Bağlanılan Hatırlatmalar

  • HoI3: For the Motherland: 11 Mart 2011 - 14 Mart 2011

Gönderen Konu: Günlük Hearts of Iron III For the Motherland Makaleleri  (Okunma sayısı 28316 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı KHAN

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 1655
    • Profili Görüntüle
Hearts of Iron III For the Motherland Makaleleri
« : 09 Mart 2011, 10:33:47 »
For the Mothland – DD1 – What's it all about?

Hello everybody. As some of you may know, I'm the newest member of the Paradox dev team, although I've been a fan and beta for many years. Working at Paradox has been a lot of fun so far, and one of the best parts has been how much "artistic freedom" we have. Goals are set and then we work away at them in our own ways. On the downside, everyone is very busy and I have barely had time to read the forums or even speak to the rest of the team much! I have to admit that I was surprised when I received an email from our designer, Chris King, saying "the new expansion for HoI3 will be called For the Mothland and will focus on fighting off the German invasion", after all Paradox is famed for their historical strategy games, did we really want throw that out and make a fantasy themed expansion? Being the new guy I didn't argue, but the more I thought about it the more the idea grew on me. By making a fantasy expansion about Nazi Germany invading this “Mothland” we would not have to worry about trying to balance history with re-playability, instead we could focus purely on balance and fun.

I threw myself into this task, and for the past 6 weeks I have been researching Moths and building the Mothland. The story is this: During 1941 secret Nazi experiments with dimensional portals results in them opening a portal to “ The Mothland”, a planet very like Earth, but ruled by a race of giant moths. Thinking victory will be easy against the seemingly backwards Moths, Hitler plans to seek Lebensraum and resources in the alternate dimension instead of attacking the Soviet Union and orders the invasion of the Mothland. However, the Moths are not so backwards as they seemed, and despite initial successes the German forces are bogged down by the end of the year. This is where the game begins: Will you play as the German forces and attempt to conquer the Moths, or will you take control of the Mothland and repel these human invaders?

Finally, it's a bit early to post any screenshots yet, but here is some of our concept art:



« Son Düzenleme: 22 Nisan 2018, 12:16:14 Gönderen: kerem1249 »
 

as12atay

  • Ziyaretçi
Ynt: Hearts of Iron III For the Motherland Makaleleri
« Yanıtla #1 : 09 Mart 2011, 10:39:25 »
Zaten dünyada yapılan herşey doğadaki başka birşeyden örnek alınarak yapılmış.
 

Çevrimdışı dikkat!

  • Ağır Süvari
  • *
  • İleti: 3192
  • Kişisel İleti
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hearts of Iron III For the Motherland Makaleleri
« Yanıtla #2 : 11 Mart 2011, 15:13:08 »
Bunlar mini senaryo gibi bir şey mi? Yani sadece Afrika Savaşları, sadece Güney Cephesi falan?
İmza:
İmzanız, gönderdiğiniz her iletinin altında gösterilir. BBC etiketleri ve gülücük kullanabilirsiniz.
İmzanızdaki resimlerin genişliği 800 pikselden fazla olamaz
 

Çevrimdışı KHAN

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 1655
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hearts of Iron III For the Motherland Makaleleri
« Yanıtla #3 : 11 Mart 2011, 15:20:47 »
Bunlar mini senaryo gibi bir şey mi? Yani sadece Afrika Savaşları, sadece Güney Cephesi falan?
Evet, HoI 2'de ki savaş senaryolarının aynısı zaten.
 

Çevrimdışı Spartan

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1929
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hearts of Iron III For the Motherland Makaleleri
« Yanıtla #4 : 11 Mart 2011, 18:20:33 »
Herkese merhaba, ilk FTM makalesine hoşgeldiniz! Yakın zamanda beşinci ve sonuncu savaş senaryosuna karar vermek için bir oylama yaptık ve kazanan Operasyon Unthinkable oldu. Bilmeyenler için, Operasyon Unthinkable Almanya'nın teslimiyetinin ardından Sovyetler Birliği'ne saldırmak ve  savaş öncesi sınırlarına sürmek için hazırlanmış bir Amerikan-İngiliz planıydı. Ayrıca plana göre teslim olan Alman birlikleri yeniden silahlandırılacak ve mızrakbaşı taktiği uygulattırılacaktı. Riskli bir plandı zira Kızıl ordu teçhizat ve eğitim bakımından iyiydi lâkin aynı zamanda sonunda insan kaynakları tükeniyordu ve ülkeleri Alman istilasında harap olmuştu. Tabi ki, hiç kimse savaşın nasıl gerçekleştiğini bilmiyor zira operasyona hiçbir zaman başlanmadı, fakat FTM'de siz bu şansa sahip olacaksınız.
Şimdi beşinci senaryonun ne olduğu biliyorsunuz tahminimce size diğer dört senaryoyu da söylemeliyim:
 
Bulge Muharebesi. Almanya'nın Batı Avrupa'daki Müttefik ordularını yenmek için son girişimiydi, burada serbest kalan birlikler doğudaki Rus ilerleyişini durdurmak üzere görevlendirilecekti. Tarihsel olarak başarısız oldu ve Almanya müttefikleri sınırda bile tutamadı, fakat belki siz daha iyisini yapabilirsiniz?

Güney Fetihleri. Japonya'nın girişimi sanayilerinin tam kapasite çalışması için gereken kaynakları sağlamak amacıyla "Güney kaynak sahasını" işgal etmekti. Bu da Britanya ve Hollanda ile savaş demekti ve ABD'nin Müttefik tarafına katılacaklarını düşündüklerinden Birleşik Devletler Pasifik filosunun demirlediği Pearl Harbour'a bir saldırı düzenlendi. (Ph bu senaryoda kapalı)

Çöl Fareleri. İtalya Mısır'ı ve Orta Doğu'yu Britanya İmparatorluğu'ndan almak istiyordu. Libya'daki kalabalık fakat teçhizatı yetersiz orduları, BK'nın hızla destek gönderdiği az sayıda fakat iyi teçhizatlanmış İngiliz ordusuyla yüzleşiyordu. İtalya ayrıca bir deha olan Rommel komutasındaki Alman " Afrika Korps"'a da sahipti fakat lojistik hatları Kraliyet Donanması tarafından tehdit ediliyordu.

Fall Blau. "Mavi Durum" güney Rusya'ya doğru gerçekleşen 1942 Alman yaz taarruzuydu. Barbarossa 1941 kışından önce Moskova'yı ele geçirme konusunda başarısız olunca Hitler dikkatini ekonomik hedeflere verdi. Mavi Durum'un amacı Maykop, Grozny ve Bakü'deki petrol alanlarını ele geçirmekti. Ancak Hitler'in Stalingrad'ı ele geçirme konusundaki ısrarcılığı, Alman 6. ordunun kuşatılıp yokedilmesine ve neredeyse tüm Alman güney kanadının çökmesine sebep oldu.

Fakat bu senaryolar nasıl olacak? Normal bir HoI-3 oyunundan farklı olarak, bir savaş senaryosu yüklediğinizde tüm haritayı görmeyeceksiniz, onun yerine çoğu karanlık ve yalnızca belli bir alan gözükecek. Bir şey üretemeyecek, araştırmayacak ya da diplomasi yapacmıyacaksınız, yalnızca başlangıçtaki ordunuz ve eventlerle gelen desteklerle senaryonun zafer şartlarına ulaşmaya çalışacaksınız. Bunlar HoI-2 oynayanlara tanıdık gelebilir, fakat mini senaryoların FTM'de çok daha iyi olacağını düşünuyoruz zira HoI-3'ün yüksek bölge sayısı daha fazla taktiksek esneklik sunuyor.

Ayrıca bazı modcuların yeni senaryo yapmayı planladıklarına süphe yok, fakat bunu nasıl yapacaklar? FTM size görünebilir bölgeleri düzenleme konusunda izin verecek, geri kalan kısımlarsa karanlık olacak. Her senaryoda hangi ülkelerin oynanabilir olacağını seçebilecek, yeni eventler ve başarı hedefleri koyabileceksiniz. Örnek:






Önümüzdeki hafta: Bildirilmeyen savaş.


Azıcık İngilizcemle çevirmeye çalıştım, hata varsa lütfen bildirin.



Benim eylemlerimi komuta etmek, nasıl davranmam gerektiğini söylemek ve bunu yönlendirecek bir yasa oluşturmak hiç kimsenin üstüne vazife değildir. - Max Stirner

Yükseldikçe uçma bilmeyenlere daha küçük görünmemiz kaçınılmazdır. - Friedrich Nietzsche

http://theanarchistlibrary.org/library/the-anarchist-faq-editorial-collective-an-anarchist-faq
http://www.submedia.tv/
http://sosyalsavas.org/
 

Çevrimdışı Loki

  • Paşa
  • *
  • İleti: 5021
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hearts of Iron III For the Motherland Makaleleri
« Yanıtla #5 : 11 Mart 2011, 20:59:16 »
Khan yanlışın var dostum aynısı değil daha detaylı ve daha eşit dikkatli bakarsan farkı göreceksin  tbrk*


Spartan eline sağlık

Çevrimdışı Temüroğlu

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2715
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hearts of Iron III For the Motherland Makaleleri
« Yanıtla #6 : 11 Mart 2011, 21:06:21 »
Teşekkürler çeviri için. Merakla bunu ve bunun üzerine gelecek DD modunu bekliyorum.
 

Çevrimdışı Ömer

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 11975
    • Profili Görüntüle
    • Paradox Interactive Türkiye Forumları
Ynt: Hearts of Iron III For the Motherland Makaleleri
« Yanıtla #7 : 11 Mart 2011, 21:09:30 »
Çeviri için teşekkürler. tbrk*
Eu4 için Antik dönemde geçen mod yapımında bana yardım etmek isteyen mesaj atsın.

Steam'den beni ekleyip yanıt alamamış ya da eklemek isteyen üyeler bana PM atarak Steam ismini yazarsa sevinirim.

[Mod] Eşit Alan Projeksiyonu - [Mod] Eski Dünya Müziği - Tarihi ve Coğrafi Harita Siteleri
 

Çevrimdışı Spartan

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1929
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hearts of Iron III For the Motherland Makaleleri
« Yanıtla #8 : 11 Mart 2011, 21:12:30 »
Rica ederim arkadaşlar, gelecek makaleleri de çevirmeye çalışırım.
Benim eylemlerimi komuta etmek, nasıl davranmam gerektiğini söylemek ve bunu yönlendirecek bir yasa oluşturmak hiç kimsenin üstüne vazife değildir. - Max Stirner

Yükseldikçe uçma bilmeyenlere daha küçük görünmemiz kaçınılmazdır. - Friedrich Nietzsche

http://theanarchistlibrary.org/library/the-anarchist-faq-editorial-collective-an-anarchist-faq
http://www.submedia.tv/
http://sosyalsavas.org/
 

Çevrimdışı KHAN

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 1655
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hearts of Iron III For the Motherland Makaleleri
« Yanıtla #9 : 11 Mart 2011, 22:55:36 »
Khan yanlışın var dostum aynısı değil daha detaylı ve daha eşit dikkatli bakarsan farkı göreceksin  tbrk*


Spartan eline sağlık

Ben oyun mantığı açısından aynı olduğunu kastettim, heralde HoI2 ve HoI 3 arasındaki farkları biliyoruz.
 

Çevrimdışı KHAN

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 1655
    • Profili Görüntüle
One of the nice things about being a game designer is that you get to make the games you like. This is also rather important because part of the way you keep score is how many people buy your game, and if you wouldn’t play your own creation then who would?

So with that thought we went to work on the design of For the Motherland. One of the parts of particular interest to me in World War II was the convoy battles. My grandfather served on destroyers and landing craft. During the war itself he was at Normandy, part of the Royal Navy contingent for the Norwegian campaign and, in the context of this little developer diary, on the convoys.

I remember playing Hearts of Iron 2 and first I sent my German U-Boat out into the North Atlantic and found no convoys out there and as Britain, well, build a lot of convoys and ignore the U-Boats. So I put my head to this and put in a national unity effect for Convoys going down. In Hearts of Iron 3, the objective was to make the battle something a bit more than how many convoys you could build.

If all was perfect with the systems in Hearts of Iron 3, we would not be looking at expansions. However, as with all games of this scope there is always something more you can do. As you are all no doubt aware some members of the team jumped the gun with game features before they were finalised by the Game Designer (that’s me by the way). Although I suspect it may have been a plan to create popular pressure to force my hand (don’t be sheep here people). Anyway I diverge here; still we are not going to focus on the role that moths played in World War II in favour of doing more with the convoy battles.

The biggest goal I have is to move the convoy battle from off the Coast of French North Africa to the North Atlantic where it should be, with a secondary goal of seeing what pieces of flavour and immersion we could add to the game.

The first step it get the American selling more stuff to the British. We are looking at a rebalance of the resource system (still in progress) and set up the USA with reasons to sell stuff to Britain (and if the USA gets added reasons to sell oil to Japan then that is a bonus). I am deliberately short on detail here precisely because we are still working on this, seeking to get it as good as possible. Once we get British convoys sailing in the Atlantic we have step one achieved; the North Atlantic Convoy battle in the North Atlantic.

We can then move on to flavour and immersion and hopefully balance. The undeclared war was historically a gradual escalation of US involvement in World War II and came at a vital time for the Commonwealth Navies. The Battles in the Atlantic and Mediterranean stretched the Royal Navy to its limit. The escalating battle in the Atlantic was demanding resources at the precise time the Admiralty was casting about for assets to send to the Indian Ocean to build up the Eastern Fleet to meet the threat to Japan and Britain’s obligations to Australia and New Zealand. The war in the Atlantic was in danger of being lost. Roosevelt was determined that this was not going to happen; on the 10th September 1941 the US Navy entered the war.

We have a series of decisions that respond to the situation in the Atlantic and things like the perceived threat to the US and their alignment. These decisions allow the US to be hostile and to fight the Axis but not be at war them in an expanding area of the Atlantic Ocean. This is not only a cool piece of history we capture, we will hopefully add a nice piece of game balance. If the Axis does too well in the convoy battle the US fleet comes riding to the rescue, it should create more historical flow while we are it.

So that’s that for the second real and official developer diary for Hearts of Iron 3: For the Motherland, beware of imitations.

Here is a generic picture of a destroyer

 

Çevrimdışı PANZER GENERAL

  • Paşa
  • *
  • İleti: 6595
  • MR.KEY
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hearts of Iron III For the Motherland Makaleleri
« Yanıtla #11 : 16 Mart 2011, 15:13:54 »
King tigerın kelebekle bağlantısını kuramadım. :thumbsdown:
 

Çevrimdışı Spartan

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1929
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hearts of Iron III For the Motherland Makaleleri
« Yanıtla #12 : 18 Mart 2011, 16:10:51 »
Oyun tasarımcı olmanın en iyi yanlarından biri de oyunları istediğin gibi yapabilmek. Nitekim ne kadar insanın yaptığın oyunu aldığı da önemli ve eğer kendi yaptığın oyunu oynamayacaksan kim oynayacak?

İşte bu düşünceyle For the Motherland üzzerinde çalışmaya başladık. İkinci Dünya Savaşı'nda beni etkileyen birçok şeyden biri de konvoy savaşları. Büyükbabam muhriplerde ve çıkarma gemilerinde hizmet vermişti. Savaş esnasında Normandiya'da ve Norveç Seferi'nde bulundu ve bu günlükle ilgili olarak da konvoylarda.

Hearts of Iron 2 oynadığım zamanları hatırlıyorum da, Alman U-Botlarımı Kuzey Atlantik'e göndermiş ve hiçbir şey bulamamıştım, Britanya olarak da birçok konvoy üret ve  U-Botları önemseme. Bu sebeple bunun üstüne kafa yordum ve convoyların batmasının milli birliği etkileyecek şekilde düzenledim. Hearts of Iron 3'te, amaç savaşları fazla konvoy üreterek yapmaktan biraz öteye taşımaktı.

Eğer Hearts of Iron 3'te her şey mükemmel olsaydı genişlemelere bakmazdık. Ancak tüm oyunlarda her zaman daha fazla yapabileceğin bir şey vardır.

Ana hedef konvoy savaşlarını Fransa Sahili'nden ve Kuzey Afrika'dan olması gereken yere yani Kuzey Atlantik'e taşımak, ikinci hedef ise oyuna ne kadar tat katabileceğimizi görmek.

İlk adım Britanya'ya olan Amerikan hammadde satışını arttırmak. Kaynak sistemini tekrar gözden geçiriyoruz ve ABD'nin çeşitli sebeplerle Britanya'ya hammadde satmasını sağlıyoruz. Burada pek detay veremiyorum zira hâlâ en iyisini yapmak için üzerinde çalışıyoruz. Britanya konvoylarının Atlantik'te yüzmesini sağlıyabilirsek ilk adım başarıya ulaşacak: Kuzey Atlantik'te konvoy savaşları.

Bildirilmeyen savaş tarihsel olarak Birleşik Devletler'in İkinci Dünya Savaşı'na katılımıyla ilgili artan bir gerginlik aşamasıylı ve Milletler Topluluğu Donanmaları için tam zamanında gelmişti. Atlantik ve Akdeniz'deki savaşlar Kraliyet Donanmasının limitini zorluyordu. Aynı zamanda Doğu'daki Japon tehditini karşılamak ve Avustralya ile Yeni Zellanda yolunun güvenliğini sağlamak için yeni donanmalar inşaa etmek gerekliydi. Atlantik'teki savaş kaybedilme tehlikesindeydi. Roosevelt bunun gerçekleşmemesi için devreye girdi; 10 Eylül 1941'de Birleşik Devletler Donanması savaşa dahil oldu.

Atlantik'teki durumla ilgili ABD'yi ve savaştaki safını etkileyecek bir dizi decision hazırladık. Bu decisionlar ABD'nin Mihver'e karşı mücadele verebilmesini fakat savaşta olmamasını sağlayacak. Tek yaptığımız şey bu değil, oyunun dengesiyle ilgili birkaç şey daha ekleyeceğiz. Eğer Mihver konvoy savaşlarında iyi iş çıkarırsa ABD donanması durumu kurtarmak için gelecek ve oyunun akışı daha tarihsel olacak.

Böylece bu For the Motherland'nin ikinci gerçek ve resmi günlüğü oldu, taklitlerden sakının.



Bunda bayağı zorlandım, pek güzel bir çeviri olmadı. Fakat sanırım günlüğün temel noktaları da anlaşılıyor.

Benim eylemlerimi komuta etmek, nasıl davranmam gerektiğini söylemek ve bunu yönlendirecek bir yasa oluşturmak hiç kimsenin üstüne vazife değildir. - Max Stirner

Yükseldikçe uçma bilmeyenlere daha küçük görünmemiz kaçınılmazdır. - Friedrich Nietzsche

http://theanarchistlibrary.org/library/the-anarchist-faq-editorial-collective-an-anarchist-faq
http://www.submedia.tv/
http://sosyalsavas.org/
 

Çevrimdışı Loki

  • Paşa
  • *
  • İleti: 5021
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hearts of Iron III For the Motherland Makaleleri
« Yanıtla #13 : 18 Mart 2011, 16:17:56 »
Eline sağlık

Çevrimdışı Temüroğlu

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2715
    • Profili Görüntüle
 

Çevrimdışı Spartan

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1929
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hearts of Iron III For the Motherland Makaleleri - Makale 3
« Yanıtla #15 : 30 Mart 2011, 17:56:54 »
Herkese merhaba, üçüncü FTM günlüğüne hoşgeldiniz. Aslında bu hafta size bir video sunmayı planlamıştık fakat işler umduğumuzdan daha uzun sürdü bu yüzden size birkaç küçük şey göstereceğim.

İlk olarak yeni savaş senaryolarımızdan sonuncusu, Operasyon Unthinkable:


Henüz tamamen bitmedi fakat size senaryo hakkında fikir verecektir. Harita dışındaki eventlerin ne kadar destek alacağınızı etkilemesine rağmen, savaş Kuzey Avrupa'da gerçekleşecek. Müttefiklerin hedefi Sovyetleri çabucak yenmek ve savaşı uzatmadan perdeyi kapamak, Sovyetlerse Müttefikleri Avrupa'dan atarak ya da 2 yıl dayanarak kazanabilir.

Sırada Japonya'nın tüm lojistiğini ve benzinini çeken kötü şöhretli Hamhung Kara Deliği var. Kuşkusuz bu sadece bir bug-fix, yeni bir özellik değil fakat bunu düzelttiğimizi bilmek isteyeceğinizi düşündük. Buna sebep  olan birkaç şey vardı, fakat hepsi çözüldü ve Oto-Konvoy fonksiyonuna birkaç yeni kod ekledik böylece denizaşırı bölgelerdeki fazla lojistik geri alınabilecek.  Ayrıca bu özelliği bir yamayla SF'ye de eklemeyi planlıyoruz böylece FTM almanız gerekmiyecek. Japonya ile bugün test için bir oyun açtım ve gayet güzel gözüküyor. İşte Çin ile savaşımdan sonra lojistik stoğu:


Yaptığımız bir başka küçük değişiklikte birliklerdeki lojistik göstergesiyle ilgili, artık bölgede kaç günlük lojistik kaldığını da gösteriyor:


Son olarak ilginizi çekebilecek birkaç bugu daha düzelttik:
Birlikleri modernize etmek insan kaynaklarına artı sağlamayacak, ve denizaşırı bölgelerden alınan kaynaklar katlanmayacak.

Cuma günü teknoloji ağacıyla ilgili olacak günlüğü kaçırmayın.

Kaynak: http://forum.paradoxplaza.com/forum/content.php?471-DD3-Misc-stuff

Benim eylemlerimi komuta etmek, nasıl davranmam gerektiğini söylemek ve bunu yönlendirecek bir yasa oluşturmak hiç kimsenin üstüne vazife değildir. - Max Stirner

Yükseldikçe uçma bilmeyenlere daha küçük görünmemiz kaçınılmazdır. - Friedrich Nietzsche

http://theanarchistlibrary.org/library/the-anarchist-faq-editorial-collective-an-anarchist-faq
http://www.submedia.tv/
http://sosyalsavas.org/
 

Çevrimdışı Temüroğlu

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2715
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hearts of Iron III For the Motherland Makaleleri
« Yanıtla #16 : 30 Mart 2011, 18:08:52 »
Bilgilendirme için teşekkür ederim.
 

Çevrimdışı Loki

  • Paşa
  • *
  • İleti: 5021
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hearts of Iron III For the Motherland Makaleleri
« Yanıtla #17 : 30 Mart 2011, 18:18:04 »
Eline sağlık

Çevrimdışı Spartan

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1929
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hearts of Iron III For the Motherland Makaleleri - Video 1
« Yanıtla #18 : 06 Nisan 2011, 16:32:12 »
FTM için ilk video yayınlanmış durumda:
http://www.youtube.com/watch?v=n_PtTk7kTA4

Video, diplomasi ve savaş hedefleri ile ilgili. Makalede çevrilecek yeni bir şey yok, video var sadece. Orjinal makale: http://forum.paradoxplaza.com/forum/content.php?491-Hearts-of-Iron-III-For-the-Motherland-Video-Developer-Diary-launched!
Benim eylemlerimi komuta etmek, nasıl davranmam gerektiğini söylemek ve bunu yönlendirecek bir yasa oluşturmak hiç kimsenin üstüne vazife değildir. - Max Stirner

Yükseldikçe uçma bilmeyenlere daha küçük görünmemiz kaçınılmazdır. - Friedrich Nietzsche

http://theanarchistlibrary.org/library/the-anarchist-faq-editorial-collective-an-anarchist-faq
http://www.submedia.tv/
http://sosyalsavas.org/
 

Çevrimdışı Spartan

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1929
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hearts of Iron III For the Motherland Makaleleri - Makale 4
« Yanıtla #19 : 15 Nisan 2011, 17:55:54 »
Modern savaş yalnızca askerlerle ilgili değil, kaynaklar da çok önemli. Kazanmak için doğru ekipmana doğru yerde sahip olmanız gerekiyor. Hearts of Iron 3 ekonimeden ziyade bir savaş oyunu. Ancak, endüstriyel güç ile askeri güç arasındaki bağlantıdan kaçamayız. Ekonomik sisteme karışıklık yaratmadan derinlik katmaya çalışıyoruz.
Bu fikirle ekonomik oyunu ve tarihi kararları oyuncular için daha ilgi çekici yapmayı hedefliyoruz. Bu sebeple İkinci Dünya Savaşı'nın ünlü ve pek de ünlü olmayan olayları hakkında düşünmeye başladık,  "Black Thursday" isimli ABD Hava Kuvvetleri'nin Schweinfurt'taki fabrikalara düzenlediği ikinci akında aldığı ağır kayıplar ve Norveçli partizanların Norveç'teki ağır su santraline düzenlediği saldırılar gibi. Bu iki örnek IC sistemimizin yansıtamadığı, belirli amaçlar için önemi olan kaynakları almak uğruna yapılanları gösteriyor.
Stratejik kaynaklar konusuna giriş yapalım. Oyunda ülkenize çeşitli artılar kazandıran bir miktar kaynaklarımız var. Bunlardan bazıları araştırma artıları, Nükleer teknolojileri için Ağır Su/Uranyum gibi. Ayrıca Nükleeri araştırmayı daha pahalı yapmayı düşünüyoruz, kısaca bunlar (Ağır Su/Uranyum) yoksa yapmayın. Bazıları da üretim artıları sağlıyor, uçaklar için Alüminyum gibi.  Diğerleri çarpışma artıları, Tungsten'iniz olursa Hard Attack'ın artması gibi.

Eğer bir ittifak üyesi bir kaynağı kontrol ederse diğer ittifak üyeleri de (IC baz alınarak) kaynağın yarattığı artıdan faydalanabilecek. Japonya ve Almanya'nın kaynak paylaşması kulağa ilginç geliyor biliyorum, bu yüzden Mihver'e özel bir kural ekledik, kaynak paylaşımının olabilmesi için başkentlerin aynı kıtada bulunması gerekiyor. Ayrıca, herhangi bir ittifağa yakın olan tarafsız ülkeler de stratejik kaynaklarıyla destek de bulunacaklar. Eğer Britanya ile oynuyorsanız ülkelerin Mihver'e kaynak göndermesini engellemek isteyeceksiniz ve bunun için diplomasi kullanmanız gerekecek. Tarihsel açıdan, Müttefiklerin resmi bir blokajı yoktu fakat birçok ülkenin önemli kaynaklarını satın aldılar. Sonuç olarak diplomasi savaş başladığı için bitmez. Kaynaklarını elinizde tutmak, düşmanlara kaptırmamak için elinizden geleni yapacaksınız.
Ancak, bazen diplomasi sorunu çözemez ve bölgeyi ele geçirecek birlikleriniz bulunmaz. Burada, stratejik savaş  oyuna giriyor, tıpkı Schweinfurt akınları gibi düşman kaynaklarını yoketmek için Stratejik Savaş'ı kullanabileceksiniz. Bir bölgeden alacağınız stratejik kaynak bölgenin altyapısıyla alakalıdır. Geniş çaplı saldırılar düşmanın kaynaklarını devre dışı bırakacak ve ekonomik sorunlara yol açacak.

http://forum.paradoxplaza.com/forum/showthread.php?531471-For-the-Motherland-Developer-Diary-4-%E2%80%93-Strategic-Resources
« Son Düzenleme: 15 Nisan 2011, 17:56:30 Gönderen: Spartan »
Benim eylemlerimi komuta etmek, nasıl davranmam gerektiğini söylemek ve bunu yönlendirecek bir yasa oluşturmak hiç kimsenin üstüne vazife değildir. - Max Stirner

Yükseldikçe uçma bilmeyenlere daha küçük görünmemiz kaçınılmazdır. - Friedrich Nietzsche

http://theanarchistlibrary.org/library/the-anarchist-faq-editorial-collective-an-anarchist-faq
http://www.submedia.tv/
http://sosyalsavas.org/