalıştığı yeni arkaplan:



Yeni arkaplan çok güzel olmuş.
« Son Düzenleme: 22 Nisan 2011, 18:05:45 Gönderen: Spartan »
Benim eylemlerimi komuta etmek, nasıl davranmam gerektiğini söylemek ve bunu yönlendirecek bir yasa oluşturmak hiç kimsenin üstüne vazife değildir. - Max Stirner

Yükseldikçe uçma bilmeyenlere daha küçük görünmemiz kaçınılmazdır. - Friedrich Nietzsche

http://theanarchistlibrary.org/library/the-anarchist-faq-editorial-collective-an-anarchist-faq
http://www.submedia.tv/
http://sosyalsavas.org/
 

Çevrimdışı Temüroğlu

  • Ağır Süvari
  • *
  • İleti: 3143
    • Profili Görüntüle
Teşekkürler.
 

Maydonoz

  • Ziyaretçi
Çeviri güzel de :beatnik2: Küçük ülkeler için fazla event olmaması için kötü :sombrero:
 

Çevrimdışı Erhan

  • HoI3 Modlama Uzmanı
  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 470
    • Profili Görüntüle
Öncelikle Spartan ve Khan arkadaşlarımıza verdikleri güzel bilgilerden dolayı teşekkürler. Ellerinize sağlık.

Ek paketle ilgili benim en çok şu stratejik materyal olayı hoşuma gitti. Modlanabilme imkanıda olacakmış. Buda güzel bir haber doğrusu. Lojistik ile ilgili değişikliklerde güzel olmuş. Ayrıca birde teknoloji ile ilgili değişiklikler var. Onların ne kadar iyi olduğu ancak oynanınca ortaya çıkacak.

Yeni eklenecek savaş senaryolarını nasıl hazırladıklarını inceleyerek, planladığım bazı ufak modları bu şekilde hazırlama imkanı yakalayarak, hem değişen her versiyonda tüm bu ufak modları baştan yeniden yapmaya gerek kalmayacak (ufak değişiklikler yapmak yeterli olacak, böylece modların devamlılığı da olmuş olacak) hemde pek çok ufak modu artık tek bir dosya halinde dağıtmakta da mümkün olabilecek (Buda bir sürü uğraştan kurtaracak).

İnşallah şu For Motherland ek paketi ile modlama işini kolaylaştıracak şeylerde eklemeyi unutmazlar. Ayrıca "Complete Pack" tarzı bir DVD hazırlayıp satışa sunarlarsa, çok iyi olacak. Yoksa oyun yamalı boğçaya dönecek :-).

Birde Yonaz'ın göz zevki buysa yandık :-).
HOI3 Rehber ve diğer çalışmalarımı Allah rızası için hazırlıyorum.

Hoi3-Man
 

Çevrimdışı Spartan

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2044
    • Profili Görüntüle
Yeni bir geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz! Bu hafta HoI-3'ü biraz daha tarihsel yapma konusunda yoğunlaşıyor. Savaşı etkileyen en önemli şeylerden biri de tarafsızlık, örneğin ABD ile oynarken savaşa girebilmek çok önemli ve sizi sınırlayan etken tarafsızlık. Tarafsızlık savaşı da tamamen bu işe yöneltmeniz gereken casuslar üzerinden gerçekleşiyor. Bu casusluk eylemlerinin anahtar olması ve bir ülkenin savaşa giremediğinde dengenin sağlanmasının zor olması hoşumuza gitmiyordu, bu sebeple tarafsızlığın ve tehdidin kullanımını değiştirdik.

Tarafsızlığı sabit ve bir ülkenin ne derece izole olduğunu gösteren bir değer yapıyoruz. Yalnızca eventler ve decisionlar ile değiştirilebilir. Bir ittifaka katılmak gibi kararlar verildiğinde dış tehdide göre şekillenecek. Tehdit şunlara göre oluşacak: dünyadaki uzaklık, ittifakın gücü ve yakınlık. Sonuç olarak ABD gibi bir ülkenin savaşa katılması için Almanya'nın onlara olan tehdidini arttıracaksınız.

Bunun bir artısı da casusları başka şeyler yapmak için serbest bırakacak olması, mesela King'in geçen haftaki darbelerle ilgili olan videolu günlükteki değindiği yabancı bir partiyi desteklemek gibi.

Üzerinde çalıştığımız bir başka konu da 2.DS'daki Polonya'nın durumunu oyuna daha iyi aktarabilmek. Savaşın sonlarında Sovyet birlikleri Alman işgalini kırınca Britanya'da sürgünde olan hükümeti görmezden gelerek kendi hükümetini kuracak. Bu yeni bir genel oyun mekaniği bu yüzden diğer durumlarda da çalışacak ve ittifakın hükümeti sürgünde olan ülkenin başkentini ve topraklarının %50'sini gerektirecek.

İşte iki resim, birincisi Polonya'da kurulan Sovyet kuklası hükümetini  ve ikincisi de birkaç Polonyalı yeraltı direnişini gösteriyor.





Önümüzdeki hafta tarihsel seçimler ve beklediğiniz arayüz geliştirmeleri hakkında konuşacağız. Beklemede kalın!


http://forum.paradoxplaza.com/forum/content.php?521-For-the-Motherland-Developer-Diary-6-Neutrality-Government-in-Exile-Updates&s=610b8ada26d135b4aa9b7b8eba1b5945
« Son Düzenleme: 04 Mayıs 2011, 17:03:27 Gönderen: Spartan »
Benim eylemlerimi komuta etmek, nasıl davranmam gerektiğini söylemek ve bunu yönlendirecek bir yasa oluşturmak hiç kimsenin üstüne vazife değildir. - Max Stirner

Yükseldikçe uçma bilmeyenlere daha küçük görünmemiz kaçınılmazdır. - Friedrich Nietzsche

http://theanarchistlibrary.org/library/the-anarchist-faq-editorial-collective-an-anarchist-faq
http://www.submedia.tv/
http://sosyalsavas.org/
 

Çevrimdışı KHAN

  • Onursal Üye
  • *
  • İleti: 1848
    • Profili Görüntüle
Çeviri için teşekkürler
 

Çevrimdışı Lafferty

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1322
    • Profili Görüntüle
Gayet güzel....
Üsteki sekmelerede "theatres" sekmesi eklemiş.
 

Çevrimdışı Ragnarr Loðbrók

Oh ya hele şükür bakanları eklemişler.
 

Çevrimdışı Temüroğlu

  • Ağır Süvari
  • *
  • İleti: 3143
    • Profili Görüntüle
Oh ya hele şükür bakanları eklemişler.

Harbiden ya. Ülkelerin başbakanlarını göremiyorduk.
 

Çevrimdışı Spartan

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2044
    • Profili Görüntüle
İlk olarak seçimleri düzenledik. Ülkelerin seçim tarihleri ve seçim aralıkları oyuna doğru bir şekilde eklendi, örnek olarak İsveç 1970'e kadar 4 yıl ve Finlandiya oyunun başlangıcında yani 1936'da 3 yıl aralıklı seçim sistemine sahipti. Bunun anlamı artık tüm ülkelerde aynı yıl aynı zamanda seçimler olmayacak.

Birçok defa sizler tarafından istenmiş olan diğer şeyse ülkelerin bakanlarını ve bu bakanların getirilerini görebilmekti, biz de bunu ekledik. İstihbarat bölümünde fakat casus kullanmanız gerekmeyecek.




Son olarak statik uçaksavarlar gözden geçirildi. Artık bombardımanlara karşı daha dirençli ve çok daha güçlüler (eskiden bir muhrip 10. seviye uçaksavardan daha iyiydi), ayrıca "Heavy AA Guns" araştırmasıyla aldıkları yükselme iki katına çıktı. Umarım bu onları oyunda biraz daha önemli kılar.


http://forum.paradoxplaza.com/forum/showthread.php?536260-For-the-Motherland-Developer-Diary-7-Historical-Elections-and-Foreign-Ministers&s=01844b08371606c7c6ddce5b32a8130b
Benim eylemlerimi komuta etmek, nasıl davranmam gerektiğini söylemek ve bunu yönlendirecek bir yasa oluşturmak hiç kimsenin üstüne vazife değildir. - Max Stirner

Yükseldikçe uçma bilmeyenlere daha küçük görünmemiz kaçınılmazdır. - Friedrich Nietzsche

http://theanarchistlibrary.org/library/the-anarchist-faq-editorial-collective-an-anarchist-faq
http://www.submedia.tv/
http://sosyalsavas.org/
 

Çevrimdışı Lafferty

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1322
    • Profili Görüntüle
National unity'i yükseltmeyi kaldırmaları kötü olmuş.Bakanlardan gelen 0.01 yükseltme ile ne kadar yükselecek ki...  
« Son Düzenleme: 14 Mayıs 2011, 06:46:45 Gönderen: lofferty »
 

Çevrimdışı Ragnarr Loðbrók

National unity'i yükseltmeyi kaldırmaları kötü olmuş.Bakanlardan gelen 0.01 yükseltme ile ne kadar yükselecek ki... 

Kessinlikle katılıyorum.ASW/Convoy ve STR bombardmentin NU etkisini azaltmaları gerek.
 

Çevrimdışı Amiral

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2491
  • Uncle Junior
    • Profili Görüntüle
You heard about the Chinese Godfather? He made them an offer they couldn't understand.
-Uncle Junior
 

Çevrimdışı c.

  • Paşa
  • *
  • İleti: 5875
    • Profili Görüntüle
Şu Polonya durumu aklıma takıldı.Diyelim ki müttefikler Varşova'yı ve Polonya'nın yarısını aldı,Sovyetler kendi kısmında bir Polonya kuracak mı?
 

Çevrimdışı Spartan

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2044
    • Profili Görüntüle
Bugün Çarşamba ve bunun anlamı yeni bir günlüğün vakti geldi! FTM'ye eklediğimiz birçok yeni trigger ve efektlerden bahsedeceğim. Tahminimce bu daha çok modcuların ilgisini çekiyordur, fakat siz de bu efektlerle neler yaptığımızı hayal edebileceksiniz.

İlk olarak, savaş senaryolarına eklediğimiz birkaç  kullanışlı komut:
Kod: [Seç]
add_division = {
    name = "Test Division"    
    where = 5589
    bergsjaeger_brigade = "cool mountain dudes"
    }

Bu, 5589 bölgesine bir "cool mountain dudes" adında Bergsjaeger tugayından oluşan "Test Division" isimli bir tümen koyuyor. Diğer birkaç senaryo komutları:

brigade_exists = <name> - isimlendirilmiş tugayın varolduğunu kontrol eder.
 brigade_in_combat = <name> - bahsedilen tugayın çatışmada olup olmadığına bakar.
 remove_brigade = <name> - tugayı kaldırır.
Ayrıca, supplies = x/fuel = x bir bölgeye bunlardan eklemek için kullanılabilir durumda.
Başka ne olabilir? Ha bir de her bölgenin liderliğini değiştirebiliyoruz.

Yeni bir statik modifier var, government_in_exile = {}, tüm hükümeti sürgüne kaçmış ülkeler kullanılabilir.

Stratejik kaynaklar için bunlara sahibiz:
has_strategic_resource =<yes/no> - bölgenin stratejik kaynağa sahip olup olmadığını kontrol eden bir trigger.
 strategic_resource = <resource_name> - bölgenin özel bir kaynağa sahip olup olmadığını kontrol eden bir trigger.
 strategic_resource = <resource_name>/none – bir bölgeye bir stratejik kaynak eklemek veya kaldırmak için bir efekt.

Ve stratejik kaynak efektlerinin bir listesi:
Kod: [Seç]
aluminium = {
    air_build_speed = -0.25
}
rubber = {
    amm_movement_speed = 0.25
}

heavy_water = {
    nuke_research = -0.4
}

uranium = {
    nuke_research = -0.4
}

tungsten = {
    hard_attack = 0.25
}

fur = {
    winter_effects = -0.33
}

black_soil = {
    global_manpower_modifier = 0.10
}

cinchona = {
    jungle_effects = -0.33
}

helium = {
    rocket_build_speed = -0.25
}

gold = {
    global_money = 0.33
}

horses = {
    supply_throughput = 0.10
}

antibiotics = {
    casualty_trickleback = 0.05
}

ballbearings = {
    unit_repair = 0.25
}

prefab_ship_facilities = {
    naval_base_efficiency = 0.33
}

dockyard_facilities = {
    naval_build_speed = -0.25
}

oil_refinery = {
    fuel_conversion = 0.5
}

automotive_industry = {
    tank_build_speed = -0.25
}

Birkaç misc işi:
fire_election - seçim triggerı.
The government = X effect can now use THIS and FROM.(?)
<Tag1> = { has_wargoal = <Tag2> } - Bir ülkenin bir başka ülkeye savaş hedefleri olup olmadığını kontrol eder.

Sonuç olarak savaş hedeflerimiz var. Bunlar da modlanabilir, örnek olarak lebensraum savaş hedefi:
Kod: [Seç]
# lebensraum!
aquire_territory = {
    sprite_index = 5
    is_triggered_only = yes

    always = yes
    
    is_valid = {
        this = {
            faction = axis
        }
    }
    
    allowed_regions = {
        owned_by = FROM
    }

    po_demand_region = yes
}
Mihver devletleri her daim bunu kullanabilir, ve size istediğiniz bir ülkeden bölgeler alma şansı tanır. Victoria 2 oynayanlar için, benzer şekilde çalışıyor; hedef eklediğinizde istediğiniz bölgeyi seçiyorsunuz fakat V2'den farklı olarak bölgeler önceden ayarlanmış olmalı.

Ayrıca on_add ve on completion efektleriyle savaş hedeflerinde yeni şeyler yapabilirsiniz. Bütün bunlar ayarlanabilir durumda :)



http://forum.paradoxplaza.com/forum/showthread.php?537451-For-the-Motherland-Developer-Diary-8-Fun-with-modding
« Son Düzenleme: 18 Mayıs 2011, 21:58:06 Gönderen: Spartan »
Benim eylemlerimi komuta etmek, nasıl davranmam gerektiğini söylemek ve bunu yönlendirecek bir yasa oluşturmak hiç kimsenin üstüne vazife değildir. - Max Stirner

Yükseldikçe uçma bilmeyenlere daha küçük görünmemiz kaçınılmazdır. - Friedrich Nietzsche

http://theanarchistlibrary.org/library/the-anarchist-faq-editorial-collective-an-anarchist-faq
http://www.submedia.tv/
http://sosyalsavas.org/
 

 

Forumdan uzaklaştırmalara itiraz, yasal talepler veya uygunsuz içerik bildirimlerinizi İletişim Sayfamız üzerinden yapabilirsiniz. 3 gün içerisinde yanıt verilecektir.