Gönderen Konu: Başkent Değiştirme Rehberi  (Okunma sayısı 4066 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ahilex

  • Albay
  • *
  • İleti: 1925
  • Brawlers, Bawlers & Bastards
    • Profili Görüntüle
Başkent Değiştirme Rehberi
« : 04 Kasım 2010, 15:33:31 »
   Bir çok Pardox oyunu aynı sistem ile yapılmıştır. EU2, CK, HoI2, FTG, HoI3. Bu anlatımım diğerlerinde de aynı ya da azıcık daha farklı olduğundan eminim...  :scholar:

1.BÖLÜM
  Öncelikle bir ülke belirliyorsunuz. Ben bir çok Türk oyuncunun vazgeçilmez Osmanlı'yı seçtim. ve başkentinin Thrace değilde Ankara olmasını istiyorum. Bunu eventler ile oynarak ya da yeni bir event oluşturarak yapabiliriz. Öncelikle bir event dosyasına "Başken = Ankara" diye bir şey yazılmaz. "capital= [ID]" diye bir sistem vardır. Her şehrin kendine has bir ID'si bulunur. Bunları dosyalarda gezinerek gösterebilirim ama en kolayı oyundan bulmak...

2.BÖLÜM
  Orjinal modda Osmanlı ile başladım. Oyuna girdim ve "F12" tuşuna basarak hile konsolunu açtım. Buraya "showid" yazın ve altta farenizin bulunduğu şehrin ID'si gösterilecektir.
ŞEKİLDE OLDUĞU GİBİ:


Burada "hile aktifkleştirildi" dedim. Ama hile konsolu olduğu için buda bir nevi hile sayılır. Oyunda herhangi bir etkisi yoktur. Konsolu kapatmak için Ctrl + F12 yapıp kapatırsınız. ID'yi öğrendikten sonra bunu bir yere kaydedin ya da kafanızda bu sayıyı tutun...

3.BÖLÜM
Şimdi Osmanlı için var olan bir event dosyasını açacağız. Ben 1492 senaryosu ile başladığımdan benim event dosyam o senaryo dosyasının içindedir. Ben orjinal modda yaptığımdan oyunun hemen kendisinde var. Neyse aşağıda anlatıyorum onuu direk kopyalayıp yapıştırmayın  ;)
Event dosyaya gidiş:
For The Glory\Eğer mmodda yapıyorsanız modun dosyası\Db\Events\
   Eğer mod ise bazen sadece değiştirdiği ülkeerin eventlerini koyar diğer eventleri orjinale bağlatır.Burada ülkenizin kısaltmasını hayal ederek "...._Ülkenin kısaltması gibi bir şey olacak. Osmanlı'nın "major_tur"'dur.
  
Resimlerde gerekli olan her şeyi anlattım:

Yukarıdakileri yaptıktan sonra böyle olması lazım

Sonra da hemen yukarıda olan resimdeki boşluklara aşağıdaki yazıları yazın. İsterseniz bunları yazmak yerine size burada kopyala yapıştır yapabilirim. Ama istek olarak yazmanız lazım...


Şimdi oyuna girip tekrar F12'ye tıklayın ve bu event resimlerindeki en başlarda olan
event = {
 id = 3352
gibi bir şey var. İşte buradaki id sizin event numarasıdır. Her eventin kendisine has bir numarası vardır. Eğer benim yolumdan gidip Osmanlı'yı ve böyle böyle yaptıysanız sizinde event numarası bu olmalıdır. Eğer Venedik ile yaptıysanız bşka bir numaradır...

Oyundayken F12'ye tıkladınız. Oraya "event [id numarası]" yazıp enter'a basın ve gelen eventteki tek şıkkı seçip istediğiniz şehrin başkentiniz olduğunu göreceksiniz.
[id numarası] dedim ya, işte burada sadece sayı yazıcaksınız gidip [3352] yazmayın :)

Var olan bir eventin üzerinde değişiklik yaptığınız için yazılar eski olan eventin yazıları olacaktır. Bence çokta kafaya takılacak bir durum değil. (HoI2'deki gibi o event dosyasındaki yazıları değiştirmeniz ile eventteki yazılar değişmiyor. Daha fazla yormamak için anlatmadım)




Alıntı

#II.Murad Reformu#
event = {
   id = 3352
   trigger ={
      event = 3353
    }
   random = no
   country = TUR
   name = "EVENTNAME3352"
   desc = "EVENTHIST3352"
   date = { day = 1 month = january year = 1419 }
   offset = 2000
   deathdate = { day = 1 month = january year = 1491 }
   
   action_a ={ # Ankara'nin baskent olmasi hepimizin yararina...
      name = "Ulusal Baskent"
      command = { type = capital which = 476 }
      command = { type = population which = 476 value = 25000 }
      command = { type = stability value = 1 }
      command = { type = land value = 2000 }
      command = { type = naval value = 2000 }
      command = { type = INF which = 476 value = 10000 }
   }
   action_b ={ # İstanbul olarak devam edelim.
      name = "Böyle seyler ile ugrasmayalim. İstanbul hakiki baskentimizdir"
      command = { type = INF which = value = 8000 }
      command = { type = domestic which = MERCANTILISM value = 5 }
      command = { type = relation which = VEN value = 200 }
      command = { type = relation which = GEN value = 200 }
      command = { type = trade value = 5000 }
      command = { type = loansize which = 500 }
      command = { type = revolt which = 476 }
   }
}


« Son Düzenleme: 12 Haziran 2011, 17:45:33 Gönderen: Ömer »
don't be another brick in the wall
 

Çevrimdışı Ahilex

  • Albay
  • *
  • İleti: 1925
  • Brawlers, Bawlers & Bastards
    • Profili Görüntüle
Ynt: Başkent Değiştirmek
« Yanıtla #1 : 04 Kasım 2010, 16:07:59 »
Pardon resimlerde hep karıştırdım. orada command { type = capital which = 476} olacak. Ben 446 diye yazdım orasıda Kazan şehrinin kodu.  :)
Eğer deneme amaçlı benim iggtiğim yoldan (Osmanlı,1492 senaryosu gibi) gidiyorsanız  o hatamı düzeltin tüm 446 olan kodları 476 yapın  krp*
« Son Düzenleme: 12 Haziran 2011, 17:46:27 Gönderen: Ömer »
don't be another brick in the wall
 

Çevrimdışı Annibal

Ynt: Başkent Değiştirmek
« Yanıtla #2 : 04 Kasım 2010, 16:09:32 »
Resimleri jpg yapsan iyi olacak.
« Son Düzenleme: 12 Haziran 2011, 17:46:33 Gönderen: Ömer »
"Bir yerde küçük insanların gölgeleri büyüyorsa, orada güneş batıyor demektir"
 

Çevrimdışı Ahilex

  • Albay
  • *
  • İleti: 1925
  • Brawlers, Bawlers & Bastards
    • Profili Görüntüle
Ynt: Başkent Değiştirmek
« Yanıtla #3 : 04 Kasım 2010, 16:15:30 »
bmp'ler ama o tür şeyler ile uğraşamıyorum. Aralarında ne fark var?
« Son Düzenleme: 12 Haziran 2011, 17:46:39 Gönderen: Ömer »
don't be another brick in the wall
 

Çevrimdışı Annibal

Ynt: Başkent Değiştirmek
« Yanıtla #4 : 04 Kasım 2010, 16:17:43 »
Resimler .png, bu da açılmalarını yavaşlatıyor.
« Son Düzenleme: 12 Haziran 2011, 17:46:21 Gönderen: Ömer »
"Bir yerde küçük insanların gölgeleri büyüyorsa, orada güneş batıyor demektir"
 

Çevrimdışı Ahilex

  • Albay
  • *
  • İleti: 1925
  • Brawlers, Bawlers & Bastards
    • Profili Görüntüle
Ynt: Başkent Değiştirmek
« Yanıtla #5 : 04 Kasım 2010, 16:18:57 »
Alıntı yapılan: Ahilex

İlk mesaja resim eklendi.
Event oyunda denendi ve çalışıyor...
« Son Düzenleme: 12 Haziran 2011, 17:46:14 Gönderen: Ömer »
don't be another brick in the wall
 

Çevrimdışı Ahilex

  • Albay
  • *
  • İleti: 1925
  • Brawlers, Bawlers & Bastards
    • Profili Görüntüle
Ynt: Başkent Değiştirmek
« Yanıtla #6 : 08 Kasım 2010, 21:19:04 »
Haftasonu nedense sabah-akşam forum kapalıydı (benim için) o yüzden genel olarak eventler ile rehber hazırlayamadım.
« Son Düzenleme: 12 Haziran 2011, 17:46:07 Gönderen: Ömer »
don't be another brick in the wall
 

Çevrimdışı Dadakoğlu

  • The show must go on
  • Onursal Üye
  • Orgeneral
  • *
  • İleti: 3809
  • Dadak Paşa
    • Profili Görüntüle
Ynt: Başkent Değiştirme Rehberi
« Yanıtla #7 : 10 Ocak 2011, 00:45:35 »
Ben bu eventi istiyorum, atabilir misin?
« Son Düzenleme: 12 Haziran 2011, 17:46:01 Gönderen: Ömer »
 

Çevrimdışı Ahilex

  • Albay
  • *
  • İleti: 1925
  • Brawlers, Bawlers & Bastards
    • Profili Görüntüle
Ynt: Başkent Değiştirme Rehberi
« Yanıtla #8 : 10 Ocak 2011, 20:57:56 »
Buyur:
Alıntı
#II.Murad Reformu#
event = {
   id = 3352
   trigger ={
      event = 3353
    }
   random = no
   country = TUR
   name = "EVENTNAME3352"
   desc = "EVENTHIST3352"
   date = { day = 1 month = january year = 1419 }
   offset = 2000
   deathdate = { day = 1 month = january year = 1491 }
   
   action_a ={ # Ankara'nin baskent olmasi hepimizin yararina...
      name = "Ulusal Baskent"
      command = { type = capital which = 476 }
      command = { type = population which = 476 value = 25000 }
      command = { type = stability value = 1 }
      command = { type = land value = 2000 }
      command = { type = naval value = 2000 }
      command = { type = INF which = 476 value = 10000 }
   }
   action_b ={ # İstanbul olarak devam edelim.
      name = "Böyle seyler ile ugrasmayalim. İstanbul hakiki baskentimizdir"
      command = { type = INF which = value = 8000 }
      command = { type = domestic which = MERCANTILISM value = 5 }
      command = { type = relation which = VEN value = 200 }
      command = { type = relation which = GEN value = 200 }
      command = { type = trade value = 5000 }
      command = { type = loansize which = 500 }
      command = { type = revolt which = 476 }
   }
}

« Son Düzenleme: 12 Haziran 2011, 17:45:51 Gönderen: Ömer »
don't be another brick in the wall
 

Çevrimdışı Dadakoğlu

  • The show must go on
  • Onursal Üye
  • Orgeneral
  • *
  • İleti: 3809
  • Dadak Paşa
    • Profili Görüntüle
Ynt: Başkent Değiştirme Rehberi
« Yanıtla #9 : 11 Mart 2011, 00:04:47 »
Teşekkür ederim. :)
Biraz geç oldu sanırım. Zamanında bunu yapmayı unutmuş olmalıyım.
« Son Düzenleme: 12 Haziran 2011, 17:45:45 Gönderen: Ömer »
 

 

Forumdan uzaklaştırmalara itiraz, yasal talepler veya uygunsuz içerik bildirimlerinizi İletişim Sayfamız üzerinden yapabilirsiniz. 3 gün içerisinde yanıt verilecektir.