Gönderen Konu: Günlük EU4 - Geliştirme Günlüğü - 16 Ocak 2018  (Okunma sayısı 873 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı fksahin

  • EU4
  • Moderatör
  • *
  • İleti: 479
  • Tengri Biz Menen!
    • Profili Görüntüle
EU4 - Geliştirme Günlüğü - 16 Ocak 2018
« : 17 Ocak 2018, 11:00:26 »
Alıntı yapılan: Paradoxplaza
https://forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?threads/eu4-development-diary-16th-of-january-2018.1065283/


Herkese Merhaba!

Ben Trin Tragula ve bu da 1.25 güncellemesinin ilk Geliştirme Günlüğü. Bazılarınız, araştırmalarla, tarihsel düzenlemeler ve çeşitli bölgelere yapılan tüm harita değişikliklerinin çoğuyla uğraşan eski günlüklerimden beni hatırlayabilir. Bu sefer de farklı değil, size şu anda üzerinde çalışmakta olduğumuz, henüz adını koymadığımız, çalışmalarımızın asıl yoğunlaştığı bir bölgeden bahsetmek için buradayım.

İngiliz kanalının çevresindeki bölge hem 1.12 Güncellemesi (Low countries) hem de 1.16 (Fransa ve Britanya Adaları) ile revize edilmişti. Bununla birlikte hala bazı sorunlar vardı ve detaylar, İskandinavya veya Macaristan gibi yakın tarihte gözden geçirilmiş bazı bölgelerle karşılaştırıldığında biraz eksikti (aynı güncellemede başlangıçta revize edilmiş ancak daha sonra güncellenmiştir.). 1.25'te bu nedenle Avrupa'nın bir bölümünü tekrar gözden geçirme zamanı geldi.

Gelecekteki tüm bölgesel güncellemelerde yapmayı planladığımız gibi yenilenen bölgede ilginç ülkelerin başlangıç ekranına yeni metinler ekledik.

*1 İrlanda

1444'te İrlanda kağıt üstünde İngiliz Monarşisinin nüfuz bölgesinde yer alsa da legal olarak kendine özel durumları vardı. Uygulamada doğrudan İngiliz egemenliği çökmüş ve Dublin'in çevresindeki "The Pale" olarak bilinen küçük arazinin ötesine geçememişti.

Her ne kadar ayrıntılar değişse de Anglo-Norman kontları , İngiliz krallarının hükmü altında, pratikte, kelimenin tam anlamıyla bağımsızdır ve yönetilen nüfus kadar İrlandalı bir hal almışlardı.

İngiliz nüfuzunun gerilemesi, büyük Kelt klanlarının çoğunun gelişmesine ve adanın birkaç güçlü İrlanda krallığına ev sahipliği yapmasına izin vermişti.

İngiliz Kralları Fransa'da Yüzyıl Savaşları ile ve kendi iç çekişmeleri ile meşgulken, İrlanda'nın bağımsızlığı daimi gözüküyordu. İngiltere, istikrar kazanmayı ve "Zümrüt Adasına" bir kez daha odaklanmayı başarabilirse de bu hiç de kolay olmayacaktır. Öyle olsa bile, İrlanda kontrol etmek için fazlaca asi bir bölge.

1.25 güncellemesinde İrlanda'daki çeşitli küçük devletlerin nasıl geliştiklerini ve İngiliz nüfuzunun nasıl giderek daha fazlaca zayıf düştüğünü  daha iyi göstermeyi umuyoruz. Yeni kurulumun, Ada'nın ne kadar çeşitlilik gösterdiğini daha iyi göstereceğini umuyoruz ve bir oyuncu, İrlanda'nın birçok klanından veya kontluğundan birine liderlik etmeyi seçebilir ve belki de İngiliz tehdidine karşı daha güçlü bir direnç gösterebilir veya başarısız olur ve en azından bir İngiliz vasalı olarak yönetmeyi umar.

Tüm İrlanda (tags) ülkelerine (yeni ve eski), bireysel ulusal fikirler verilecek ve eski grup kümesi Ada'yı birleştirmek için bir ödül olarak yeniden biçimlendirilecek (ve kısmen yeniden yazılmış olacak).

İrlanda'da Oynanabilir Ülkeler:

     *Munster (Yeni) - Bağımsız İrlanda Krallığı
       -Bu ülke, "MacCarthy"lerin lideri ve Desmond'un kalıtsal Kelt Kralı olan MacCarthy Mor'u temsil eder. Desmond Kontluğu ile karışıklığı                      önlemek için Munster olarak adlandırıldı.

     *Ormond (Yeni) - Bağımsız İrlanda Kontluğu
       -1444'de Ormond kontlarını Butler ailesi temsil ediyor.
 
     *Offaly (Yeni) - Bağımsız İrlanda Krallığı
       - Orta İrlanda, 1444'te çoğunluğu Kelt olan birçok küçük klan arasında bölünmüştü.Daha sonra İngiliz fethi gerçekleştiğinde, burası, İngiliz yerleşimine tabi birincil bölgelerden biri olmuştu. 1444 yılında EU4'te bu bölge Faly O'Connors tarafından yönetiliyor ama onlar gerçekten sadece bu bölgedeki birçok küçük klanlardan biriydi.

     *Tyrconnell (Yeni) - Bağımsız Krallık
       -Tyrconnell'in O'Donnel kralları, kökleri yüzlerce yıl öncesine dayanan İrlanda'nın bir başka yerli hanedanı.

     *Leinster (Eski) - Bağımsız Krallık
       -1444 yılında Leinster Krallığı, 12. yüzyıldan beri Kavanag hanedanı tarafından yönetilmektedir (krallığın kendisi yüzlerce yıl öncesine dayanıyor). Pale Leinster'a yakın olsa da, İngiliz monarşisine karşı güçlü bir muhalefet öyküsü vardır ve sıklıkla İrlanda'daki boyutunun ötesinde bir güç olmuştur.

     *Clanricarde (Eski) - Bağımsız Kontluk
       -Bir başka Anglo-Norman hanedanı olan Burke ailesi İngiliz krallığı adına İrlanda'nın bir bölümünü yönetmektedir. Ancak uygulamada komşuları kadar bağımsızdırlar.

     *Kildare (Eski) - Bağımsız Kontluk
       - İrlanda'nın diğer kısımları gibi, Kildare'nin FitzGerald Kontları da pratikte kendi toprakları hükümdarlarıdırlar ama Pale'e yakınlığı, Monarşi ile daha yakın ilişkileri olduğu anlamına gelir ve genelde İngiliz Kralıyla yakın işbirliği içindedir.

     *Thomond (Eski) - Bağımsız Krallık
       -Thomond Krallığı 1444 yılında İrlanda'nın en bağımsız Kelt krallıklarından biri olmayı sürdürüyordur. İngiliz Monarşi'sine uzak bir bölgede yer almalarından dolayı, asıl sorunları uzaktaki bir kraldan çok yakındaki komşularıdır.

     *Sligo (Eski) - Bağımsız Kontluk
       -1444 yılında Sligo, Sligo O'Connors tarafından yönetiliyor. Faly O'Connors'lara çok benzer şekilde, bölgedeki tutumları oyunda gösterdiğimiz kadar mutlak değildi.

     *Desmond (Eski) - Bağımsız Kontluk
       -Desmond Kontluğu (Desmond Krallığı ile karıştırılmamalıdır, Munster olarak adlandırdığımız bir etiket) güney doğu İrlanda'nın zengin kısımlarını yönetir. Monarşi ile olan bağları Kildare'deki akrabalarınınkiyle aynı değil.

     *Tyrone (Eski) - Bağımsız Krallık
       -Kuzey Tyrone'daki egemen Kelt krallığı, eski O'Neill hanedanı tarafından yönetilmektedir. Tyrone, uzun zamandır kuzeydeki en baskın krallıktı.

     *Ulster (Eski) - Bağımsız Devlet
       -1444 yılında bu eyalet, İskoç mevkidaşlarıyla sıkı sıkı bağları bulunan çok sayıda klana ev sahipliği yapıyordu. EU4'te Maggenis hanedanı tarafından yönetilmektedir.


*2 İskoçya

1444'te İskoçya, güneydeki Fransa Kralı tarafından desteklenen güçlü bir bölgesel krallıktı. İskoç siyasetinde Klanların etkisi hissedilse ve kendilerini tehdit altında hissettikleri takdirde bağımsızlıklarını savunsalar da, Krallık, İrlanda lordlarının ancak hayal edebileceği bir biçimde birleşmişti. Tahtta kaldıkları süre boyunca, Stuartlar kuzeydeki Orkney Norveç Norse yönetiminin son kalıntılarını geri kazanmak için zamanlarını boşuna harcamaya çalışırken, savunma alanlarını İngilizlere karşı güçlendirdiler.

İskoçya 1.25 güncellemesinde yeni oynanabilir ülke etiketi almadı ama bölge, İskoç Krallığını biraz daha güçlü tutmak için daha fazla ile (bölgeye) bölündü. Güneyde, Anglo-İskoç sınırının aslında düz olmadığını ve savunmasının zor olduğunu göstermek için iki il olarak düzenlendi. Batı ve Doğu March illerinin ilavesi, İskoçya'nın, başkent çevresindeki tarım arazilerine ulaşmadan önce bir istilacıyla savaşmasına izin veriyor. Highlands de bölündü ve bağımsızlık kazanan bir Highlander krallığının daha sağlam olacağını ve hayatta kalmak için daha iyi bir şansı olduğunu söylemek mümkün.

*3 İngiltere ve Galler

Oyun çıktığından beri İngiltere sadece bir kez güncellendi ve Danimarka ya da Almanya'da olduğu gibi güncel görünmediğini ve donanması güçlü bir istilacı için kolay fethedilebilir olduğunu düşündük. İngiltere, tartışmasız olarak bu dönemin tarihsel "kazananlarından" biridir ve dıştan gelen tehdit olarak pek bir şey görmemesine karşın, iki büyük iç savaşın yaşandığı bir yerdi.

1.25 güncellemesinde, İngiltere ve Galler, mevcut olanlarda iyileştirme yapılarak ya da zamanın hem siyasi hem de ekonomik gerçeklerini daha iyi yansıtacak şekilde yeniden çizilen birçok il ile kapsamlı bir yeniden işleme alındı. Isle of Man (Meşhur Man Adası :) ), İrlanda denizinde kendi eyaleti olan , kim kontrolünü elinde tutarsa ona bir deniz üssü sağlayacak hale getirildi.

Eklenen Etiketler (Tags):

     *Mann - Isle Of Man ilinde İsyancı.
       -1444 yılında Man Adası bir İngiliz mülkü olmakla birlikte, şimdi yok olmuş olan, Adalar Krallığı'nda (Kingdom of the Isles) bir zamanlar bağımsız bir krallıktı.


*4 Fransa ve Burgonya

Zaman çizelgesinde yer alan bir başka "Kazanan Ülke" Fransa'ydı. Yüzyıllar boyu Avrupa siyasetine egemen olan bu büyük krallık, iç huzursuzluktan ve Napolyon Devrimci İmparatorluğu olarak yeniden doğuşundan çok önce, kıtanın siyasetini tamamen yeniden şekillendirmeye hazırdı.

1444'te Fransa, Yüzyıl Savaşları'nın sahnesidir ve Krallık'ın nüfuz alanlarını kimin yöneteceği konusunda uzun süren bir çatışma vardır.Yakın tarihte imzalanan Tours antlaşması bölgeye barışı getirmiş gözüküyordu ama İngiltere'nin Maine'yi Fransız kralına teslim etmeye isteksiz görünmesi nedeniyle, tüm şartları yerine getirilmemişti.

1.25 güncellemesi, Fransa'da yeni bir ülke oluşmasına yol açmadı, ancak özellikle de kuzeydeki Fransız haritasını revize ettik. Normandiya ve Paris çevresindeki bölge daha ayrıntılı bir hale getirildi ve çatışma tekrar patladığında İngiltere ile Fransa arasında daha adil bir çatışmaya fırsat verilmek istendi. Aynı zamanda, bölgenin tarihi ekonomisini daha iyi temsil etmek için Fransız kalkınmasının bir kısmını daha nüfuslu bir bölgeye kaydırma fırsatı bulduk.

Büyük Burgonya eyaleti, Semur'daki gibi Burgonya sınır kalelerini temsil etmesi için parçalandı ve Dijon'daki başkentleri artık bir iç ticaret merkezi.

*5 The Low Countries​ (Alçak Ülkeler)

1444 yılında Alçak Ülkeler halihazırda Avrupa kıtasının en büyük ekonomik merkezlerinden biridir. Siyasi açıdan bir çok devlet Burgundy Duke'leri tarafından yönetilmektedir ama kendi egemenliği altında önemli bir özerkliğe sahiptiler ve zamanla kuzey kısımları tarihsel olarak birleşerek Birleşik Hollanda Cumhuriyeti'ni kurdular (United Provinces of the Netherlands) ve Europa Universalis zaman çizelgesinde ikonik bir güç ve büyük bir ticari ve sömürge gücü oluşturdular.

Bu bölgenin son revize edildiğinde belki de biraz muhafazakâr bir şekilde yapıldığını ve bu sefer statükoyu koruma konusunda daha az ilgilenmemiz gerektiğini hissettik.

Hollanda eyaleti Gelre ve Friesland gibi ikiye bölündü. Limburg eyaleti (Limburg ilçesinin çoğunluğunun bu zaman çizelgesinde şehrin kendisinden ayrılması gerçeğini kabul etmeye çalışmaktan dolayı sıkıntı çekti) tamamen, ayrı bir il olan Üst (Upper) Guelders lehine kaldırıldı. Sınırlar, tarihin bu döneminde bu bölgedeki birçok sınır değişikliğini umutla daha iyi yansıtacak şekilde yeniden çizildi.

Alçak Ülkeler bölgesinin gelişmişliği her zaman yüksek olsa da (hatta 1.24'te İngiltere'den bile yüksektir) bu şehirlerin ekonomik gücünü daha iyi yansıtmak için biraz daha arttı. Utrecht, Friesland, Gelre ve Hollanda'nın her biri bir vilayet tarafından büyüdüğü halde, bölgede etkili bir güç olmasına rağmen Brabant, hem bir eyaletini hem de gücünün bir kısmını kaybetti.

Bugünlük bu kadar! İrlanda'dan Burgonya'ya, bu revizyonun daha iyi bir deneyim sağlamasını ve bu orta bölgenin 1444-1820 dönemindeki gelişmişliğini daha doğru bir şekilde temsil edilmesini umuyoruz.

Gelecek haftaki geliştirici günlüğü @DDRJake tarafından yazılacak ve ne tür bir güncelleme yaptığımızın yanı sıra onunla birlikte gelecek Immersion Pack'i biraz daha ayrıntılı açıklayacak.


*1 *2
*3 *4
*5

« Son Düzenleme: 26 Şubat 2018, 22:47:05 Gönderen: fksahin »
Zamanı Tanrı yaşar. İnsanoğlu hep ölmek için türemiş.
Öd tengri aysar, kişi oglı kop ölgeli törimiş.
God lives the time. Mankind has always been born to die.
 

Çevrimdışı Furkan 65

Ynt: EU4 - Geliştirme Günlüğü - 16 Ocak 2018
« Yanıtla #1 : 17 Ocak 2018, 11:03:21 »
Bu sefer Büyük Britanya'yı mı geliştiriyorlar?
Hür doğmuştur insanoğlu,
Hür yaşamak hakkıdır.
 

Çevrimiçi Agnostik

  • Vive la Révolution
  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1159
  • Beğenildi: 2 kere
  • Bütün ülkelerin işçileri, birleşin!
    • Profili Görüntüle
Ynt: EU4 - Geliştirme Günlüğü - 16 Ocak 2018
« Yanıtla #2 : 17 Ocak 2018, 12:16:12 »
Bence orta ve Kuzey Avrupa genişlemesi olacak.
 

Çevrimdışı fksahin

  • EU4
  • Moderatör
  • *
  • İleti: 479
  • Tengri Biz Menen!
    • Profili Görüntüle
Ynt: EU4 - Geliştirme Günlüğü - 16 Ocak 2018
« Yanıtla #3 : 17 Ocak 2018, 12:27:28 »
Immerse Pack olacağına göre orta ve kuzey Avrupa'yı kapsamayacaktır. Zaten belirtilen tüm harita değişiklikleri batı Avrupa ve Britanya adalarına ait (İber yarım adası hariç). Diğer yerleri etkileyecek minör değişiklikler gelecektir ama genişleme paketi Britanya Fransa ve Alçak Ülkelere geliyor.
Zamanı Tanrı yaşar. İnsanoğlu hep ölmek için türemiş.
Öd tengri aysar, kişi oglı kop ölgeli törimiş.
God lives the time. Mankind has always been born to die.
 

Çevrimdışı Stalker

Ynt: EU4 - Geliştirme Günlüğü - 16 Ocak 2018
« Yanıtla #4 : 17 Ocak 2018, 12:29:15 »
Adamlar mekanik eklemek yerine büyütmenin derdinde.
HavHav
 

Çevrimdışı TürkHan

Ynt: EU4 - Geliştirme Günlüğü - 16 Ocak 2018
« Yanıtla #5 : 17 Ocak 2018, 15:15:09 »
Güzel. Keşke bi ara Balkanlara uğrasalar.  :-\ :-\
Selimi boğdurup Mustafayı tahta geçirebilirmiyiz?
 

Çevrimdışı nefer17

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 196
  • Mimar bey
    • Profili Görüntüle
Ynt: EU4 - Geliştirme Günlüğü - 16 Ocak 2018
« Yanıtla #6 : 19 Ocak 2018, 12:38:32 »
Bölge farklı olmaz demeyin. Bakalım osmanlı bu sefer nasıl bir nerf yiyecek
Devlet-i Ebed-müddet
 

Çevrimdışı paradox sever

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 172
  • Republic of Türkiye.
    • Profili Görüntüle
Ynt: EU4 - Geliştirme Günlüğü - 16 Ocak 2018
« Yanıtla #7 : 22 Ocak 2018, 02:11:13 »
Bölge farklı olmaz demeyin. Bakalım osmanlı bu sefer nasıl bir nerf yiyecek

Nerf değil de Anadolu core topraklarını ilerde yeniden getireceğiz demişlerdi , 1.25 ile gelir mi merak ediyorum .
 

Çevrimdışı Göktürk Gökbörü

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 213
  • ~~ Böri Şad ~~
    • Profili Görüntüle
Ynt: EU4 - Geliştirme Günlüğü - 16 Ocak 2018
« Yanıtla #8 : 22 Ocak 2018, 11:46:08 »
Osmanlı erken oyunda dahada traşlanmalı. Disiplin ideaların 2. yada 3. sırasına konulursa daha adil olur
O Romalılar siz değil misiniz ki on dille konuşursunuz ve herkesi aldatırsınız.Siz Romalılar niçin bizim elçilerimizi Kafkaslar üzerinden Bizans'a götürüyorsunuz ve "Roma'ya gidilecek başka yol yoktur" diyorsunuz. Yani biz, yollar geçilmez, her taraf arızalı, dağlık taşlık zannedelim de Roma İmparatorluğu'na hücum etmeyelim mi? Böyle düşüneceğimizi mi sanıyorsunuz? Fakat biz Dinyeper Nehri'nin nerede bulunduğunu, Tuna'nın nereye aktığını, Meriç'in nereden geçtiğini çok iyi biliyoruz. Bize tabi olan kavimlerin Roma'ya nereden girdiklerini de çok iyi biliyoruz. Sizin kaleleriniz bizim için sır değildir..'' Batı Göktürk Hakanı İstemi Yabgu..''
 

Çevrimdışı kerem1249

Ynt: EU4 - Geliştirme Günlüğü - 16 Ocak 2018
« Yanıtla #9 : 22 Ocak 2018, 12:06:54 »
Osmanlı erken oyunda dahada traşlanmalı. Disiplin ideaların 2. yada 3. sırasına konulursa daha adil olur
Buna katılmıyorum, Avusturya - Fransa - İspanya - Prusya oyunda hem moral, hem de disiplin bonuslarına sahip. Osmanlı'nın yalnızca disiplini var ve o da sonlarda verilmemeli.
Geldikleri gibi giderler...

Başkomutan Mareşal Cumhurbaşkanı Gazi Mustafa Kemal Atatürk

1881~
 

Çevrimdışı Göktürk Gökbörü

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 213
  • ~~ Böri Şad ~~
    • Profili Görüntüle
Ynt: EU4 - Geliştirme Günlüğü - 16 Ocak 2018
« Yanıtla #10 : 22 Ocak 2018, 13:18:33 »
Buna katılmıyorum, Avusturya - Fransa - İspanya - Prusya oyunda hem moral, hem de disiplin bonuslarına sahip. Osmanlı'nın yalnızca disiplini var ve o da sonlarda verilmemeli.
Güzel düşünüyorsun ama eksiksin dostum nedenlerine gelince..

1- Oyun başı %5 disiplinle başlayan tüm ülkelere baktığında hep küçük ülkeler eflak - knights ve tetonları gibi yani bu bonusun avantajı kullanabilecekleri büyük bir orduları yok. Osmanlı dışında bu bonusu verilimli kullanan tek ülke yok. Oyun başı bu durum sürekli Osmanlının stack wipe atmasına neden oluyor.
2- Saydığın o devletlerden sadece ispanyada disipline erkenden ulaşabilir geri kalan ya sonda yada tüm ideaları tamamlaması lazım.
3- Oyunda Anadolu teknoloji gurubu  uniteleri erken oyunda diğer tekolojisi grubuna göre daha iyi pips değerlerine sahip.
4- Sadece ülke ideaları olarak konuşuyor olsa dediklerinde haklısın ama bunun farklı etkenleride var. Şimdi diyeceksinki fransa ispanya Prusya %20 - %15 arası moral bonuslarına sahip onada açıklık getirelim ve işi tam tersine getireceğim
5- Osmanlı isen Oyunda
 * 15-20 yıl içerisinde altın çağa giriyorsun %10 moral
 * Sürekli savaş halindesin saydığın diğer devletlerin böyle bir şansı yok bu sana extradan Ordu geleneği kazandırıyor. ( Ordu geleneğin 50-60 civarı dolaşıyor buda sana %12.5 -%15 moral demek
 * Sürekli rivallerine etkiler edip power projection kasıp extra moral kasabiliyorsun. Osmanlıda powerprojection 50 nin altının görmez burdanda %5 moral de
 * Osmanlı sürekli tokatlayan taraf prestij 90 dan aşağısını nadir görür burdanda %10 moral alıyorsun
 * Güclü bir ordun var dinin koruyucusu oldun %5 moralde burdan aldın..

hesapla bakalım şimdi ne ispanya kaldı nede Prusya :))
« Son Düzenleme: 22 Ocak 2018, 13:20:08 Gönderen: Göktürk Gökbörü »
O Romalılar siz değil misiniz ki on dille konuşursunuz ve herkesi aldatırsınız.Siz Romalılar niçin bizim elçilerimizi Kafkaslar üzerinden Bizans'a götürüyorsunuz ve "Roma'ya gidilecek başka yol yoktur" diyorsunuz. Yani biz, yollar geçilmez, her taraf arızalı, dağlık taşlık zannedelim de Roma İmparatorluğu'na hücum etmeyelim mi? Böyle düşüneceğimizi mi sanıyorsunuz? Fakat biz Dinyeper Nehri'nin nerede bulunduğunu, Tuna'nın nereye aktığını, Meriç'in nereden geçtiğini çok iyi biliyoruz. Bize tabi olan kavimlerin Roma'ya nereden girdiklerini de çok iyi biliyoruz. Sizin kaleleriniz bizim için sır değildir..'' Batı Göktürk Hakanı İstemi Yabgu..''
 

Çevrimdışı Elensar

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 262
    • Profili Görüntüle
Ynt: EU4 - Geliştirme Günlüğü - 16 Ocak 2018
« Yanıtla #11 : 22 Ocak 2018, 18:56:13 »
Eh olsun da yani. Koskoca cihan devleti 19. yüzyıla kadar diğer devletlere kafa tuttu.
 

Çevrimdışı Göktürk Gökbörü

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 213
  • ~~ Böri Şad ~~
    • Profili Görüntüle
Ynt: EU4 - Geliştirme Günlüğü - 16 Ocak 2018
« Yanıtla #12 : 24 Ocak 2018, 14:56:44 »
Great horde, Nogai, Kirim Ve Kazan ağlıyor bunlar hala ingiltere ile fransa Osmanlı ile uğraşıyor. Göçerler harbi oyundan göçüyor. Anadolu beylikleride Tribal Federation yönetim şekline sahip olmalı akkoyunlu gibi. Selçukluyu kurmak oyundaki en zor işlerden biri. Selçuklu ideaları dahada güçlü olmalı. En azından Süvari savaş gücü eklenmeli. Selçuklu ordusu türkmen oguz milletinin en büyük temsilcilerindendir hazarlardan sonra.
« Son Düzenleme: 24 Ocak 2018, 15:08:59 Gönderen: Göktürk Gökbörü »
O Romalılar siz değil misiniz ki on dille konuşursunuz ve herkesi aldatırsınız.Siz Romalılar niçin bizim elçilerimizi Kafkaslar üzerinden Bizans'a götürüyorsunuz ve "Roma'ya gidilecek başka yol yoktur" diyorsunuz. Yani biz, yollar geçilmez, her taraf arızalı, dağlık taşlık zannedelim de Roma İmparatorluğu'na hücum etmeyelim mi? Böyle düşüneceğimizi mi sanıyorsunuz? Fakat biz Dinyeper Nehri'nin nerede bulunduğunu, Tuna'nın nereye aktığını, Meriç'in nereden geçtiğini çok iyi biliyoruz. Bize tabi olan kavimlerin Roma'ya nereden girdiklerini de çok iyi biliyoruz. Sizin kaleleriniz bizim için sır değildir..'' Batı Göktürk Hakanı İstemi Yabgu..''