Bağlanılan Hatırlatmalar

  • Europa Universalis IV - Geli: 03 Şubat 2013 - 04 Mart 2013

Gönderen Konu: EU4 - Geliştirici Günlükleri  (Okunma sayısı 174526 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ömer

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 11975
    • Profili Görüntüle
    • Paradox Interactive Türkiye Forumları
EU4 - Geliştirici Günlükleri
« : 04 Eylül 2012, 10:12:24 »


Kaynak Linki


Günlük #00 - Vizyonumuz Türkçe
Günlük #01 - Dünya Ayaklarınızın Altında Türkçe
Günlük #02 - Arınma & Tüm Kartlar Masada Türkçe
Günlük #03 - Temsilcileriniz emirlerinizi bekliyor! Türkçe
Günlük #04 - Ekonomi değişmek üzere Türkçe
Günlük #05 - Kralların dönüşü Türkçe
Günlük #06 - Bu konuda herhangi bir fikriniz var mı? Türkçe
Günlük #07 - Ve bu ayaklar yürüdü mü? Türkçe
Günlük #08 - Tanrı Sizin Tarafınızdamı? Türkçe
Günlük #09 - Zengin Adamların Dünyası Türkçe
Günlük #10 - Her şey Rusya'ya bağlı Türkçe
Günlük #11 - Teknolojinin Bedeli ve Ödülü Türkçe
Günlük #12 - Dominium Maris Baltici (İsveç) Türkçe
Günlük #13 - Özgürlük Türkçe
Günlük #14 - Kimse (İspanyol Engizisyonu'nu) Beklemez Türkçe
Günlük #15 - Sende mi Brütüs? (Milan) Türkçe
Günlük #16 - Yaşasın Fransa! Türkçe
Günlük #17 - Tatlısı, bu konuyu konuşmak istemez misin? Türkçe
Günlük #18 - Benimle Uzaklara Yelken Aç Türkçe
Günlük #19 - Savaş hiç bu kadar eğlenceli olmamıştı... Türkçe
Günlük #20 - İki şehrin hikayesi Türkçe
Günlük #21 - Liderler ve Paralı Askerler Türkçe
Günlük #22 - A.E.I.O.U Türkçe
Günlük #23 - Bana tatlı, küçük yalanlar söyle. Türkçe
Günlük #24 - Roma'nın Varisi. Türkçe
Günlük #25 - Anna Karenina Türkçe
Günlük #26 - Biraz ot(marijuana) ve krep istemez misiniz? Türkçe
Günlük #27 - Reddedemeyeceğiniz bir teklif. Türkçe
Günlük #28 - Süpriz Yumurta! Üstelik üçü bir arada! Türkçe
Günlük #29 - Orda İçin! Türkçe
Günlük #30 - Dört Yeni Ülke ve Dahası Türkçe
Günlük #31 - Onur Meselesi Türkçe
« Son Düzenleme: 04 Kasım 2013, 02:12:12 Gönderen: PiriReis2 »
Eu4 için Antik dönemde geçen mod yapımında bana yardım etmek isteyen mesaj atsın.

Steam'den beni ekleyip yanıt alamamış ya da eklemek isteyen üyeler bana PM atarak Steam ismini yazarsa sevinirim.

[Mod] Eşit Alan Projeksiyonu - [Mod] Eski Dünya Müziği - Tarihi ve Coğrafi Harita Siteleri

Çevrimdışı Ömer

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 11975
    • Profili Görüntüle
    • Paradox Interactive Türkiye Forumları
Development Diary #0 - Our Vision
« Yanıtla #1 : 04 Eylül 2012, 10:14:18 »
Kaynak: http://forum.paradoxplaza.com/forum/showthread.php?629759-Europa-Universalis-IV-Development-Diary-0-Our-Vision

Alıntı
Hello everybody, and welcome to the first development diary for Europa Universalis IV. We've been working on this project for quite a long time, with the first design dicussions starting not long after Divine Wind was released. During last year we spent a lot of time working on the design concepts, and late in 2011, the core team was assembled, and actual development started.

Earlier this month, we announced the game at Gamescom, and showed a minor subset of the features for the game. Today we start a series of weekly development diaries where we'll go into detail about the game. Our goal is to release an entry each friday, with breaks for holidays.

The subject of todays diary is 'Why do Europa Universalis IV and what is our goal with the game?'.

Why are we working on a sequel to Europa Universalis?

Well, first of all, the team we are all major fans of this series, with me personally being the core guy behind the original game, back in the late 90's, and the others being involved for quite a lot of time on it. We are a group who love playing Europa Universalis (EU), both in singleplayer and in multiplayer together, so you could definitely say it is the favorite series for the people working on Europa Universalis IV.

Originally EU1 started development in 1997, EU2 in 2001, EU3 started in 2005, so we were overdue a new take on the genre. During those years we've accumulated quite a lot of ideas, and discarded far more. We've come to understand what Europa Universalis is about for a lot of people, and what it means for ourselves.

One important thing though, is that while we had lots of cool and interesting ideas for EU, we simply couldn't just add them all in, as the game would become an unwieldly mass. EU has a complexity level we do not want to dramatically increase and while improving the interface can reduce it a fair bit, it is a very fine balance when it comes to designing a game.

So we took a step back and looked at what Europa Universalis was and what we wanted to do, and since its a new game, we had quite a large amount of flexibility. We could rewrite entire systems from scratch, and do some paradigm shifts. One such example is the complete removal of the old trade system with centers of trade, which was replaced with a new trade system with dynamic flow of trade. This flexibility has been a great benefit when it comes to designing the game.


So then, what is our goal with Europa Universalis IV?

In all our games we aim to have believable mechanics. When playing a Grand Strategy game it should be about immersion and suspension of disbelief. You should feel like you are playing a country in the time period. This is something all our EU games have managed to achieve, and it is very important that EU4 will have that same feeling.

The game should, as we mentioned earlier, not increase its complexity levels dramatically. We are happy with the level of complexity the Eu-series has, and want to keep it at this level.

One of the most important aspects of EU4 is to make an interface that is both easier to get into, and less hassle for an expert user. This a fine line to balance, and we are rather happy with the interfaces we have done so far for EU4.

We also want to make sure that players feel that this is a new game, that this is worth paying money for, and this comes from new mechanics and better interfaces. With detailed dev-diaries every week until release, we are rather confident that you'll all be excited about it when its finally ready.

So, now we've just talked about history and visions, I'll try to clarify a confusion about sandbox, historical events and plausibility. Europa Universalis have always been about historically plausible outcomes, as I mentioned over six years ago , and EU4 is no different in that regard. No determenism or full sandbox will ever be in the EU series. In EU3 we scrapped historical events and added lots and lots of system and mechanics to create more plausible gameplay. While we are continuing on that concept and keep making more plausible mechanics, we are in EU4 doing something new...

We'e adding in Dynamic Historical Events. We'll have more of those than we had historical in EU2, and together with a fair amount of other planned features, this is creating an even more immersive type of gameplay, where countries feel far more unique than they did in any previous game in the series. A 'dynamic historical event', or DHE for short, is an event that has some rather rigid triggers that they feel plausible to happen with, ie, no Spanish Bankruptcy just because its a certain date, but events that tie into mechanics rather heavily.

The example I want to talk about is War of the Roses for England. At any point of time, before 1500, if England lacks an heir, then the chain for War of the Roses can start, which creates a lot of interesting situations for the player, as well as giving unique historical immersion.

Next week we'll talk more about the map, so enjoy for now!
« Son Düzenleme: 04 Eylül 2012, 16:19:24 Gönderen: Ömer »
Eu4 için Antik dönemde geçen mod yapımında bana yardım etmek isteyen mesaj atsın.

Steam'den beni ekleyip yanıt alamamış ya da eklemek isteyen üyeler bana PM atarak Steam ismini yazarsa sevinirim.

[Mod] Eşit Alan Projeksiyonu - [Mod] Eski Dünya Müziği - Tarihi ve Coğrafi Harita Siteleri

Çevrimdışı Barış

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2996
  • Salvador Allende
    • Profili Görüntüle
Ynt: Europa Universalis IV - Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #2 : 04 Eylül 2012, 10:26:39 »
Güya bu sene olmayacaktı dev diary neyse haftaya belki haritadan ayrıntılı bir şeyler kaparız.
yaşasın örgütlü mücadelemiz

Çevrimdışı unonimus

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2588
  • Kinoshita Hideyoshi
    • Profili Görüntüle
Ynt: Europa Universalis IV - Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #3 : 04 Eylül 2012, 11:02:13 »
Gerçekçilik değil akla yatkınlık ön planda olacak ise (ki akla yatkınlığı daha ön plana tutacaklarını biliyoruz) EU 4, Paradox'un Türkiye'de yeni oyuncular kazanabilmesini büyük ihtimal sağlamayacaktır; zira Türkiye'deki o "yeni oyuncular" 1454'e geldiğinde Bizans'ı hâlâ oyunda görürse ve/veya herhangi bir zamanda Ermenilerin Müslüman olduğunu görürse "Bu ne saçma sapan oyun." diye tepki gösterir ;D (Göstereni gördüm, ondan biliyorum.).
Sonuç: Oyunda ilhak yememesini bilen bir azınlık ve bunu en güçlü devletle bile hilesiz beceremeyecek olan bir çoğunluk.
« Son Düzenleme: 04 Eylül 2012, 15:44:11 Gönderen: unonimus »

Çevrimdışı Şarklı Yağız

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 1127
  • Isoroku Yamamoto
    • Profili Görüntüle
Ynt: Europa Universalis IV - Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #4 : 04 Eylül 2012, 11:32:44 »
Eventler konusunu iyi düşünmüşler Güller Savaşı örneği hoşuma gitti. :)
Aşırı düzen arayışları ütopiktir ve sonucu her zaman  totaliterliktir, diktatörlüktür. Adına Komünizm, Faşizm, Kapitalizm, Anarşizm, Dincilik ne derseniz deyin bu değişmez. Sadece diktatörlüğe giden yol farklı olacaktır.

Çevrimdışı Vanilya

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 126
    • Profili Görüntüle
Günlük 1 - Vizyonumuz [Türkçe]
« Yanıtla #5 : 04 Eylül 2012, 13:10:24 »
Herkese merhabalar, EU 4'ün ilk gelişim günlüğüne hoş geldiniz. Bu proje üzerinde uzun süredir çalışıyorduk, neredeyse Divine Wind çıktıktan hemen sonra başlamıştık. Geçen sene uzun bir süre boyunca tasarımı üzerinde çalıştık ve sene sonuna doğru çekirdek ekip kurulup geliştirme sürecini başlattık.

Bu ayın başlarında Gamescom'a oyunun haberini duyurduk ve birkaç ufak özelliğini göstereceğimiz birkaç görüntü verdik. Bugün oyunla ilgili detaylara gireceğimiz ilk geliştirici günlüğe başlıyoruz. Hedefimiz her cuma günü bir günlük yayımlamak -tabii tatiller dışında-.

Günün konusu: "Neden EU 4? EU 4 ile neyi hedefledik?"



Neden EU serisinin devamını tasarlıyoruz?

Esasında hepimiz -tasarımcılar olarak- bu serinin hastasıyız; ki ben kişisel olarak orijinal oyunun arkasındaki esas adam olarak 90'ların sonundan beri bu projenin içerisindeyim. Diğer arkadaşlarım da uzun süredir bu seriyle içiçeler. Biz grup olarak EU serisini oynamayı çok seviyoruz. Hem tek oyunculu hem de çok oyunculu olarak. Yani EU 4'ü tasarlayan tayfanın en sevdiği serinin EU olduğuna emin olabilirsiniz.

Aslında EU1'e 1997'de, EU2'ye 2001'de ve EU3'e 2005'te başladık. Bu açıdan bakıldığında sıradaki oyuna geç kaldığımız bile düşünülebilir. Tüm bu seneler boyunca pek çok fikir toplayıp kullanmaya karar verdik ve en az bir o kadarını da eledik. EU serisinin insanlara ve bize ne ifade ettiğini düşünerek yola çıktık.

Önemli bir nokta var ki, o da aklımızda her ne kadar çok tatlı fikirler olsa da hepsini bu oyuna ekleyemeyecek olmamız. Çünkü oyunun o tüm içeriği kaldıramayacağını biliyoruz. EU'nun kendine has bir karmaşıklığı var, biz de onu daha fazla artırmak istemiyoruz. Aksine arayüzdeki değişikliklerle onu düşürüp, oyunu herkes adına öğrenilmesi ve oynanılması rahat bir hale getirmeye uğraşıyoruz.

Biraz geriye gidip şöyle bir baktığımızda EU'nun bir zamanlar ne olduğunu sorgulayıp, önümüzdeki yeni oyunun yarattığı fırsatlarla ne yapmak istediğimizi düşünüyoruz.  Oyunu gelişigüzel yapılmış birtakım şeylerden uzaklaştırma niyetindeyiz. Mesela; eski ticaret sistemindeki "CoT" ticaret merkezlerini kaldırarak, yerine daha dinamik bir sistem getirmek. Yeni oyun yapıyor olmanın verdiği bu rahatlık gerçekten büyük bir avantaj.


Peki öyleyse, EU4 ile neyi hedefledik?

Bütün oyunlarımızda gerçekçi mekaniklerin olmasını amaçlarız. "Grand Strateji" türünde bir oyun tasarlıyorsanız ilk hedefiniz tüm gerçeküstü ögeleri kaldırmanız gereklidir. Gerçekten ülkeyi bir süreliğine yönetiyormuş gibi hissetmelisiniz. Bu bizim tüm EU oyunlarında başardığımız ve EU4'te de başarmak istediğimiz önemli bir unsur.

Daha evvel de bahsettiğimiz gibi oyunun karmaşıklığı artmamalıydı. EU serisinin sahip olduğu karmaşıklık seviyesinden memnunduk ve bu oyunu da o seviyede tutmaya özen gösterdik.

EU4'ün bir önemli özelliği, arayüzün uzman oyuncular için daha rahat ve kullanışlı olması. EU4'te şu ana kadar tasarladığımız arayüzden oldukça memnunuz.

Ayrıca şunu biliyoruz ki, oyuncuların bunu yeni bir oyun gibi hissetmesi gerekli. Dolayısıyla buna para ödeyip almaları için yeni mekanikler ve daha iyi arayüz görmeleri gerekiyor. Oyun çıkana dek detaylı geliştirici günlükleriyle sizi heyecanlı tutacağımızdan eminiz.

Tarihsel gerçekliğe gelirsek... Tarihsel konular ve makul olasılık konusundaki tartışmalara açıklık getirmek istiyorum. Altı sene önceden dediğim gibi EU serisi her zaman tarihsel olarak makul olasılıklar sundu, zira EU4 de aynı şekilde olacak. EU serilerinde tam manasıyla deterministik tarihi bir akış ya da karmaşık bir süreç göremezsiniz. EU3'te bazı tarihi olaylar yerleştirip, sistematik ve mekanik birtakım yeniliklerle oyunun daha mantıklı olasılıklar dahilinde akmasını sağladık. Bu konuda halen çalışmaya devam ediyoruz ki, EU4'teki yenilikleri ve tarihi gerçekçiliği daha iyi yansıttığını fark edeceksiniz.

Dinamik tarihi olaylar ekliyoruz. Bunlardan oyuna, EU2'deki tarihi olaylardan daha fazlasını ekleyeceğiz. Bu eklemelerle beraber oynanış çok daha derin bir hale gelecek. Hatta her ülkenin farklı bir karaktere sahip olduğunu hissedebileceksiniz. Dinamik tarihi olaylar -kısaca DTO- bir miktar katı tetikleyici unsurlara sahip oyun mekaniğinin sunduğu olaylardır. Örneğin, bir tarihte illa gerçekleşmesi gereken İspanya Devleti'nin Batışının farklı bir tarihte başka olayların etkisiyle daha ağır gerçekleşmesi gibi.

Bir diğer örnek olarak İngiltere'nin Güller Savaşını "War of the Roses" vermek istiyorum. 1500'den önceki herhangi bir zamanda eğer İngiltere'nin varisi olmazsa bu savaş olayı tetiklenebilir ve oyuncu için pek çok sıra dışı durum yaratabilir.

Gelecek hafta, haritadan bahsedeceğiz. Kendinize iyi davranın!



Düzeltme: İmla.
« Son Düzenleme: 04 Eylül 2012, 14:12:12 Gönderen: Ömer »

Çevrimdışı ultrasomega

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1191
  • Bil ve fetet kingiyim
    • Profili Görüntüle
Ynt: Europa Universalis IV - Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #6 : 04 Eylül 2012, 15:12:11 »
çok güzel bilgiler paylaşılmış

Çevrimdışı DMUKKS

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 153
    • Profili Görüntüle
Ynt: Europa Universalis IV - Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #7 : 04 Eylül 2012, 16:08:50 »
Umarım kupkuru bir oyun olmaz.Bolca event,bolca asker çeşidi olur.

Çevrimdışı ultrasomega

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1191
  • Bil ve fetet kingiyim
    • Profili Görüntüle
Ynt: Europa Universalis IV - Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #8 : 04 Eylül 2012, 16:59:10 »
Umarım kupkuru bir oyun olmaz.Bolca event,bolca asker çeşidi olur.
doğru diyorsun

Çevrimdışı Furkan Ali Tunca

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2281
  • Furkan Ali Tunca
    • Profili Görüntüle
Ynt: Europa Universalis IV - Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #9 : 05 Eylül 2012, 16:15:12 »
Harita günlüğünü merak ediyorum.
Bu dünyada 2 şeyden nefret ediyorum.
1-Irkçılık
2-Yahudiler :P

Çevrimdışı Barış

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2996
  • Salvador Allende
    • Profili Görüntüle
Development Diary #1 - The world is at your feet
« Yanıtla #10 : 07 Eylül 2012, 16:31:52 »
Welcome to the first installment in our development diary series for Europa Universalis IV (EU4)! Last week's little prologue doesn't really count ;)

If the world of Europa Universalis IV is your playground, then the map is the sandbox – this is where you shape your plans and turn various traits associated with the territories into mighty empires. If you are familiar with Paradox Development Studio (PDS) games, then you already know that the map is almost everything. The map is where the magic happens. You know it, we know it.

Crusader Kings II (CK2) was a large step forward in terms of visuals for us, but in Europa Universalis IV, we hope to take it one step further and add a few bells and whistles,
because we really want the world to come alive for you. This means making the map more intuitive, more attractive and something you won't mind staring at for hours on end. The feeling and atmosphere created by the map is important and will not make your eyes bleed. We promise.

To understand where we are going, it's important to understand where we've been. In Europa Universalis III (EU3), we built the map with quite low resolution. We increased the resolution in the Divine Wind expansion, which helped a lot with how the map looked but the provinces still felt a little weird – the borders didn't look as natural as we wanted them.

At this point, we haven't yet come to the phase where the borders will be tweaked, but our ultimate goal is to make borders feel smooth and adapted to the real life terrain and historical borders.

We occasionally get comments from our players that our province borders are ahistorical – that they do not accurately reflect the composition of nations or their historical shape.
So I want to clarify that when we make the designs of the provinces But in the long run, historical shapes for provinces are not really relevant. 

“What?” I hear you say? “Did I hear that right?”

Yes, and there are good reasons for it.

A game map has to communicate a lot of information quickly, so first of all you need to be sure you can fit all the necessary graphical elements into the province.

Second, you need to have a rather convex shape of a province. If you don´t do this, you'll end up with all sorts of unintuitive thoughts when it comes to where units should move and how quickly.

Third, you need to bear in mind the number of connections a province has to neighboring territories. The number of neighbors is a crucial factor in military matters, and for game balance purposes.

So, if we valued history over balance or ease of play, an historical province of Warmia would be small, serpentine and surrounded by a concave province. This presents a lot of problems for a province-based game as we mentioned earlier.

The number of provinces you have on a map is limited by the number that one person can reasonably handle. Since provincial development and movement happens in real time, you need to make it relatively easy for players to locate and take action in a given province. We've learned what an optimal amount of provinces is, and in EU4, we aim to have a small increase of about ten percent cimpared to EU3. There will be significant changes, primarily in Eastern Europe, Japan & India, but also in other places on the map.

Here is a quick look of a small version of the underlying map defining which province is which, as it looks right now, before the major province overhaul.



Gameplay, of course, is only one reason to make a map. The play area should be pleasing to the eye so that it makes the world come alive and immerses you more deeply in the history. So in EU4, we have added back in the topology that we removed in the expansion Divine Wind and added trees to the map.
We also took the colored border system from Crusader Kings II (CK2) which makes playing on the terrain mapmode a more attractive option for many players.

As you may have noticed, we have changed map projection to the one we had in Victoria 2; a map that has been received positively by pretty much everyone in the community.
We are also making the map more of an interface tool for players, with cleared on-map interface windows, as you've seen in CK2.

We aim for a "believable world"-feeling on our maps. You will see the seasons changing. You will see when winter is coming and when it melts away to give room for a glorious summer. Mountains will rise and cast shadow over your provinces, you will see reflections in the water, ships with rippling sails and birds flying over the map.
The map will make information accessible and make it easier to get the big picture for when you build your empire.

But remember that eye-catching improvements are not just there to be pretty!
Many will show you very important things that affect how you play on the map.  Your actions in Europa Universalis IV are affected by the season changes and the terrain and we want to make that visible for you.

Here is an example of the Nile Delta, with shadows, trees, and all other nice new things.
yaşasın örgütlü mücadelemiz

Çevrimdışı Ömer

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 11975
    • Profili Görüntüle
    • Paradox Interactive Türkiye Forumları
Ynt: Europa Universalis IV - Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #11 : 07 Eylül 2012, 16:42:07 »
Muhteşem, tam istediğim gibi. Ayrıca şurası en önemli noktalardan biri:
Alıntı
before the major province overhaul.
Eu4 için Antik dönemde geçen mod yapımında bana yardım etmek isteyen mesaj atsın.

Steam'den beni ekleyip yanıt alamamış ya da eklemek isteyen üyeler bana PM atarak Steam ismini yazarsa sevinirim.

[Mod] Eşit Alan Projeksiyonu - [Mod] Eski Dünya Müziği - Tarihi ve Coğrafi Harita Siteleri

Çevrimdışı ultrasomega

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1191
  • Bil ve fetet kingiyim
    • Profili Görüntüle
Ynt: Development Diary #1 - The world is at your feet
« Yanıtla #12 : 07 Eylül 2012, 19:08:00 »
bu yazıyı Türkçeye çevirirmisiniz ben anlamadımda
« Son Düzenleme: 07 Eylül 2012, 19:11:02 Gönderen: Deniz »

Çevrimdışı cemoooo

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 1737
    • Profili Görüntüle
Ynt: Europa Universalis IV - Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #13 : 07 Eylül 2012, 19:20:16 »
Son fotoğraf beni benden aldı beklemedyiz.
Whatever happens,
we have got The Maxim gun,
and they have not.

Hilaire Belloc

Çevrimdışı ultrasomega

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1191
  • Bil ve fetet kingiyim
    • Profili Görüntüle
Ynt: Development Diary #1 - The world is at your feet
« Yanıtla #14 : 07 Eylül 2012, 19:48:14 »
Son fotoğraf çok güzeldi.

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Paşa
  • *
  • İleti: 6154
  • Baba kaçar.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Europa Universalis IV - Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #15 : 07 Eylül 2012, 20:16:56 »
province overhaul falan hikaye. Vilayetleri tarihsel yapmıyorlar çünkü uğraşmak ve vakit kaybetmek niyetinde değiller.
« Son Düzenleme: 07 Eylül 2012, 20:17:08 Gönderen: Annibal »
"Bir yerde küçük insanların gölgeleri büyüyorsa, orada güneş batıyor demektir"

Çevrimdışı zulmetefza

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 365
    • Profili Görüntüle
Ynt: Europa Universalis IV - Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #16 : 07 Eylül 2012, 20:24:02 »
Batı Afrika'daki vilayet yoğunluğu Anadolu'dan fazla.

Çevrimdışı Ömer

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 11975
    • Profili Görüntüle
    • Paradox Interactive Türkiye Forumları
Ynt: Europa Universalis IV - Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #17 : 07 Eylül 2012, 20:34:33 »
Vilayet sayısını %10 oranında artıracaklarmış. Vilayetler şekil açısından konveks olacak önceki oyunlarda olduğu gibi. Zaten bu gameplay açısından zaruri.
Eu4 için Antik dönemde geçen mod yapımında bana yardım etmek isteyen mesaj atsın.

Steam'den beni ekleyip yanıt alamamış ya da eklemek isteyen üyeler bana PM atarak Steam ismini yazarsa sevinirim.

[Mod] Eşit Alan Projeksiyonu - [Mod] Eski Dünya Müziği - Tarihi ve Coğrafi Harita Siteleri

Çevrimdışı ultrasomega

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1191
  • Bil ve fetet kingiyim
    • Profili Görüntüle
Ynt: Europa Universalis IV - Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #18 : 07 Eylül 2012, 20:44:18 »
province overhaul falan hikaye. Vilayetleri tarihsel yapmıyorlar çünkü uğraşmak ve vakit kaybetmek niyetinde değiller.
Doğru diyorsunda

Çevrimdışı Barış

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2996
  • Salvador Allende
    • Profili Görüntüle
Ynt: Europa Universalis IV - Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #19 : 07 Eylül 2012, 21:11:49 »




;D (PP'den bir görüntü)

Not: İskenderiyede dev bir fıçı var. :P
« Son Düzenleme: 07 Eylül 2012, 21:21:47 Gönderen: Barış »
yaşasın örgütlü mücadelemiz