Gönderen Konu: Günlük EU4 Geliştirme Günlüğü - 30 Ocak 2018  (Okunma sayısı 647 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı fksahin

  • EU4
  • Moderatör
  • *
  • İleti: 479
  • Tengri Biz Menen!
    • Profili Görüntüle
EU4 Geliştirme Günlüğü - 30 Ocak 2018
« : 30 Ocak 2018, 16:40:20 »
Alıntı yapılan: Paradoxplaza
https://forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?threads/eu4-development-diary-30th-of-january-2018.1067260/


Herkese iyi günler. Görünüşe göre bugün Salı günü ve adet olduğu üzere size haftalık bilgilendirmemizi yapmalıyız. Geçen hafta açıkladığımız yeni Görev Ağacı bir çok tartışma ve spekülasyonu beraberinde getirdi. Ayrıca bir çok soru ve benim üzerinde duracağım, modlarken nasıl kullanılacağına dair beklentiler vardı. Buna bir son vermek adına yeni çıkacak geliştirme günlüğünde kısa bir modlama rehberi sunacağız.

Görevlere daha sonraki günlüklerde döneceğimizi belirterek, yeni çıkacak adı konmamış 1.25 güncellemesiyle gelecek Immersion Pack'in yeniliklerinden konuşmak istiyorum. Bugün üzerinde duracağımız iki konu var: Anglikan Kilisesi ve Sanayileşme.

Öncelikle Anglikan Kilisesi. Şu anda, reform dönemi başladığında Hıristiyanlık'ta Protestan ve Reformist inançlar ortaya çıkıyor. Immersion Pack'e sahip olanlar Britanya Adaları'nda 3. bir branşa sahip olacaklar.

*1
(Peki ya kendim bir inanç yaratıp onu devletin resmi dini yapmak istiyorsam? Oh ho ho ho, nasıl şeytanca bir fikir bu böyle Henry?)

Reform hareketi ilk başladığında, güçlü bir Britanya ülkesi Anglikan inancını ülkesi için benimseyebilir. Bu inancı benimseyip, yaymak (büyük bir finansal sahil şehrinde merkez ortaya çıkar) ya da basitçe reddetmek seçeneklerine sahip olurlar. Bu yeni inanç, Hıristiyanlık'ta yeni bir branş ve kendine özgü bonuslar ve kilise mekaniklerine sahip.

*2
(Eşlerimi kahvemi sevdiğim gibi seviyorum!)

Anglikanizm daha düşük development maliyeti ve kafirlere karşı daha güçlü dönüştürme sağlıyor. Ayrıca Protestanlıkta olduğu gibi o ülkeye özel kilise gücü/puanı kazandırıyor. Bununla birlikte kiliseye mekanizma eklemek yerine, bunları direk para, ticari faaliyet(mercantilism) ya da ülke stabilitesini arttırmak için kullanabilirsiniz. Rights of Man'e sahip olanlar için, eşleri dehşete düşürecek iki özellik daha olacak. Değersiz partnerinizden derhal boşanabilir ve yeni yerel bir soylu hanımla evlenebilirsiniz.

Anglikanizm öncelikle İngiliz Adaları için gelmiş bir yeniliktir. Protestanlık ya da Reformizm gibi kolayca adapte edilemez ancak Evangelist bir Britanya ülkesi tarafından savaşla ya da asiler tarafından bir ülkeye dikte edilebilir.

Sanayileşme ile devam ediyoruz. Bu yeniliğe dair hikayemiz, EU4'e eklediğimiz Latent Resource (Gizli Kaynak) ile başlıyor. Dünyadaki bazı tarihi yerler, kullanılmayan, gizli bir kömür deposu içermektedir. Yüksek gelişmişlik koşulları ve Aydınlanma (Enlightenment) sağlandığında, bu bölgeler yeni süper ticaret ürününe geçiş yapacak.

*3
(Temel fiyat 10

Yeni Fabrika (ADM teknoloji 21)% 100 oranında üretilen malları artırmaz, bunun yerine ülke tarafından üretilen tüm malları% 5 artırır.)

Kömür, oyunun sonlarında altına karşı gelen bir maden. Kullanım olarak ülke çapında getirdikleri ile, ele geçiren ülkeler için gerçekten bulunmaz bir nimet. Dünya çapında bu madenlerden 50 tane var. Ticari mallar haritasında çizgili vilayet olarak gözükecekler. İşte dünya çapında mevcut yerleştirme;

*4 *5

Ve tabii ki, fırınımız (fabrika)tüm ihtişamıyla karşınızda

*6
Carlberg'in el işçiliği

Bonus: Fabrika listelerini hem vilayet hem de makro inşa görünümde yaşam kalitesini değiştirecek şekilde konsolide ettik, artık vilayetinizle alakasız fabrikaları görmeyecek ve hangi fabrikanın daha fazla kaynak getireceğini görmek için bir ona bir diğerine dans etmek zorunda kalmayacaksınız.

Ve son olarak, şahin gözlülerin geçen haftaki günlükte Fransa haritasında fark ettiği üzere, daha önce EU4'te olmayan bir şekilde isimler artık uzuyorlar. Optimizasyon Sihirbazı Meneth harita kodlarında yaptığı değişiklikleri size anlatacak;

Özellikle keskin gözlü olanların son geliştirme günlüğünde fark ettikleri gibi, ülke adları şimdi deniz bölgelerine yayılabiliyor.

Endonezya'da oynayan herkes bilir, deniz gerçekten iyi isim yerleştirmenin en büyük düşmanıdır. Ama artık değil.

Tek bir ülke, bir deniz bölgesini çevreleyen her kara bölgesini kontrol ediyorsa (wastelands hariç), oyun isim yerleşimi amacıyla kendi toprağının bir parçasımış gibi davranacak.

Sonuçların saçma olmamasını sağlamak için her ili kontrol etmenin ötesine geçen birkaç ilave gereklilik var:

- Deniz alanına bitişik en az iki farklı kara parçası olmalı.

- Sınırda kalan kara parçalarından en az ikisi, birden fazla eyalete sahip olmak zorundadır.

Aksi takdirde, adlar küçük adalara ulaşmak için uzayıp Portekiz adının Portekiz'in doğusu ile Azorlar arasında denizin ortasında olması gibi garip sonuçlar doğuracaktı. Bu kuralların birleşimi, çok sayıda adaya sahip alanlarda daha güzel görünümlü isimlerin oluşmasına neden olurken, deniz bölgesi boyunca gerçekten isme gerek duymayan alanlarda isim yerleştirmeye gerek duymuyor.

Böylece bugünkü geliştirme günlüğünü birkaç örnek ile bitiriyoruz;

*7
Gülümseyen Kore

*8
Gülümseyen Brunei

Bu hafta amma çok şeyden bahsettik böyle! Yeni Immersion Pack ve onunla birlikte gelecek 1.25 güncellemesine dair daha fazla bilgi ve yeniliği öğrenmek için takipte kalın.
 


*1

*2

*3

*4 *5

*6

*7

*8





« Son Düzenleme: 26 Şubat 2018, 22:46:51 Gönderen: fksahin »
Zamanı Tanrı yaşar. İnsanoğlu hep ölmek için türemiş.
Öd tengri aysar, kişi oglı kop ölgeli törimiş.
God lives the time. Mankind has always been born to die.
 

Çevrimdışı Göktürk Gökbörü

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 213
  • ~~ Böri Şad ~~
    • Profili Görüntüle
Ynt: EU4 Geliştirme Günlüğü - 30 Ocak 2018
« Yanıtla #1 : 30 Ocak 2018, 17:03:18 »
Sabah bende orjinalini incelemiştim. Bu haftaki geliştirme günlüğünü beğendim. Yeni meshep ve kömür olayı baya can yakacak gibi duruyor.
O Romalılar siz değil misiniz ki on dille konuşursunuz ve herkesi aldatırsınız.Siz Romalılar niçin bizim elçilerimizi Kafkaslar üzerinden Bizans'a götürüyorsunuz ve "Roma'ya gidilecek başka yol yoktur" diyorsunuz. Yani biz, yollar geçilmez, her taraf arızalı, dağlık taşlık zannedelim de Roma İmparatorluğu'na hücum etmeyelim mi? Böyle düşüneceğimizi mi sanıyorsunuz? Fakat biz Dinyeper Nehri'nin nerede bulunduğunu, Tuna'nın nereye aktığını, Meriç'in nereden geçtiğini çok iyi biliyoruz. Bize tabi olan kavimlerin Roma'ya nereden girdiklerini de çok iyi biliyoruz. Sizin kaleleriniz bizim için sır değildir..'' Batı Göktürk Hakanı İstemi Yabgu..''
 

Çevrimdışı kerem1249

Ynt: EU4 Geliştirme Günlüğü - 30 Ocak 2018
« Yanıtla #2 : 30 Ocak 2018, 21:41:48 »
Britanya tarihteki gücüne yaraşır şekilde geliştirilmiş. Çok beğendim.
Geldikleri gibi giderler...

Başkomutan Mareşal Cumhurbaşkanı Gazi Mustafa Kemal Atatürk

1881~
 

Çevrimdışı battle4royal

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 485
  • Beğenildi: 17 kere
  • "Hattı müdafaa yoktur sathı müdafaa vardır."
    • Profili Görüntüle
    • Tarihi Türkiye Modu
Ynt: EU4 Geliştirme Günlüğü - 30 Ocak 2018
« Yanıtla #3 : 31 Ocak 2018, 00:18:52 »
Kömür olayını beğendim. Hatta bana göre daha çok doğal kaynak olması lazım. Bu Paradox oyunlarında sınırlı kaynak çeşidi olayı beni gerçekten ayar ediyor. Özellikle Vic2 ve HOI4'te

Çevrimdışı HaylHitler

Ynt: EU4 Geliştirme Günlüğü - 30 Ocak 2018
« Yanıtla #4 : 31 Ocak 2018, 11:55:10 »
İyi güzel, daha çok yeni olay, mekanik tamam da şu Balkanlar bölgesine bir el atsalar fena olmaz. Çok zor değil iki üç bölge daha fazla yapmak. İrlanda onlarca vilayetten oluşurken koca Bulgaristan bölgesi 4 bölgeden oluşuyor. Geliştiricilere paradoxplaza'da yazması lazım birinin. Her ülkenin haritası yeniden çizilirken oyunun başından beri Balkanlar Arnavutluk dışında vilayet geliştirmesi almadı. @fksahin

Çevrimdışı erdem13

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 622
  • "Attila'nın ateşi var içimizde!"
    • Profili Görüntüle
Ynt: EU4 Geliştirme Günlüğü - 30 Ocak 2018
« Yanıtla #5 : 31 Ocak 2018, 12:38:44 »
İngiltere'nin oyunda daha aktif olmasını sağlayacak sanırım. Özellikle Avrupa işlerinde İngiltere hep ikinci hatta üçüncü planda kalıyordu.

Hatta Fransa tarafından komple yutulduğunu (evet bütün britanya adaları) ve dünya üzerinde sadece Avustralya taraflarında ufak bi adacıkta yaşadıklarını bile gördüm ;D Etkili bir İngiltere görmek güzel olur.
"Uzak uzak ülkelerden döndüm seferden,
Yaralarım ağır fakat mestim zaferden!"
 

Çevrimdışı fksahin

  • EU4
  • Moderatör
  • *
  • İleti: 479
  • Tengri Biz Menen!
    • Profili Görüntüle
Ynt: EU4 Geliştirme Günlüğü - 30 Ocak 2018
« Yanıtla #6 : 31 Ocak 2018, 14:43:25 »
Balkanlara da mutlaka bir Immersion Pack gelecektir. Uzun zamandır el atılmadı oralara. Zaten büyük DLC'den ziyade böyle lokal bazlıya geçiş yapmalarının bir nedeni de bu. Daha önce plazada birçok kişi dile getirdi Balkanları.
Zamanı Tanrı yaşar. İnsanoğlu hep ölmek için türemiş.
Öd tengri aysar, kişi oglı kop ölgeli törimiş.
God lives the time. Mankind has always been born to die.
 

Çevrimdışı Elessar

Ynt: EU4 Geliştirme Günlüğü - 30 Ocak 2018
« Yanıtla #7 : 31 Ocak 2018, 15:01:09 »
Aylardır Eu4 oynamayan ben bu DLC ile bir Britanya patlatabilir.
Modlar uyuy*r y*vrucaklar :fpalm:

Kronoloji, Aptallar tarihi.
Ragnaroğulları vs Ramazanoğulları
 

Çevrimiçi Agnostik

  • Vive la Révolution
  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1159
  • Beğenildi: 2 kere
  • Bütün ülkelerin işçileri, birleşin!
    • Profili Görüntüle
Ynt: EU4 Geliştirme Günlüğü - 30 Ocak 2018
« Yanıtla #8 : 31 Ocak 2018, 15:02:07 »
Aylardır Eu4 oynamayan ben bu DLC ile bir Britanya patlatabilir.

+1. Çıksın diye bekliyorum. En son Geçen dlc ile rum kurup bırakmıştım.