Gönderen Konu: EUIV - Oyunun Yapımcısı olsaydın Ne Eklemek/Çıkarmak İsterdin?  (Okunma sayısı 26906 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Darkrad

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2810
    • Profili Görüntüle
    • Strategyturk
Diyelim ki EU4 project leadsiniz ve EU4un gelisimi tamamen sizin elinizde, EU4te neleri degistirirdiniz? Neden bu degisiklikleri yapardiniz? Neleri kolaylastirip neleri zorlastirirdiniz?
 

Çevrimdışı Kaymak Pürüzü

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 830
  • Gördüğüm illegal durumları rapor ediyorum.
    • Profili Görüntüle
-Glitchleri kaldırırdım birtakım gameytörler faydalanmasın diye.

-Diplomaside gelişmiş trade özelliği.

-Bir büyüklükten sonra büyümeyi daha zorlaştırırdım. Küçük devletler bundan kârlı çıkmış olurdu.

-World Conquest yapana bir easter egg koyardım. Yeni bir dlc gibi, bir minigame tarzında uzaylılara karşı dünyayı savunma oyunu yapılabilirdi.

Aklıma geldikçe yazarım.
 

Çevrimdışı fff7

-Oyunun açılış ekranında fareye basamamak,ses kısamamak öldürüyor beni.Oraya mini flash tarzı bir oyun koyardım.

-Barışı bozmanın etkisini azaltırdım.Yada komple mekaniği değiştirip barışı bozarak açılan savaşı kazanırsanız etkisi çok küçük,kaybederseniz %200 ws yiyebilmeyi olayını getirirdim.

-Mobilize olma özelliği eklerdim.Fethedilen ülke savaşta mobilize olup yenilmişse fethedilen topraklarda daha az isyan çıkması için.Akıllardaki "50k isyan çıkarabilecek gücün vardı da madem niye annex yiyorsun arkadaş ?"sorusuna hitaben.

-General ve amiral sayısını var olan birim sayısına göre ayarlardım.yada HOI3 sistemini kopyala yapıştır.Kocaman ordum var 1 general limiti nedir ya,2.yi almanın zararıysa çok büyük.

-Espiyonaj ideası gibi amaçsız bir ideanın daha etkin kullanılmasını sağlardım.

-Comet eventi gibi saçmalığın daniskası olan eventleri düzenlerdim.2 yıl üst üste gelir mi ya birde her patchde dalga geçer gibi yeni bir seçenek ekliyorlar sonuç hep aynı,seçim hiçbir şeyi etkilemiyor.

-Oyunu oluşturmadan insan bir bakar 1444 yılında tripoli diye bir devlet var mı ?Minimum çalışan ürün politikası güderken tarihle ilgili bir oyunda tarihin içine etmek çok akıl karı bir yöntem değil. Bu konuda kesin sınırlar çizerdim.

Şimdilik aklıma gelen bunlar.
 

Çevrimdışı ozgurcihan27

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 215
    • Profili Görüntüle
Ticaret sistemi ve kültür-din mekaniğini tamamen değiştirirdim.

Ticaret sisteminde;

1. Ticaret yolları arasındaki kombinasyonları arttırırdım.
2. Diplomatik yollarla bölgesel olarak ticaret verimliliğini ve ticari gücü arttırma seçenekleri getirirdim. Kapütülasyon benzeri.
3. Kapütilasyon vermenin diplomatik avantajlarının yanında zaman içinde artan ekonomik dezavantajları olurdu.

Kültür-Din Mekaniğinde

1. Kültür ve dinlerin bölgelerde yüzdesel olarak gösterilmesini sağlardım.
2. Stability, prestij ve power projection'dan etkilenen zaman içinde asimilasyon ve din değişiklikleri getirirdim. Missionarylerin 2 yılda bir bölgenin dinini komple değiştirmesi saçmalığını kaldırırdım. Missionaryler daha yavaş çalışırdı örn.15 yıl -20 yıl veya daha fazla.
3. Dini sonradan değişen bölgelerin kültürel asimilasyon hızı belirli bir süre artardı. Fakat önceden beri aynı dinden olan bölgelerin kültürel asimilasyon hızı düşük olurdu.
4. Ülke içinde sadece hakim kültürün değil, accepted kültürlerin de diğer kültürlere karşı az da olsa bir asimilasyon gücü olurdu.
5. Her kültüre ve dine belli bir asimilasyon gücü ve asimilasyon direnci katsayısı verirdim. Mesela Osmanlıyla Alman topraklarını ele geçirip doğal yollarla asimile etmek imkansıza yakın olurdu. Ayrıca Osmanlı'ya oyun başında gelen iskan politikası eventi ile Balkan kültürlerine karşı dini ve kültürel asimilasyon gücü kazanırdı. Keza batılı kültürlerin düşük teknoloji grubundan olan kültürlere karşı asimilasyon gücü yüksek olurdu. Reform döneminde protestan ve reformed da yine aynı şekilde eventle  catholic karşısında asmilasyon gücü kazanır. Bu dini ve kültürel asimilasyon katsayısı idealar, politikalar ve danışmanlarla arttırılabilirdi.
6. Bir kültür accepted olduğunda kültürel asimilasyon asimilasyon hızınız düşerdi Fakat dini asimilasyon hızınız arttardı. Aynı kültür grubuna sahip yerlerde dini asimilasyon hızınız çok hızlı iken kültürel asimilasyon hızınız 0 olur. Bir kültür grubunun çoğunluğu eğer bir dine mensup yapılabilirse örneğin Yunan kültürünün çoğunlukta olduğu  bölgenin 3'ünde İslam yüzdesel çoğunluğu ele geçerirse kalan 2 bölgede de dini asimilasyon hızı artardı.
7. Administrative ve military power kullanarak yapılacak exile(sürgün) ve massacre(katliam) yapma seçeneklerini getirirdim. Bunlar isyan riskini doğrudan etkileyecek kararlar olurdu. Fakat bu yollarla asimlasyon sürenizi kısaltırdınız. Örneğin Polish kültürünün hakim olduğu bir yerde massacre yaptığınızda bu kültür gurubunun diğer yerlerdeki mensupları isyan ederdi. Ayrıca diğer accepted olmayan kültürel azınlıklarınızın da isyan riski artardı. Dolayısıyla bu kararları verdiğinizde zaman içinde kronikleşen azınlık isyanlarıyla karşılaşırdınız. Ta ki baya bir power harcayıp o kültürü ortadan kaldırana kadar bu isyanlar sürerdi. İsyanların gücü o bölgedeki azınlığın yüzdesine bağlı olurdu. Yaptığınız her sürgün ve katliamla aynı kültür ve din grubuna sahip olan devletlerle ilişkileriniz büyük ölçüde zedelenirdi.

Ayrıca
1.Bina yapmak için mon. point harcanmasını kaldırırdım. Onun yerine manpower harcanmasını sağlardım. 
2. Daha fazla bina seçeneği getirirdim. Oyuna gelişmiş bir imar sistemi eklerdim. Yapılan binalarla presijiniz arttığı gibi ekonominizde büyük ölçüde gelişirdi.
3. Manpowerdan dolayı savaş zamanlarında, isyan dönemlerinde ve aynı anda çok fazla yerde bina yapılamazdı. Çıkan isyanlar başarılı olursa bölgedeki binalarınızdan bazılarına zarar verirdi.

gibi gibi
« Son Düzenleme: 19 Mart 2015, 15:18:25 Gönderen: ozgurcihan27 »
Bin yıldır devlet, bin yıldır millet!
Selçuklu-> Osmanlı -> Türkiye
 

Çevrimdışı Ecdad Computer

  • (Tengrist)
  • Sekban
  • *
  • İleti: 1435
  • Sixty Four
    • Profili Görüntüle
Oyunda Osmanlı ile çok kolay World Conquest yapılabilmesini sağlardım  evil*

Şaka bir yana,

Oyunda Kültürleri daha kapsamlı yapardım, Ülkelerin kültürel olarak genişleme olayını iptal ederdim.
Son disket bozulduğunda, son kartuş kırıldığında, son kaset yırtıldığında, milenyum adamı DVD'nin yenilebilir bir şey olmadığını anlayacak.
 

Çevrimdışı human

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2295
  • koyaanisqatsi
    • Profili Görüntüle
Şimdi bu durumda oyunun satışını felan düşünmüyorsak, yani hayalimizdeki Eu4'ü yapacaksak;

Oyuna CK'deki hanedan sistemini koyardım. Daha fazla spesifik eventler yerleştirirdim, sürekli belirli olayların olması sıkıyor. Şehirlere demografik yapı eklerdim, kale kuşatmalarını değiştirirdim.(kuşatmaları nasıl değiştirirdim şuan bilmiyorum ama gerçekçi gelmiyor) Yapay zekayı geliştirirdim ve diplomaside belli bir oranda  şans faktörü eklerdim. PU'ları zorlaştırırdım.  Ülke yapılanmasının (surlar, binalar refah vs.) event'larla desteklerdim. Gider böyle mükemmele ulaşmak için sonsuz yol var...
All day and all of the night!
 

Çevrimdışı Deniz Ali

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2010
    • Profili Görüntüle
Müslümanlara PU'yu geri getirirdim. :P
 

Çevrimdışı redtay

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 540
    • Profili Görüntüle
-Ticari antlaşmaları eklerdim
-Bölgeleri 2-3 parçaya bölerdim . Mesala Konya bölgesi 3 parçadan oluşurdu böylelikle dünyada sadece birkaç bölgede altın kaynağı flan olmazdı . Kaynaklar artardı ve şehiri istediğimiz gibi büyütebilirdik . (1 bölge şehir merkezi olsa 2-3 bölgeyi geliştirerek base tax arttırmak vs.)
-Hanedan Soy ağacı , hanedan kültürü ve ülke yıkılmasını eklerdim . Mesala Osmanlısınız çok büyük bir ülkeyi ilhak ettiniz . Önce bir köylü savaşı patlak verir ardından size savaş açarlar çok toprak kaybedersiniz bütün bunlardan sonra ülkenin kendini koruyacak ordusu yoksa bazı ülkeler otomatik bağımsızlığını ilan eder ve savaşır . Ülkeler kazandıkca bir en son ülke tamamen yok olur ve kalan topraklarda rasgele ve ya tarihi ülkeler kurulur.
-Gelir sekmesini geliştirirdim . Victoria daki iyi mesala
-Amiral-General vs olaylarını geliştirirdim . 1 general nedir yav
-Kuşatmaları düzenlerdim ve kale seviyelerini arttırırdım . 10-15 tane seviye gibi . 1. seviye (oyunun başında asyada bir kale mesala) 4-5 ayda düşebilir olmalı . Ancak Istanbul gibi bir şehir 5-6 seviye olmalı ve 1-1.5 yıl dayanmalı.
-Deniz bölgelerini çoğaltırdım
-Koloni hükümetlerin kolonici olmasını sağlardım
-Afrikanın kuzeyi ve arabistana kolonize edilebilir 1 base tax'li küçük bölgeler eklerdim . Ancak çöllerin sınırında olacak şekilde gidipde sahara çölünün ortasına değil.
-Oyunada Türkleri tek bir soyda toplardım .
-Oyuna anlaşmasız toprak almayı eklerdim . Bunu yapmak için 2-3 bölgeli olmak , Avrupada olmamak gibi şartlar eklerdim .
-Büyük ülkelerin yönetimde sıkıntı çekmesini eklerdim .
 

Çevrimdışı Gregory



 

Çevrimdışı Ecdad Computer

  • (Tengrist)
  • Sekban
  • *
  • İleti: 1435
  • Sixty Four
    • Profili Görüntüle


Fazla CA ile PI'nin Anlaşacağını sanmam. Eğer Paradox ekleyecek ise Savaş arenasını, +10 GB oyunlara Hazırlanın
Son disket bozulduğunda, son kartuş kırıldığında, son kaset yırtıldığında, milenyum adamı DVD'nin yenilebilir bir şey olmadığını anlayacak.
 

Çevrimdışı mutongo

  • Azab
  • *
  • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
savaş sırasında taktik verilmesini sağlardım turan taktiği gibi mal mal izlemek çok sıkıcı
 

Çevrimdışı PERSIAN

  • Ağır Süvari
  • *
  • İleti: 3207
    • Profili Görüntüle
Evet savaş ekranında başarı şansını gösteren taktik seçebilmek random dice olayını biraz olsun mantıklı kılar. Ya da komutan yeteneklerine göre otomatik seçilsin CKII'deki gibi.

Bir de iç işleri yok gibi, isyanları engellemekten ibaret. Brezilya'daki bir ülke ile zamanın geçmesini bekliyorsun çoğunlukla. Bir nebze düzeltilmeli bu.
 

Çevrimdışı Keyser

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 726
  • So it begins.
    • Profili Görüntüle

+1
Mount And Blade gibi olsa bile razıyım.   Normal savaş ekranından hiçbir şey anlamıyorum.
 

Çevrimdışı Darkrad

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2810
    • Profili Görüntüle
    • Strategyturk
Coklu MPyi oldurebilir o savas sistemi. Iki kisi savasirken digerleri bekleyecek mi?
 

Çevrimdışı Gregory

Mod olur fm gibi. Europe Universalis normal mode/classic mode gibi msl :)))
Geyik olsun diye koydum ben ciddiye alındı.
Normalde aklıma bir ton şey gelir de sen konu açınca beyin durdu ama belki auto-building tarzı bir şey ekleyebilirler.

Bu arada innovative son değişikliklerden sonra boş idea gibi oldu bence monthly war exhausten ideasını oradan çıkartsınlar yada inno'ya birkaç idea daha eklesinler olmadı aylık savaş yorgunluğu azaltmasını forced march'a yaptıkları gibi tech lvl 10-15'den sonra pasif olarak eklesinler.

Birde oto-gemi taşımacılığında çok fazla sorun var bunu kesinlikle düzeltmeleri gerek.
« Son Düzenleme: 20 Mart 2015, 18:03:06 Gönderen: Gregory »


 

Çevrimdışı Reichstag

-Ülke adlarını değiştirebilme özelliği eklerdim.

-Askeri çeşitliliği arttırırdım.

-Denizcilik ve keşif sistemini değiştirirdim.(Bu hali çok kolay.Örneğin gemilerin gideceği yeri belirleyeceğiz limandan çıktıktan sonra kontrol edemeyeceğiz.Yani direk olarak kaptanı kontrol edemeyeceğiz.Böylece çok daha zor olacak kolonicilik.)

-Oyunda düşmana pusu atmak var mı ? Yok sanırım onu eklerim.

-YZ'ye açık deniz yıpranması eklerim.

-Yerlilerin etkisini arttırırım.

-Koloni hükümetlerinin kurulup kurulmamasını oyuncuya bırakırım.Hükümet kurulmadığı zaman bir takım olumsuzluklar olur.

-Hindistandaki ülkelere nerf çekerim.


 

Çevrimdışı fff7

Savaşlarda taraf değiştirebilmek çok tatlı olurdu.
 

Çevrimdışı Gazi Kutalmış Han

  • Müsellem
  • *
  • İleti: 54
  • Sa
    • Profili Görüntüle
oirata nerf getirirdim her oyunumda coşuyorlar bir keresinde mingi parçaladılar
İl = Türkiye     Din = İslam
Budun = Türk    Bağlılık = Başbuğ Atatürk
Boy = Oğuz      Hobi = Akın yapıp kımız içmek
Oymak = Döger
 

Çevrimdışı Artiz

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1486
    • Profili Görüntüle
oirata nerf getirirdim her oyunumda coşuyorlar bir keresinde mingi parçaladılar
Hordelara zaten nerften baska bisey yok

Çevrimdışı thebigDVA

  • Müsellem
  • *
  • İleti: 65
  • Müngke Tengriyin Küçüdür.
    • Profili Görüntüle
Kesinlikle generallere tecrübe olayını eklerdim. Meselâ büyük bir meydan savaşı kazanan generalin özelliklerinin artması gerekiyor.
"öd tengri yaşar kişi oglı kop ölgeli törümiş."
 

 

Forumdan uzaklaştırmalara itiraz, yasal talepler veya uygunsuz içerik bildirimlerinizi İletişim Sayfamız üzerinden yapabilirsiniz. 3 gün içerisinde yanıt verilecektir.