Foruma kayıt olma ve e-posta aktivasyon sorunu gibi durumlarda Discord'dan bize ulaşınız.[/size]

Gönderen Konu: Günlük Europa Universalis IV-Common Sense Sonrası Geliştirici Günlükleri  (Okunma sayısı 1479 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı TirollüDoruk

Kaynak: https://forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?threads/eu4-development-diary-june-11th.861687/

Herkese merhaba! Common Sense ve 1.12 yaması piyasaya çıktılar ve eklenti paketinin satış rakamları önceki rekorları kırıp geçmeye devam ediyor! Artık eklenti paketi ve yama piyasaya çıktığı için geliştirici günlüklerimizde de bir süreliğine vites değiştirip gelecek olan yeni özelliklerden başka şeyler hakkında konuşacağız. Aklımıza gelen bazı fikirler; oyun tasarlama sürecimizden, siz hayranlarımızdan gelen geribildirimi nasıl kullandığımızdan ve oyunun değişik kısımları hakkındaki düşüncelerimizle bu kısımların ileride nereye gitmelerini istediğimizden bahsetmektir.

Ancak bugün 1.12 yaması için bir sıcak yamayla uğraşmakla meşgulüz, bu yüzden size bu yamacıktan ve neden piyasaya çıkan her yeni ürünümüzde hatalar olduğundan biraz bahsederim diye düşünmüştüm.

Öncelikle sıcak yamayla uğraşalım. Gördüğüm kadarıyla 1.12 kullanıcıların çoğu için rahat bir geçiş oldu ve yeni özelliklerde çok az hata tespit ettik. Ancak bazı belirli donanımlarda önemli teknik sıkıntılar da yaşamadık değil.

Bilginiz olsun, sadece çok önemli düzelti ve değişiklikleri sıcak yamalara eklediğimizden dolayı sıcak yamanması gerektiğini düşündüğünüz bir hata varsa öncelikle kendinize bu hatanın Haziran'ın ilerleyen günlerinde çıkartacağımız daha büyük hata düzeltme yamasına kadar bekleyip bekleyemeyeceğini sormak için bir dakikanızı ayırın.

[Yama Notları Kaynaktan Okunabilir]

Neden Yamalarda Her Zaman Hatalar Bulunur?
Bu, "Oyunlarınızı test ediyor musunuz sanki?" ve "Kendi çıkarttığınız oyunları oynuyor musunuz?" ile birlikte bize çok sık sorulan sorulardan biridir. Cevabımız evet, kendi oyunlarımızı oynuyoruz ve evet, kendi oyunlarımızı test ediyoruz. Kabaca hesaplarsak Common Sense'e yaklaşık 2400 iş saatlik Kalite Kontrol yapıldı ve oyun piyasaya çıkmadan önce her bir yeni özellik etraflıca test edildi. 1.12 ve Common Sense'in geliştirilme süreci boyunca yaklaşık 1200 hata geliştirici takımımız tarafından düzeltildi.

Peki öyleyse niye hala daha yeni çıkan ürünlerimizde hatalar bulunuyor? Bu sorunun iki tarafı var ve birinci tarafı matematik.

Geçen salı günü itibariyle aynı anda oyunumuzu oynayan yaklaşık 20.000 kişi bulunuyordu. Bu 20.000 kişinin her birinin o gece sadece 2 saat oynadığını var sayarsak, elimizde 40.000 saat olur. Sadece oyunun çıktığı gecenin 2 saatine eş değerde Kalite Kontrol yapmak için 30 tane tam zamanlı çalışan Kalite Kontrol elemanına ihtiyacımız olacaktır. Sadece her 10.000 oyunda bir oluşan durumlar Kalite Kontrol takımımız için asla gerçekleşmeyecektir, ve bu 20.000 oyuncunun 20.000 ayrı donanıma sahip olduğunu da işin içine katarsanız... neden oyunun tek çekirdekli bir bilgisayarda açılmaması(Kalite Kontrol'de tek çekirdekli bir bilgisayarımız yok, çünkü bu aletleri 5 yıldan fazladır üretmiyorlar.) ya da oyun motoruna yaptığımız geliştirmenin Mac Dokunmatik Farelerini bozması(Kalite Kontrol'de bir Mac Dokunmatik Faremiz yoktu, artık var ve kendisini gelecek sürümleri denemek için kullanacağız.) gibi sorunların çıktığını anlamışsınızdır sanırım.

Bu, sorunun sadece bir kısmıydı. Öbür kısmı ise öncelikler.

Gönlümüzden geçen yeni eklenti paketlerini, yeni özelliklerde herhangi bir hata olmadan piyasaya sürmektir. Bu sebeple yeni ortaya çıkan hataların önceliği eski hatalardan daha fazladır. Geçmişte bu konuda çok da harika bir iş çıkarmadığımızı biliyorum, ancak 1.12/Common Sense'in yeni özelliklerindeki hata sayısı önceki eklenti paketlerinin çok çok altındaydı. Ancak bir iki tane anında belli olan hata vardı, bunlardan biri de hareket kilidinin gerçekte çalışmıyor oluşuydu. Kendinize böyle bir şeyin Kalite Kontrol'den nasıl geçebildiğini soruyor olabilirsiniz. Cevabımız: Geçemedi.

Hareket kilitleme hatası piyasaya çıkmadan önce geliştirdiğimiz son sürümde, kalelerin Hüküm Alanlarının ilginç hareket yollarına yol açtığı başka bir hatayı çözmemiz sonucunda ortaya çıktı. Bu hata, söz konusu sürüm zaten son halini alıp duman testine(Duman Testi kamuya yollayacağımız her şeye yaptığımız geniş bir "Oyun gerçekten de çalışıyor mu acaba?" testidir.) tabi tutulduktan sonra ortaya çıktığından ve o anda elimizde başka herhangi önemli bir sorun bulunmadığından, sorunun yarım günümüzü yeni bir sürüm üzerinde çalışıp daha sonra o sürümü test etmeye ayırmak için yeterince önemli olmadığına karar verdim. Kalite Kontrol sorunu bulduğu halde ben bu sorunu çözmemeye karar verdim, çünkü yeni bir sürüm yapmak için kullanacağımız zamanın, eskiden ortaya çıkmış olan hataları çözmek için kullanılması daha verimli olacaktı ve motora yapacağımız güncellemeyle birlikte teknik sorunlar ortaya çıkabileceğinden dolayı her türlü bir sıcak yama yapmamız gerekeceği belliydi.

Gayet basit bir gerçek şu ki, büyük ihtimalle en azından bir ya da iki ciddi teknik soruna sebep olmayan bir ürünü asla piyasaya çıkartamayacağız, çünkü oyunu piyasaya sürdüğümüz anda oynamaya başlayacak olan binlerce ve binlerce değişik donanım konfigürasyonunun hepsini aynı anda test etmiyoruz ve edemeyiz de. Benim düşünceme göre başarılı bir piyasaya çıkışın ölçütü hiç hata olmaması değil, bizim kendi testlerimiz sonucu bulunamayacak olan herhangi bir hata olmamasıdır.

Bu açıklamanın pek bir şeyi değiştirmesini bekliyor muyum? Pek de değil, çünkü bence insanlar kolay açıklamaları sever ve "Paradox, eklenti paketlerini test etmiyor ki", "Karmaşık bir yazılımda ne kadar kalite kontrol yaparsanız yapın, bir miktar hata bulunacaktır." veya "Hataları çözmek, yeni hataların doğmasına sebep olabilir." ya da "Her hata, söz konusu hatayı çözmek için oyunun gelişim sürecini durdurmaya değmez." gibi açıklamalardan çok daha kolay bir açıklamadır.

Bütün bunlara rağmen, bilmek isteyenleriniz için, bilmeniz gerekenler budur.
« Son Düzenleme: 24 Temmuz 2018, 15:14:33 Gönderen: Furkan 65 »
 

Çevrimdışı Snykdel

Geliştirici Günlüğü - 18/06/2015
« Yanıtla #1 : 19 Haziran 2015, 16:18:21 »
Hello and welcome to another inter-expansion development diary for Europa Universalis 4. While I've been out sick for a few days, the team has been hard at work tracking down and fixing the various technical issues resulting from the engine upgrade we did in 1.12. We now believe we have the majority of issues resolved and aim to release hotfix 1.12.2 later today if testing goes well.

So while QA does their job, I thought I'd dig a bit into the past and talk about old mistakes. Specifically, features that didn't end up as we'd intended them to, why they ended up the way they did, and what we're planning to do about it. Note that this is not an exhaustive list, I just picked the ones I most wanted to discuss for one reason or another.


Random New World
There is of course, no talking about old features that didn't work out as planned without bringing up Random New World. Random New World was perhaps my personal single most anticipated feature in EU4, but ultimately ended up a disappointment. It's not that the feature is broken - it works according to the design specifications, and besides a few quirks is a fully playable feature that does what it says on the tin. Rather, the problem with Random New World is that it feels wrong. The landmasses it generates don't look quite right, and you always have the sense that something is just off about it. Contrary to what some people believe, the reason for this is not that we spent too little time on RNW (more work went into it than any other feature for EU4, Custom Nations included) or that it was badly coded. Rather, the problem for this feature is that the original design specifications were impossible to achieve.

The design for Random New World set out three goals: It should not require pre-generation, it should generate quickly enough that players don't sit around for 10 minutes waiting for the game to start, and it should look and feel good. It was only after weeks of work that we realized that we could not have all three: We could have a good-looking world that took a long time to generate (either through pre-generation or having to wait a long time in-game) or we could have a not so good-looking world was quicker to generate. At that point picking the former option would have required throwing out nearly all the work we'd done up to that point and starting over, so it was decided to press on with what we had and try to do the best we could with it.

Ever since taking over as Project Lead, it's been a personal ambition of mine to improve the Random New World feature. The problem, of course, is that I am still left with the same choice and limitations that we had back then: With the implementation we have, there is very much a limit to how good-looking we can make random map generation without having the player wait 10-15 minutes each time they start a new game or load a save. As such, the only possible path to improvement is to throw out what we have and start anew with a different implementation. Given that the feature does work, and given the massive time investment that would be involved in redoing it from the ground up, you can perhaps understand why that ambition has yet to be fulfilled. Nonetheless, something *may* be happening on this front in the not too distant future. No promises, though.


Hotjoin
Similarly, I feel that I have to bring up Hotjoin, as it'd be strange to leave it out of this dev diary. Yes, we're aware Hotjoin is still broken. Yes, we're still aiming to fix it. We've actually been fixing issues with it in each major patch since 1.8, but there's still a good deal more to fix. We probably shouldn't have let it get this broken in the first place, but we still have to prioritize fixes to new features over old ones. We'll get there though.


High Altitude Lakes
Perhaps this doesn't quite qualify as a 'feature', but I don't think it's escaped the attention of anyone who's played the game for a while that there are a few... odd looking lakes in the game, Siling Lake and Lake Titicaca being the prime examples. This is because EU4 was supposed to launch with the ability for the artists to create high altitude lakes, but this was cut for time and we ended up with all lakes using the global water level, resulting in what we internally dubbed 'Mt. Doom' in Tibet. As of a few days ago this has now been fixed, and come late June, Sauron will have to find a new place to live.

This is how high altitude lakes used to look:



This is how they look now:




I had intended this dev diary to be a bit longer, but I'm going to have to stop here for lack of time. Perhaps I'll continue it next week, or perhaps we'll talk about something else. For now, I leave you with this fun fact of the day:

Fun Fact of the Day!
Did you know that the most popular player nation (measured by number of campaigns started) in EU4 is to play a Custom Nation? It is closely followed by England, France and Castile. Of the top 10 played nations, the only (non-custom) one that isn't in the 'Interesting Nations' in 1444 is Brandenburg. It appears that our Byzantine fans have nothing on the lovers of Prussia.
 

Çevrimdışı HulkSpider02

Ynt: Geliştirici Günlüğü - 18/06/2015
« Yanıtla #2 : 19 Haziran 2015, 16:19:19 »
Eu4 icin hala diary geliyor mu?Bitmedi su DLC ler bitmedi :((eger dlc ise,okuyalim bakalim tamamen)
« Son Düzenleme: 19 Haziran 2015, 16:20:01 Gönderen: HulkSpider02 »
 

Çevrimdışı Artiz

Ynt: Geliştirici Günlüğü - 18/06/2015
« Yanıtla #3 : 19 Haziran 2015, 16:35:05 »
Eu4 icin hala diary geliyor mu?Bitmedi su DLC ler bitmedi :((eger dlc ise,okuyalim bakalim tamamen)
degil

 

Europa Universalis IV - Behind the Scenes with Sound Effects

Başlatan Miltiades

Yanıt: 4
Gösterim: 895
Son İleti 20 Şubat 2014, 00:40:50
Gönderen: Daimyo
%75 İndirim ile Europa Universalis IV

Başlatan KANarya

Yanıt: 2
Gösterim: 917
Son İleti 06 Ocak 2015, 20:02:05
Gönderen: KANarya
Europa Universalis IV 11,8TL (5 Ekim'e kadar)

Başlatan Ömer

Yanıt: 33
Gösterim: 3674
Son İleti 04 Ekim 2015, 22:02:27
Gönderen: kurtulus
Europa Universalis 4 İndirimi

Başlatan Ügüt

Yanıt: 3
Gösterim: 850
Son İleti 28 Ekim 2017, 18:24:02
Gönderen: fksahin
Europa Universalis 4----- 5,9 TL Gördüğüm en düşük fiyat

Başlatan TiRaNTx

Yanıt: 7
Gösterim: 1253
Son İleti 25 Kasım 2017, 14:31:32
Gönderen: fksahin
Foruma ilişkin tüm bildirimlerinizi İletişim Sayfamız üzerinden yapabilirsiniz. 14 gün içerisinde yanıt verilecektir.