Gönderen Konu: Günlük EU4 - Geliştirme Günlüğü - 23 Ocak 2018  (Okunma sayısı 3834 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı fksahin

Ynt: EU4 - Geliştirme Günlüğü - 23 Ocak 2018
« Yanıtla #20 : 25 Ocak 2018, 09:48:39 »

bazıları savunuyor olabilir ama ell tutulur bir kanıtı yok ikisinin de...

Kanıt yok derken neye dayanarak söylüyorsun bilmiyorum ama aşağıdaki linkten The Royal Ontario Museum'da yer alan Viking yerleşimleriyle ilgili makaleyi okuyabilirsin. Kanada'da Viking mezarlarından çıkanların sergilendiği müzedir kendisi.

https://www.rom.on.ca/en/blog/vikings-in-canada

Ve hepsinden öte İzlanda ve Grönland Vikingler tarafından kolonileştirilmişken, Kanada'ya ulaşmadılar demek zaten oldukça mantıksız.
« Son Düzenleme: 25 Ocak 2018, 09:51:39 Gönderen: fksahin »
Zamanı Tanrı yaşar. İnsanoğlu hep ölmek için türemiş.
Öd tengri aysar, kişi oglı kop ölgeli törimiş.
God lives the time. Mankind has always been born to die.
 

Çevrimdışı battle4royal

Ynt: EU4 - Geliştirme Günlüğü - 23 Ocak 2018
« Yanıtla #21 : 25 Ocak 2018, 10:11:22 »
Yahu ben Brezilya'yı örnek olarak söyledim. Brezilya olmasın Orta Amerika olsun ya da ne bileyim Avusturalya olsun ne fark eder :) Nordic fanatiğine denk geldim gele gele. Sen neden ısrar ediyorsun anlamıyorum :) Son oyunumda mesela Kuzey Amerikayı ve Avusturalya'yı İspanyolar, Güneyi İngilizler kolonileştirdi. Yeni mekanini,k bu YZ'den uzak senaryoyu tarihselleştirecek diyorum 2 gündür Vikingler Kanada'yı keşfetti koloni kurdu diyosun :D:D Vikingler Kanadayı keşfettiğine gittiği yerlerin yeni bir kıtaya ait olduğunu bildiğini hiç ama hiç sanmıyorum diyorum ben de sana. Petrol de bin yıldan uzun süre önce keşfedildi ama onun damıtılıp yakıt olarak kullanılmasında 150 sene bile yok. Bunu anlatmaya çalışıyorum :D

Çevrimdışı fksahin

Ynt: EU4 - Geliştirme Günlüğü - 23 Ocak 2018
« Yanıtla #22 : 25 Ocak 2018, 10:15:34 »
Bi açıdan da şöyle düşünebiliriz. Bu şekilde daha tarihi olarak kolonileşme olabilir. Yani Norveç AIsi gidip de Kanada'yı keşfetmemiş olur.

Bu yazılan pek bir Brezilya örneği gibi durmuyor:) Ve Viking fanatiği olmakla alakası yok, doğru bilgiyle alaksı var. Orayı yeni kıta olarak adlandırmamaları (Belki de adlandırdılar ama yazılı bir metin kalmadığı için bilemiyoruz haliyle), orayı keşfetmiş oldukları gerçeğini değiştirmiyor. Ve en başa gelirsek "Yani Norveç AIsi gidip de Kanada'yı keşfetmemiş olur." yazmış olmanın yanlış bilgi olduğu gerçeği.

Oyunda zaten Kanada'yı keşfetmeye ve koloni kurmaya en yakın devlet Norveç'tir her zaman, İzlanda'ya sahip olmasından dolayı (colonial range'te diğerlerinden daha avantajlı). Hala neyi tartışıyorsun anlamıyorum:)
« Son Düzenleme: 25 Ocak 2018, 10:20:48 Gönderen: fksahin »
Zamanı Tanrı yaşar. İnsanoğlu hep ölmek için türemiş.
Öd tengri aysar, kişi oglı kop ölgeli törimiş.
God lives the time. Mankind has always been born to die.
 

Çevrimdışı battle4royal

Ynt: EU4 - Geliştirme Günlüğü - 23 Ocak 2018
« Yanıtla #23 : 25 Ocak 2018, 10:27:50 »
Pekala ben onu örnek olarak söylemiştim. Çünkü aynı oyunumda Norveç Batı Afrika'yı da kolonileştirdi.

Dediğin gibi adlandırmadılarsa yeni kıta olduğunu bildiklerine dair bir tarihi kanıt yok. Zaten gitmemiş olmaları imkansız. Gidilen topraklar hiç insan eli değmemiş topraklar değil. Neticede yerliler var.
« Son Düzenleme: 25 Ocak 2018, 10:31:13 Gönderen: battle4royal »
 

Çevrimdışı Göktürk Gökbörü

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 214
  • ~~ Böri Şad ~~
    • Profili Görüntüle
Ynt: EU4 - Geliştirme Günlüğü - 23 Ocak 2018
« Yanıtla #24 : 25 Ocak 2018, 14:54:41 »
Prestij ve power projectiona daha fazla mekanik özellikler bekliyorum ben. Mesela

Prestij için her 1 prestij başına + % 0.03 misyoner gücü 100 prestijde + %3 misyoner gücü

Power Projection için her P.P İçin % 0.3 Kültür Değiştirme Etkinliği 100 P.P de % 30 kültür değiştirme etkinliği falan.

Kirim,Kazan,Nogai Ve Büyük Ordaya Update gelmeli oynanabilirlik git gide zorlaşıyor. Anadolu beylikleride Tribal Confederasyon yönetim şekline geçebilmeli. Selçuklu ideaları Atlı savaş gücü göremedim bu başlı başına saçmalık. Selçuklu yönetim şeklide tribal olmalı. Ottoman goverment sadece osmanlıya özgü. Görev mekanikleri güzel görünsede bu tüm ülkelere geleceğine göre dlcnin çıkması için en az 2 ay zaman var bence. Kültür meselesini çok geride bırakıyorlar bence. kültürel isyanlar ve yozlaştırma işleri bence daha ağırlıklı olmalı.
O Romalılar siz değil misiniz ki on dille konuşursunuz ve herkesi aldatırsınız.Siz Romalılar niçin bizim elçilerimizi Kafkaslar üzerinden Bizans'a götürüyorsunuz ve "Roma'ya gidilecek başka yol yoktur" diyorsunuz. Yani biz, yollar geçilmez, her taraf arızalı, dağlık taşlık zannedelim de Roma İmparatorluğu'na hücum etmeyelim mi? Böyle düşüneceğimizi mi sanıyorsunuz? Fakat biz Dinyeper Nehri'nin nerede bulunduğunu, Tuna'nın nereye aktığını, Meriç'in nereden geçtiğini çok iyi biliyoruz. Bize tabi olan kavimlerin Roma'ya nereden girdiklerini de çok iyi biliyoruz. Sizin kaleleriniz bizim için sır değildir..'' Batı Göktürk Hakanı İstemi Yabgu..''
 

Çevrimdışı Agnostik

  • Vive la Révolution
  • Yönetici
  • *
  • İleti: 1301
  • Beğenildi: 42 kere
  • Bütün ülkelerin işçileri, birleşin!
    • Profili Görüntüle
Ynt: EU4 - Geliştirme Günlüğü - 23 Ocak 2018
« Yanıtla #25 : 25 Ocak 2018, 14:55:58 »
Tüm ülkelere gelmeyecek. Belli başlı ülkelere gelecek.

Çevrimdışı Armagedon

Ynt: EU4 - Geliştirme Günlüğü - 23 Ocak 2018
« Yanıtla #26 : 25 Ocak 2018, 22:36:46 »
Peki minor ülkelere ne olucak ?
 

Çevrimdışı fksahin

Ynt: EU4 - Geliştirme Günlüğü - 23 Ocak 2018
« Yanıtla #27 : 26 Ocak 2018, 14:35:40 »
Bölgesel ve genel görevleri olacak.
Zamanı Tanrı yaşar. İnsanoğlu hep ölmek için türemiş.
Öd tengri aysar, kişi oglı kop ölgeli törimiş.
God lives the time. Mankind has always been born to die.
 

Çevrimdışı Furkan 65

Ynt: EU4 - Geliştirme Günlüğü - 23 Ocak 2018
« Yanıtla #28 : 26 Ocak 2018, 15:00:15 »
Minörler hoi4'teki jenarik odak ağacı gibi olacak galiba?
Artık demir almak günü gelmişse zamandan
Meçhule giden bir gemi kalkar bu limandan.
 

Çevrimdışı RoadWarriror

Ynt: EU4 - Geliştirme Günlüğü - 23 Ocak 2018
« Yanıtla #29 : 26 Ocak 2018, 16:27:59 »
Minörler hoi4'teki jenarik odak ağacı gibi olacak galiba?
Bir ihtimal &)
 

Çevrimdışı Celikhan

  • Azab
  • *
  • İleti: 26
  • Yeni üye oldum.
    • Profili Görüntüle
Ynt: EU4 - Geliştirme Günlüğü - 23 Ocak 2018
« Yanıtla #30 : 18 Şubat 2018, 00:40:17 »
Hmmm guzel bir özellik peki ya custom nationda nasil olucak? kendimiz mi görev koyucaz?
 

Çevrimdışı Vanilya

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 183
    • Profili Görüntüle
Ynt: EU4 - Geliştirme Günlüğü - 23 Ocak 2018
« Yanıtla #31 : 19 Şubat 2018, 15:51:48 »
EUIV'e ilgi devam ettiği sürece DLC'ler gelmeye devam edecektir. Arz talep dengesi hiçbir zaman değişmez ticarette. Ayrıca EUIV'te tüm DLC'lere sahipsin, o kadar para harcamışsın. EUV çıkması demek tüm bunların çöp olması demektir çünkü tüm paranı ve zamanını yeni oyuna aktarman gerekecek. Ayrıca yeni çıkacak bir oyunun EUIV'ün şimdiki geliştirilmiş seviyesine ulaşması için de kat etmesi gereken yolu bir düşün. Kendin diyorsun Vanilla oyunla tüm DLC'lere sahip olunan bir oyun arasında ne kadar fark olduğunu. Yeni çıkmış bir EUV'in gerçekten şimdiki EUIV tadını vermesini bekleyemezsin.

EU4'e ilgi devam ettiği sürece DLC gelmeye devam edecektir yanlış bir hipotez. Birçok oyun mevcut ki, bu savı çürütsün. Söylediğin doğru olsa NFS Underground serisi, CS 1.6, Dota 1, FIFA 98, Winning Eleven Serisi, Championship Manager, Civilization 4-5, Fallout 1-2, Baldur's Gate 1-2, Silent Hill serisi, Neverwinter Nights 1-2, Icewind Dale 1-2, Vampire The Masquerade Bloodlines ve daha sayısız oyunun yenilerini çıkarmak veya rafa kaldırmak yerine bunlara DLC çıkartırlardı.

Olay şudur: Ne zaman ki, yeni bir oyun çıkarmak yaratacağı beklenti ve pazarlama stratejisinden ötürü daha çok kâr getirecektir; o noktada DLC yerine yeni oyun çıkarma işine girerler. EU4'ün motoru eskimeye başladı. Ayrıca insanların mod kullanım istatistiklerine ve taleplerine bakılırsa bariz şekilde daha geniş bir zaman aralığında, daha detaylı "event" örgüsüyle oynamak istiyorlar. Mevcut oyun bunları karşılama noktasında modları dahil yetersizdir. Çok geçmez EU5 duyurulur. 1-2 seneye görürüz reklamını. Ancak 5 numarayı bayağı devrimsel yeniliklerle çıkarmak isterler, Paradox çok hızla büyüyen bir firma, esas kökenini oluşturan bu seriye sadakatini göstermek için "hype" yaptırmaya çalışacaktır. 5'nci oyun beklentileri karşılayamayabilir. Umarım devrim yapacağız diye geleneksel ve gerekli tabanı değiştirmezler.
 

Çevrimdışı fksahin

Ynt: EU4 - Geliştirme Günlüğü - 23 Ocak 2018
« Yanıtla #32 : 19 Şubat 2018, 18:59:26 »
Yukarıda saydığın oyunların zamanında henüz firmalar vahşi kapitalizm etkisiyle boş oyun/DLC ile doldur taktiğine geçmemişti.

Ayrıca "Olay şudur: Ne zaman ki, yeni bir oyun çıkarmak yaratacağı beklenti ve pazarlama stratejisinden ötürü daha çok kâr getirecektir; o noktada DLC yerine yeni oyun çıkarma işine girerler. " Yazmışsın yani benim sağ el ile gösterdiğim sağ kulağı sen sol elinle göstermişsin:) (EUIV'e ilgi devam ettiği sürece DLC'ler gelmeye devam edecektir. Arz talep dengesi hiçbir zaman değişmez ticarette. Yazmışım gördüğün gibi).

Ve en sonda da çok geçmez duyurulur demişsin ardından da 1-2 seneye reklamını görürüz yazmışsın yani en az 4 sene geçmesi lazım yayınlanması için, bu süre az mı sence gerçekten?:)

Oyunun tüm dlclerini ve güncelleştirmelerini kapatarak oyna, o zaman görürsün ki aslında şu anda biz EUVIII ya da IX oynuyoruz..
Zamanı Tanrı yaşar. İnsanoğlu hep ölmek için türemiş.
Öd tengri aysar, kişi oglı kop ölgeli törimiş.
God lives the time. Mankind has always been born to die.
 

Çevrimdışı Vanilya

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 183
    • Profili Görüntüle
Ynt: EU4 - Geliştirme Günlüğü - 23 Ocak 2018
« Yanıtla #33 : 22 Şubat 2018, 11:45:47 »
İlk cümlene katılıyorum.

İkinci kısımda daha da önce karşı çıktığım sava halen karşıyım: Yazdığından anladığım müşteri ilgisine bağlı demişsin. Bana kalırsa sadece müşteri odaklı değil, rakip firmaların rakip oyunlarına, trendlere ve pazarlama stratejilerine de bağlı yeni bir oyunun çıkıp çıkmaması. Arz-talep grafiği kadar basit olduğunu düşünmüyorum.

Bahsettiğim süre çok, katılıyorum. Ancak kapitalist düzen de sağ olsun, pek çok oyun firmasının beyinsiz idare bölümlerine şükretsin Paradox, halen daha sağlam bir rakip oyun çıkartılamadı. Doğru düzgün denenmedi bile. Rakip oyun çıkartılsa şu an 250-300 liralık aslında oyuncu soymaya yönelik şu boktan ticaret stratejisine maruz kalmayacaktık ve EU5'i çok daha erken görecektik.

Oyunun tüm DLC'lerini kapatarak oynayınca samimiyetle söylüyorum yeni veya eski bir oyun oynuyormuş izlenimine kapılmıyorum. O söylediğini Skyrim'i modlu-modsuz oynarken hissedebiliyorum. Evet, DLC'lerle çok mekanik geldi. Ancak bunlar zaten olmalıydı. Daha açık izah etmeye çalışırsam hissiyatımı; ilk halini oynarken yavan ve tatsız geliyor, eski bir oyun oynuyormuşum gibi hissetmiyorum. Son halini oynarken halen daha yavan ve tatsız geliyor, ama bir şeyler daha doğru gibi. Ancak keşke şu da olsaymış demekten kendimi alamıyorum ve bunu sıklıkla tekrarlıyorum. Yepyeni şeyler görmüşüm, yepyeni şeylerle karşılaşmışım gibi hissetmiyorum. O hissiyat sadece DLC'yi ilk yüklediğim yarım saatte gerçekleşiyor. O da arayüzü tanıma süresi. Oyun bana kesinlikle senin bahsettiğin hissiyatı vermiyor. Keşke 2-3 DLC ile çıkartılabilecek bu yenilikleri 20 DLC olarak sunmasalar ve daha da mühimi oyunun içine entegre tasarlasalardı. Paradox gün geçtikçe beni kendinden soğutuyor. EA Games'e dönüşmeleri can sıkıcı.

 
 

Çevrimdışı fksahin

Ynt: EU4 - Geliştirme Günlüğü - 23 Ocak 2018
« Yanıtla #34 : 23 Şubat 2018, 09:38:44 »
Sadece DLC'leri değil, güncellemeleri de kapat. Sonuçta her DLC kendi güncellemesiyle geldi. O zaman göreceksin aradaki farkı:)
Zamanı Tanrı yaşar. İnsanoğlu hep ölmek için türemiş.
Öd tengri aysar, kişi oglı kop ölgeli törimiş.
God lives the time. Mankind has always been born to die.
 

Çevrimdışı Ügüt

Ynt: EU4 - Geliştirme Günlüğü - 23 Ocak 2018
« Yanıtla #35 : 28 Şubat 2018, 18:15:20 »
Yahu ben Brezilya'yı örnek olarak söyledim. Brezilya olmasın Orta Amerika olsun ya da ne bileyim Avusturalya olsun ne fark eder :) Nordic fanatiğine denk geldim gele gele. Sen neden ısrar ediyorsun anlamıyorum :) Son oyunumda mesela Kuzey Amerikayı ve Avusturalya'yı İspanyolar, Güneyi İngilizler kolonileştirdi. Yeni mekanini,k bu YZ'den uzak senaryoyu tarihselleştirecek diyorum 2 gündür Vikingler Kanada'yı keşfetti koloni kurdu diyosun :D:D Vikingler Kanadayı keşfettiğine gittiği yerlerin yeni bir kıtaya ait olduğunu bildiğini hiç ama hiç sanmıyorum diyorum ben de sana. Petrol de bin yıldan uzun süre önce keşfedildi ama onun damıtılıp yakıt olarak kullanılmasında 150 sene bile yok. Bunu anlatmaya çalışıyorum :D

1.si oyun alternatif tarih yani bunların olması için var.Osmanlıyla koloni yap diye var oyun.Tamamen özgürsün ne yapacağın sana kalmış.

2.Fkşahinin bahsettiği viking kolonileri oyundaki gibi olmayabilir.Sonuçta tarih atlasına baktığınız zaman Yunanlıların Akdenizdeki kolonilerini görürsünüz.Oyundaki gibi bir mantığı olmayabilir.

3.Fkşahinin dediği gibi 1.1 yamasında oynayın.ben denemiştim.karakoyunlu fıstık yeşili  ;D
« Son Düzenleme: 28 Şubat 2018, 18:21:19 Gönderen: Ügüt »
TÜRKMENELİ TÜRK CUMHURİYETİ
Vakit Gelmedi mi?
MUSULKERKÜKTÜRKTÜRTÜRKKALACAK