Gönderen Konu: Günlük EU4 - Geliştirme Günlüğü - 23 Ocak 2018  (Okunma sayısı 3839 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı fksahin

EU4 - Geliştirme Günlüğü - 23 Ocak 2018
« : 24 Ocak 2018, 09:58:32 »
Alıntı yapılan: Paradoxplaza
https://forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?threads/eu4-development-diary-23rd-of-january-2018.1066296/


Herkese günaydın. Bir kez daha Salı geldi ve bugün iki kat heyecan yaşanıyor:EU4 Dev Clash'taki bir sonraki bölüm ve yeni bir geliştirme günlüğü. Geçen hafta TrinTragula direksiyondaydı ve gelecek 1.25 güncellemesi ile birlikte çıkacak harita değişikliklerini gösterdi. Immersion Pack ile birlikte gelen özellikler hakkında konuşmaya başlamadan önce, Mission System olarak adlandırılan ve 1.25 güncellemesi ile birlikte bedava gelecek bir özellikten söz etmek istiyorum.

EU3'teki görevler gerçek bir kumardı. İyi ya da en azından münkün olabilecek bir görev için umutla bekliyordunuz ve wiki'ye bakmadan ya da oyun dosyaları üzerinden kontrol etmeden ne için görevlendirilebileceğini bilmiyordunuz. Seçme şansı olmayan görevler için iki şıkka sahiptiniz, bitirmeye çalışmak ya da iptal etmek. EU4'te bunu biraz daha geliştirdik ve size her zaman 3 görev şıkkı sunuldu. Birini seçip bitirmeye çalıştınız ya da yeni görevler edinmek için iptal ettiniz. Bu iyi bir iyileştirme olduğu halde, milletiniz için tüm görevlerinizin neler olabileceğinden çok emin olmamanız, nasıl kilidinin açılacağı ve hatta yapmanın size zararlı olacağı görevler almak zorunda kalmanız eksikliklerindendi. Görev sistemi, yeni oyuncuların çoğunlukla rehberler için baktıkları bir şeydir ve onlara sadece 50 prestij kazandırdıklarını ya da rakipleriyle olan ilişkilerini geliştirdiklerini söylerken, yeni oyunculara tavsiyelerinin sezgisel olarak misyonları görmezden gelmek oldupğunu görebilirsiniz.

Tüm bunlar 1.25'te yeni "Görev Sistemi" ile değişiyor. Kısa bir görev listesinden seçim yapmak yerine, ulusunuz için tüm görevler en başından itibaren mevcut olacak ve onlar için kriterleri yerine getirirken, bu şekilde uyarılacaksınız ve ödülünüzü yeni eklenen "Görevler" sekmesinsen alacaksınız. Ödüller buna göre daha alakalı, daha uzun ömürlü hale getirildi ve çoğu kez daha fazla göreve yönelik taleplerde bulundu. Benim en sevdiğim uluslardan biri olan Bizans'tan Purple Phoenix görevleriyle, görev zincirine bir göz atalım (Osmanlının neden sürekli güç kaybettiği bu cümlede gizli :S ).

*1
rahat Bizans kampanyamdan mütevazı bir genişleme. Sanat / düzen son hali değil.

Tüm Bizans görevleri baştan görülebilir ve bunlar üzerinden ilerleme gösterilir.Gelişmekte olan Bizans oyuncusu Yunanistan'ı fethedince, bir sonraki görevlin yerine getirilmesine yardımcı olmak için zaman sınırlamalı bir ödül ve iddialar verilecek: "Recover Albania and Conquer Bulgaria." Bunlar tamamlandıktan sonra, yine ödüllerini alıp görev zincirinde ilerlemeye devam edecekler. Görevler, Batıda Genişleme, Anadolu'yu geri alma ve Adaları geri kazanmaya yönelik olarak farklı yönergeler için de ayrılıyor. Tüm görevler bir kampanya boyunca tamamlanabilmesine rağmen görev ödülleri sırayla talep edilmelidir.

*2
Purple Phoenix olmadan Bizans görev zincirinin sonu

Özel görevleri olan tüm uluslar, bu yeni sisteme sahipler. Buna ek olarak, Avrupalıların, örneğin Afrikalılar veya Yeni Dünya Yerlilerinden farklı görevler üstlenebilmeleri için tüm uluslara ve bölgeye özel görevlere ek olarak, genel görevler ekledik. Eski görevleri bu yeni sistemle çalışacak şekilde uyarlarken, daha eski görevleri temizleme fırsatı da elde ettik.

*3
Fransız görevleri, güzel kodlayıcı sanatıyla tamamlandı. Yine de Hebrides'le ilgili bir şey garip görünüyor...

Bu görev değişikliği, 1.25 Güncellemesinin ücretsiz bir parçasıdır ve amacımız, yeni oyuncular için bir rehberlik görevi görmesinin yanı sıra, görevlerin uluslarla daha fazla alakalı olmasını sağlamak.

Bazı sorularınıza erken cevap bulmaya çalışacağım:

     *Bir görevi nasıl seçerim?
          -Bir önceki görev sisteminin aksine, görevlerinizi seçemezsiniz, hepsi oyun başlangıcından görülebilir. Görev ağaçlarının üstündeki     tüm görevler "aktif" olur ve aktif bir görevi yerine getirirince ödülünü talep edebilir, altındaki herhangi bir görevi kendi zincirindeki oklarla birbirine bağlayabilirsiniz.

     *Eski sistemde bir görevin seçilmesi size görev için ihtiyaç duyduğunuz talep/CB'yi veriyordu, peki ya şimdi sitem nasıl çalışıyor?
          -Çoğu durumda, öncel görevler, aşağıdaki görevleri yerine getirmek için kullanılabilecek bir ödül olarak hak talepleri/CB'ler verecektir.

     *Görev kapısı nasıl çalışıyor?
          -Bir görev, hem birden çok görev için, hem de aktif olmadan önce birden fazla görevin tamamlanmasını gerektiren bir ön şart isteyebilir.

     *Ne kadar modlanabilir?
          -İstetiğiniz kadar geniş.

Önümüzdeki hafta, 1,25'in yanında piyasaya sürülecek olan ve henüz duyurulmamış Immersion Pack'te neler olduğunu konuşmaya başlayacağız. O zamana kadar yeni sistemdeki "Devasa Görkemli" Osmanlı görevlerine hayran hayran bakabiliriz. ("behemothic glory" şeklinde adlandırılmış; behemoth devasa yaratık/hayvan anlamına geliyor ama bizim kültürümüzde ne yazık ki yaratık/hayvan yakıştırmaları yakışıksız kalıyor :P )

*4



*1

*2

*3

*4



« Son Düzenleme: 26 Şubat 2018, 22:42:16 Gönderen: fksahin »
Zamanı Tanrı yaşar. İnsanoğlu hep ölmek için türemiş.
Öd tengri aysar, kişi oglı kop ölgeli törimiş.
God lives the time. Mankind has always been born to die.
 

Çevrimdışı battle4royal

Ynt: EU4 - Geliştirme Günlüğü - 23 Ocak 2018
« Yanıtla #1 : 24 Ocak 2018, 10:04:43 »
Yeni sistem çok güzel görünüyor. Abuk subuk görev döngülerinden çok daha iyi olmuş bu sistem.

Çevrimdışı vakanüvis

  • Bölüm Moderatörü
  • *
  • İleti: 597
  • Beğenildi: 48 kere
  • Yaratılanı hoş gör, yaradan’dan ötürü.
    • Profili Görüntüle
Ynt: EU4 - Geliştirme Günlüğü - 23 Ocak 2018
« Yanıtla #2 : 24 Ocak 2018, 10:05:51 »
bildiğin HOI4 focus treelerine benziyor eğer bu kadar koklü değişiklik yapacaklarsa direk EU5 çıkarmaları lazımdı.(daha dorğusu son 10 DLC ile bir EU5 çıkardı)

yanlış anlamayın sevdim ama kaç yıllık EU4 oyuncusu olarak alışık olduğum bir durum değil

acaba bölgesel görevler nasıl olacak ?? ben afrikada çok oynamasam da çoğu kıtada aktif bir sekilde oynuyorum özellikle aztek,inka ve japonlar çok eğlenceli oluyor 1821 e kadar sıkılmadan gitme potansiyeli var iste bu yüzden bu üç devlete ilgi bekliyorum.(ilgi gösterilmesi en son düşünülecek devletler ama neyse umut etmek güzeldir)
« Son Düzenleme: 24 Ocak 2018, 10:19:08 Gönderen: vakanüvis »
Savaş, sonsuz yaptırım ister
-Cicero
 

Çevrimiçi HaylHitler

Ynt: EU4 - Geliştirme Günlüğü - 23 Ocak 2018
« Yanıtla #3 : 24 Ocak 2018, 10:20:08 »
Hani çoğu kişi diyor ya daha ne ekleyebilirler diye, eklenecek bir şeyler buluyorlar işte. Oyuncular açısından da güzel bir durum, daha detaylı bir EU 4, geliştiriciler için de güzel bir durum, daha çok satılacak DLC.

Çevrimdışı vakanüvis

  • Bölüm Moderatörü
  • *
  • İleti: 597
  • Beğenildi: 48 kere
  • Yaratılanı hoş gör, yaradan’dan ötürü.
    • Profili Görüntüle
Ynt: EU4 - Geliştirme Günlüğü - 23 Ocak 2018
« Yanıtla #4 : 24 Ocak 2018, 10:23:06 »
Hani çoğu kişi diyor ya daha ne ekleyebilirler diye, eklenecek bir şeyler buluyorlar işte. Oyuncular açısından da güzel bir durum, daha detaylı bir EU 4, geliştiriciler için de güzel bir durum, daha çok satılacak DLC.
vallah ben demiyorum zaten bir yapımcı kaç yıllık bir oyunu bu düzeyde geliştirebiliyor ise zaten bir 10 yıl daha geliştirecek şey bulur.paradox yapımcılarının hayal güçü çok geniş.
en kötü oyunu baştan build ederler ki hiç yapmadıkları şey değil... (art of war mesela savaş sistemi baştan build edildi .)

işte ben bu baştan build etme işine karşıyım bi 2-3 yıl fikirleri biriktirip EU5 çıkarşınlar EU5 sağlam çıksın her 3 ayda bir fikir bulmak kolay da bu mu zor ?

paradox bir oyunu çok düşünmeden genel hatlarıyla yayınlıyor sonra da 100 tane DLC yapıyor simdi bu oyunun uzun vadeli olmasını sağlıyor diyebilirsiniz ama yeni gelen oyuncular için tam bir kanser oyundan zevk almak için tüm DLC olmak zorundalar  oyuna yeni başlayan ve hiç DLC olmayan bir arkadaşımla konuşurken farkına vardım ki Vanilla ile DLC oyun arasında uyguladığımız taktikler bile değişiyior
« Son Düzenleme: 24 Ocak 2018, 10:27:13 Gönderen: vakanüvis »
Savaş, sonsuz yaptırım ister
-Cicero
 

Çevrimdışı fksahin

Ynt: EU4 - Geliştirme Günlüğü - 23 Ocak 2018
« Yanıtla #5 : 24 Ocak 2018, 10:36:41 »
EUIV'e ilgi devam ettiği sürece DLC'ler gelmeye devam edecektir. Arz talep dengesi hiçbir zaman değişmez ticarette. Ayrıca EUIV'te tüm DLC'lere sahipsin, o kadar para harcamışsın. EUV çıkması demek tüm bunların çöp olması demektir çünkü tüm paranı ve zamanını yeni oyuna aktarman gerekecek. Ayrıca yeni çıkacak bir oyunun EUIV'ün şimdiki geliştirilmiş seviyesine ulaşması için de kat etmesi gereken yolu bir düşün. Kendin diyorsun Vanilla oyunla tüm DLC'lere sahip olunan bir oyun arasında ne kadar fark olduğunu. Yeni çıkmış bir EUV'in gerçekten şimdiki EUIV tadını vermesini bekleyemezsin.

Yeni bir ekran görüntüsü; İspanya Görev Ağacı

« Son Düzenleme: 24 Ocak 2018, 10:43:15 Gönderen: fksahin »
Zamanı Tanrı yaşar. İnsanoğlu hep ölmek için türemiş.
Öd tengri aysar, kişi oglı kop ölgeli törimiş.
God lives the time. Mankind has always been born to die.
 

Çevrimdışı Furkan 65

Ynt: EU4 - Geliştirme Günlüğü - 23 Ocak 2018
« Yanıtla #6 : 24 Ocak 2018, 10:57:15 »
Çok hoş duruyor.
Artık demir almak günü gelmişse zamandan
Meçhule giden bir gemi kalkar bu limandan.
 

Çevrimdışı Agnostik

  • Vive la Révolution
  • Yönetici
  • *
  • İleti: 1301
  • Beğenildi: 42 kere
  • Bütün ülkelerin işçileri, birleşin!
    • Profili Görüntüle
Ynt: EU4 - Geliştirme Günlüğü - 23 Ocak 2018
« Yanıtla #7 : 24 Ocak 2018, 11:59:50 »
Çok güzel olmuş. Saçma görevler yüzünden görevleri hiç yapmazdım. Bence çok güzel ve mantıklı bir yenilik olmuş. Bizansla Osman'ı yıkmak için sabırsızlanıyorum.

Çevrimdışı battle4royal

Ynt: EU4 - Geliştirme Günlüğü - 23 Ocak 2018
« Yanıtla #8 : 24 Ocak 2018, 12:22:14 »
Bi açıdan da şöyle düşünebiliriz. Bu şekilde daha tarihi olarak kolonileşme olabilir. Yani Norveç AIsi gidip de Kanada'yı keşfetmemiş olur.

Çevrimdışı fksahin

Ynt: EU4 - Geliştirme Günlüğü - 23 Ocak 2018
« Yanıtla #9 : 24 Ocak 2018, 12:36:27 »
Kanada'ya (yani doğal olarak Amerika'ya) Vikinglerin (etnik olarak Norveçlilerin) Kolomb'dan yüzlerce yıl önce ulaştığının akademik olarak da kanıtladığından habersizsin sanırım:)
Zamanı Tanrı yaşar. İnsanoğlu hep ölmek için türemiş.
Öd tengri aysar, kişi oglı kop ölgeli törimiş.
God lives the time. Mankind has always been born to die.
 

Çevrimdışı Furkan 65

Ynt: EU4 - Geliştirme Günlüğü - 23 Ocak 2018
« Yanıtla #10 : 24 Ocak 2018, 12:41:17 »
Ne diyecekler;
Dur dedem şu martıyı geçince sağa dönün demişti!
Artık demir almak günü gelmişse zamandan
Meçhule giden bir gemi kalkar bu limandan.
 

Çevrimdışı TürkHan

Ynt: EU4 - Geliştirme Günlüğü - 23 Ocak 2018
« Yanıtla #11 : 24 Ocak 2018, 13:00:14 »
Görev sistemi çok güzel olmuş.
Selimi boğdurup Mustafayı tahta geçirebilirmiyiz?
 

Çevrimdışı battle4royal

Ynt: EU4 - Geliştirme Günlüğü - 23 Ocak 2018
« Yanıtla #12 : 24 Ocak 2018, 14:52:12 »
Kanada'ya (yani doğal olarak Amerika'ya) Vikinglerin (etnik olarak Norveçlilerin) Kolomb'dan yüzlerce yıl önce ulaştığının akademik olarak da kanıtladığından habersizsin sanırım:)

Yoo gayet haberdarım. Gitmek başka kolonileştirmek başka. Birileri elbet gitmiş ki önceden, keşfedildiğinde yerliler varmış. Kolomb da Amerika'ya gitti ama burası Hindistan dedi :) Gel gelelim koca kıtaya ondan çok sonra giden oranın başka bir kıta olduğunu saptayan İtalyan kaşif Amerigo Vespucci'nin adı verildi.

Çevrimdışı fksahin

Ynt: EU4 - Geliştirme Günlüğü - 23 Ocak 2018
« Yanıtla #13 : 24 Ocak 2018, 17:33:20 »
Yani Norveç AIsi gidip de Kanada'yı keşfetmemiş olur.

Karar ver keşfetmek mi koloni kurmak mı?:)

Ayrıca Vikingler Kanada'da koloni kurdular.

Neyse konuyu fazla dağıtmayalım. Ben beğendim yeni görevler ekranını. YZ bu sayede daha fazla tarihsel olarak genişleyecektir.
Zamanı Tanrı yaşar. İnsanoğlu hep ölmek için türemiş.
Öd tengri aysar, kişi oglı kop ölgeli törimiş.
God lives the time. Mankind has always been born to die.
 

Çevrimdışı Duchy

  • Azab
  • *
  • İleti: 25
  • Yeni üye oldum.
    • Profili Görüntüle
Ynt: EU4 - Geliştirme Günlüğü - 23 Ocak 2018
« Yanıtla #14 : 24 Ocak 2018, 20:57:24 »
Herşeyi yaptılar ama bir türlü şu oyuna nüfus ve ticari mallarla ilgili kapsamlı bir düzenleme yapmadılar bu da benim uktemdir
 

Çevrimdışı nefer17

Ynt: EU4 - Geliştirme Günlüğü - 23 Ocak 2018
« Yanıtla #15 : 24 Ocak 2018, 23:10:04 »
Hoa4 teh gibi ordu düzenleme sistemi olsa keşke.
Devlet-i Ebed-müddet
 

Çevrimiçi HaylHitler

Ynt: EU4 - Geliştirme Günlüğü - 23 Ocak 2018
« Yanıtla #16 : 24 Ocak 2018, 23:20:36 »
Nüfus sisteminin yerini şimdilik development mekaniği dolduruyor. Gereksiz yani. Ama nüfus ekleyen Meiou and Taxes modunu deneyebilirsin.

Çevrimdışı battle4royal

Ynt: EU4 - Geliştirme Günlüğü - 23 Ocak 2018
« Yanıtla #17 : 25 Ocak 2018, 02:23:35 »
Oyun mekaniğine göre keşfetmekle koloni kurmak arasında bir fark yok yahu. Her şekilde bu "yeni kıta" keşfinin Vespucci tarafından yapıldı gerçeğini değiştirmiyor.

Çevrimdışı fksahin

Ynt: EU4 - Geliştirme Günlüğü - 23 Ocak 2018
« Yanıtla #18 : 25 Ocak 2018, 09:17:58 »
O zaman senin düşünce tarzına göre "tarihsellik" olması için Floransa YZ'sinin "yeni kıtayı" keşfetmesi lazım:)

Ayrıca nasıl keşfetmekle koloni kurmak arasında fark yok? Oyun mekaniği tam olarak ikisini ayırt ediyor. Önce gemilerinle "keşfetmen" gerekiyor, daha sonra (koloni mesafen izin veriyorsa) kolonist göndererek koloni kuruyorsun. Yani gemi ile "keşfettiğin" bir toğrak yıllarca boş kalabiliyor, hatta bazen başkaları orada koloni kurabiliyor, ilk sen "keşfetmiş" olsan bile. Gemi ile "keşfetmediğin" alanlar " terra incognita" yani bilinmeyen topraklar olarak kalıyor (keşfedilmemiş).

Neden ısrarla bu kadar uzatıyorsun anlamıyorum ama ilkin "Yani Norveç AIsi gidip de Kanada'yı keşfetmemiş olur." deyip daha sonra "Gitmek başka kolonileştirmek başka." deyip ve en sonunda da "keşfetmekle koloni kurmak arasında bir fark yok"a geldin. Yani sürekli kendi yazdıklarınla çelişiyorsun:)

Oyun mekaniğine göre keşfetmekle koloni kurmak arasında bir fark yok yahu. Her şekilde bu "yeni kıta" keşfinin Vespucci tarafından yapıldı gerçeğini değiştirmiyor.

Ayrıca Vespucci Brezilya kıyıları için "Yeni Kıta" tabirini kullanmıştır çünkü Kanada kıyılarına hiçbir zaman gitmemiştir.
« Son Düzenleme: 25 Ocak 2018, 09:32:52 Gönderen: fksahin »
Zamanı Tanrı yaşar. İnsanoğlu hep ölmek için türemiş.
Öd tengri aysar, kişi oglı kop ölgeli törimiş.
God lives the time. Mankind has always been born to die.
 

Çevrimdışı vakanüvis

  • Bölüm Moderatörü
  • *
  • İleti: 597
  • Beğenildi: 48 kere
  • Yaratılanı hoş gör, yaradan’dan ötürü.
    • Profili Görüntüle
Ynt: EU4 - Geliştirme Günlüğü - 23 Ocak 2018
« Yanıtla #19 : 25 Ocak 2018, 09:25:55 »
Karar ver keşfetmek mi koloni kurmak mı?:)

Ayrıca Vikingler Kanada'da koloni kurdular.

Neyse konuyu fazla dağıtmayalım. Ben beğendim yeni görevler ekranını. YZ bu sayede daha fazla tarihsel olarak genişleyecektir.
bu iyice 'türkler bering boğazından geçip amerikayı fetih ettiler' tezine benzedi...

bazıları savunuyor olabilir ama ell tutulur bir kanıtı yok ikisinin de...
Savaş, sonsuz yaptırım ister
-Cicero