Sağlığınız için #evdekalın.

Gönderen Konu: EUIV-Geliştirici Günlüğü 3:Askeri İşbirliği,Ticari Ürünler ve Batı Afrika  (Okunma sayısı 6670 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı TirollüDoruk

Bir kez daha sizin için acı çektim forum ahalisi. Adamlar bu kadar uzun günlük yazmaya üşenmiyorlar mı yahu?!

Eu4 - Art of War - Geliştirici Günlüğü 3 - Askeri İşbirliği, Ticari Ürünler & Batı Afrika

İşgali Devretme
İşgali devretme, bölge arayüzünden kullanabileceğiniz yeni bir özellik. Bu özellik sayesinde artık savaşta işgal ettiğiniz bir bölgeyi müttefiklerinizden birine devredebileceksiniz. Böylece savaşı daha etkili bir şekilde koordine edebileceğiniz gibi savaşın sonunda almak istediğiniz bölgeleri hızlıca işgal etmek zorunda da kalmayacaksınız. Sizin gibi Yapay Zeka da bu yeni özelliği kullanacak ve kendi ülkelerine katmak istemedikleri bölgelerin işgalini savaş liderine devredecek.

İttifak Hedefleri
İttifak hedefleri sayesinde oyuncu bilgisayar müttefiklerinin ve kendisine bağlı devletlerin eylemlerini daha fazla etkileyebilecek. Bu hedefler "Bölgesel Hedefler" ve "Bağlı Devletlere Verilen Emirler" olarak ikiye ayrılıyor. Bölgesel hedefler bölge arayüzünden ayarlanabilen ve oyuncunun müttefiklerine belirli bir düşman bölgesine odaklanmalarını söylemek için kullanabileceği hedeflerdir. Bu hedefleri gören müttefikleriniz hem o bölgeyi kuşatmak için ordu yollamak hem de o bölgedeki düşman ordularıyla çarpışmak konusunda daha istekli olurlar.

Öte yandan Bağlı Devletlere Verilen Emirler ise Bağlı Devletler ekranından ayarlanabilirler ve oyuncunun kendisine bağlı devletlerin askeri önceliklerini "Saldırgan" ya da "Destekçi" olarak değiştirmesini sağlarlar. Saldırgan devletler ordularını sizin ordularınıza bağlamak yerine kendi kafalarına göre düşmana saldırır ve düşman bölgelerini kuşatırlar. Destekçi ordular ise saldırgan orduların tam aksine sizin ordularınızla birlikte dolaşmayı tercih eder ve düşman topraklarında kafalarına göre bağımsız harekatlar yapmaktan kaçınırlar. Eğer bağlı devletlerinize iki yönde de bir emir vermemişseniz, bu devletler oyunun bugünkü halinde nasıl davranıyorlarsa öyle davranırlar ve ne zaman ordularınıza bağlanıp ne zaman bağımsız hareket edeceklerine o küçücük çipimsi zekalarıyla kendileri karar vermeye çalışırlar. Bu emirleri istediğiniz zaman değiştirebileceğiniz gibi ülkenize bağlı bütün devletlere de tek bir tıklamayla emir verebilirsiniz.

Yeni Ticari Ürünüler

Art of Warla birlikte oyuna bunca yeni bölge eklenmişken eski 21 tanecik ticari ürünün yeni eklenen bölgeleri çok da iyi temsil edemeyeceğini düşündük. Bu yüzden Art of Warla birlikte oyuna 3 yeni ticari ürün eklemeye karar verdik. Bu ürünler her birinden aşağıda ayrıntılı bir şekilde bahsedeceğimiz İpek, Boya ve Tropik Ahşap ürünleri.

İpek
EU4'te Art of War'dan önce de Dokuma Sanayisini temsil eden birkaç tane ticari ürün olmasına rağmen(Burada pamuk, yün ve kumaştan bahsediyorum.) oyuna ipeği ekleyerek dünya çapındaki dokuma sanayisiyle uğraşan çeşitli bölgeleri daha da belirgin bir şekilde farklılaştırmak istedik.
Yeni eklenen İpek ürünü saf ipekten çok kumaş haline getirilmiş ipekli dokumaları temsil ettiği gibi aynı zamanda çeşitli bölgelerde bulunan ince işlenmiş pamuklu kumaşların yerine de geçtiği için bu ürünü Ortadoğu, İran, Hindistan, Güneydoğu Asya ve tabii ki de Çin'de görebilirsiniz.
İpek sayesinde dokuma sanayisini ham yün ve pamuktan başlayıp işlenmiş kumaşlara ve son olarak da en değerli ürünlerden olan İpeklere kadar oyuna yansıtmamız mümkün oldu.

Boyalar
EU4'ün geçtiği dönemde başta mavi rengi elde etmek için kullanılan Çivit olmak üzere boyalar çok nadir bulunan ve çok değerli ürünlerdi. Gerçekte İngilizler de çivitin işte bu özelliklerinden yararlanmak amacıyla oyunun bitiş tarihinde ve sonrasında Hindistan'daki çivit üretimi için kullanılan alanları ele geçirmeye ve genişletmeye çalıştılar.
Boyalar başta çivit olmak üzere bu dönemde Hindistan ve İran'da üretilen nadir boyaları temsil etmek için kullandığımız bir ürün. Ancak bu boyalar oyunun başında Doğu'dan geliyor olsalar da Yeni Dünya'da değişik boya kaynakları bulmanız da mümkün...

Tropik Ahşap
Bu ürün Abanoz, Hint Meşesi ve Maun Ağacı gibi nadir bulunan, ince işlenebilen ve genelde çok pahalı olan ahşap türlerini temsil ediyor. Oyunda zaten var olan Fildişi gibi bu ürün de hem Avrupa'da hem de Uzakdoğu'da çok aranan bir malzeme olmasına rağmen en zengin ve ulaşılması kolay bölgelerden değil de haritanın biraz daha tenha kesimleri olan Hindistan, Güneydoğu Asya ve Endonezya, Afrika ve Güney Amerika'dan elde edilebiliyor.

Batı Afrika
Bu noktada sözü, Batı Afrika haritasını yenilemiş olan Guillaume HJ'ye bırakıyorum.

Europa Universalis, uzak geçmişteki EU II'den beri çok değişti. Divine Wind sayesinde Asya ve Conquest of Paradise sayesinde Amerika önemli ölçüde değişirken, Avrupa da sürekli bir şekilde harita konusunda iyileşme gösterdi. Oysa Sahraaltı Afrikasında(EU3'te eklenen Hausa ve Kanem-Bornu dışında) bu iyileşmenin i'sini göremedik. Batı Afrika bölgesi genel olarak birkaç tane küçük devletin az sayıda bölge için aralarında savaşıp 400 yıl ve bir Paradox oyunu erken gelen sömürgecilere yenik düşmek için gün saydıkları durgun bir bölgeden ibaret olarak kaldı.

Oysa gerçekte, 1444-1821 yılları arasında Batı Afrika İmparatorlukların yükseliş ve düşüşüne şahit olan, Şehir Devletlerinin Nijer Nehri'nden yukarıya doğru ilerleyen zenginlik için savaştıkları bir bölgeydi. Batı Afrika Timbuktu'nun Altın Çağını yaşadı, Sahra'nın Güneyindeki bir şehrin Müslüman Dünyasına örnek olacak bir ilim ve irfan yurdu haline gelmesini izledi. Binlerce, hatta on binlerce deveden oluşan dev Tevarik Kervanları bu topraklardan geçtiler, Afrika'nın bütün zenginliğini Akdeniz kıyılarına taşımak için çölü aştılar. Batı Afrika, oyunun 350 yıllık süresi boyunca hayal edemeyeceğiniz kadar canlı ve renkliydi...

İşte Afrika'yı elden geçirirken bu canlılığı yakalamaya ve bu renkleri oyuna yansıtmaya çalıştık. Bu amaç uğruna oyuna eklediğimiz 60'a yakın yeni bölge ve 17 yeni oynanabilir devletle birlikte, Batı Afrika'yı sizlere sunuyorum!

1444 Yılında Afrika

1444 Yılında Afrika'yı karmakarışık bir halde buluyoruz. Bir zamanlar Gao'dan Atlantik Okyanusu'na kadarki topraklara hakim olan Mali İmparatorluğu yıkılmaya yüz tutmuş durumda. Jenné'nin Doğusundaki içinde İmparatorluğun asıl ekonomik merkezinin de bulunduğu topraklarını kaybetmiş olan Mali'nin yokluğundaki güç boşluğunda eskiden Mali'ye bağlı olan devletler bir yandan, etraftaki göçebe kabileleri öbür yandan bölgede kontrolü ellerine almak peşindeler. Jenné bağımsızlığını ilan ederken Maga Diallo, Macina Krallığı'nı kurmuş ve Maşaren Tevarikleri Timbuktu'yu kendilerine bağlamış durumdalar. Batıdaysa günümüzde Senegal adını verdiğimiz eskiden İmparatorluğa bağlı olan bölgeler bağımsız Jolof İmparatorluğu'nu kurarak Atlantik Kıyısını işgal etmiş durumdalar.

Ama güçsüz düşmüş bir Mali bile içinde İmparatorluğun asıl topraklarının bulunduğu Niani ve Bambuk ile Bure'nin ikiz altın madenleri de dahil olmak üzere büyük miktarda toprağa sahip ve ülkenin başına geçen ilk iyi yöneticinin Mali'yi eski gücüne kavuşturması işten bile değil. Zaman içinde İmparatorluk dağılacak ve sonunda Koli Tengella'nın Fulo İmparatorluğu yüzünden ikiye bölünecek ama Kaabu Valileri, Mali'nin hatırasını yaşatmaya her zaman devam edecekler.



Mali'nin karşısındaki en büyük tehdit ise Timbuktu'nun Doğusunda yer alıyor. Art of Warla birlikte ellerindeki bölge sayısı üç katına çıkan Songhay İmparatorluğu, fethetdilmeye açık olan Jenné ve Timbuktu şehirlerine aç gözlerle bakıyor. Ancak bölgeyi ele geçirmeyi düşünenler sadece onlar değil: Mossi Yağmacıları bölgede terör estiriyorlar ve Mossi Devleti gün geçtikçe büyüyor. Ancak Mossilerin toprakları genişledikçe kendi içlerinde de ayrılıklar baş gösterecektir. Kuzeye doğru ilerleyen Mossiler eninde sonunda Wagadugu Krallığı'na rakip olacak bir devleti, Yatenga Krallığı'nı kuracaklar.

Mossi topraklarının güneyindeyse Vola Nehri Dagomba Halkının ülkesi olan Dagbon'u aşarak akıyor ve eski Bonoman Krallığı'ndan gelen yerleşimcilerin yeni şehirler kurmakta oldukları Akan'a ulaşıyor. Bu yerleşimciler yakında bir gün büyük Aşanti İmparatorluğu'nun doğacağı Kumasi şehrini kuracaklar. Batıda, Bonoman'ın ötesinde, bugün Fildişi Sahili olarak bilinen yerdeyse Dyolalar bir gün başka bir İmparatorluğa başkentlik yapacak olan Kong Şehri'ni kurmakla meşguller.



Gana'nın Doğusunda, güçlenen Oyo Krallığı, Fon Halkı bir gün Dahomey Krallığını kuracakları Abomey Yaylası'na doğru göçe zorluyor. Daha da Doğu'da, Oyo ve Benin'in ardındaysa efsanevi Kral Tsoede, Nupe Halkı'nı başka bir efsanevi hükümdara direnmek amacıyla tam zamanında toplayıp gerçek bir devlet haline getiriyor. Kral Tsoede'nin düşmanıysa bir Hausa Krallığı olan Zazzau'nun savaşçı kraliçesi Amina.(Amina'nın ne zaman hükmettiğinden emin olmasak da kendisini 1444 yılında oynanabilir yapmaya karar verdik.) Amina'nın yönetimi altında Zazzau,(Oyundaki TAGları ZZZ olacak.) Hausaland'in iki büyük devleti olan Katsina ve Kano'ya rakip olacak.

Hausa'nın da ötesindeyse Kel Ayr Aşiretinden olan Tevarik göçebeleri Ayar Dağları'nda toplanıyorlar. Beş yıl içerisinde Agades'i ve onunla birlikte de Ayar Sultanlığını kurmuş olacaklar. Ayar Dağları'nın Güneydoğusunda ise İmparatorluğun eski başkenti olan Kanuri'yi ele geçiren ve Kanem-Bornu'yu, başkentini Çad Gölü'nün öte yanındaki Bornu'ya taşımaya zorlayan Yaolu Bilalalar'ın karşısında uğradığı hezimetten toparlanmaya çalışan Kanem Bornu İmparatorluğu var. Bir süre sonra Kanem-Bornu, Kanem'i geri alacak olmasına rağmen başkentleri her zaman Bornu'da kalacak.



Yeni Ülkeler
Peki, eklediğimizi söylediğimiz bu 17 yeni ülke tam olarak hangi ülkeler acaba?

Oyunun başında, bu ülkelerden 14 tanesini haritada görebilirsiniz. Bunlar Aiyar, Bonoman, Dagbon, Dahomey, Kano, Katsina, Kong, Jenné, Macina, Mossi, Nupe, Timbuktu(Magşaren Tevarikleri'nin bölgede kurdukları devlet), Yao ve Zazzau. Ayrıca oyunda zaten var olan Jolof da 1444'te oynanabilir olacak.

Bunların yanında çeşitli olaylar sonucunda Fulo İmparatorluğu da ortaya çıkabilecek ve oyunun başında var olmasalar da isyanlar sonucu Yatenga ve Kaabu'yu da haritada görebileceksiniz. Bu devletler ayrıca sonraki başlangıç tarihlerinde de oynanabilir durumda olacaklar.



Afrika'nın Bölüşülmesini Engellemek ve Bu Olayın Her Oyunda Yenilenmesini Önlemek
(İngilizce bir kelime oyunu yapılmış, başlığın aslı "Sending the Scramble Scramming and Assorted African Alliterations")

Tabii ki de bütün bu yenilikler, Afrika hala daha sadece herhangi bir Avrupa Devleti'nin hızlıca ayak basıp bölgeyi fethetmesi için var olsaydı bir işe yaramazdı. Bu yüzden, Afrika'nın tarihin çok erken dönemlerinde bölüşülmesini engellemek amacıyla haritayı bir miktar değiştirdik.

Bu değişikliklerin en büyüğü ve en belirgin olanı, kıtanın iç kesimlerindeki İmparatorluklarla kıyı arasına Gine'ye eklediğimiz büyük bir Ölü Toprak(Wasteland) parçası sayesinde doğal bir tür engel çekmiş olmamız. Bunun gerçek hayattaki açıklaması, bölgenin hem dağlık hem de yağmur ormanlarıyla kaplı olmasından dolayı aşılmasının zor olmasıyla birlikte bölge halkının EU'nun geçtiği dönem boyunca devlet kurmak gibi bir girişimin yanına bile yaklaşamamış olmasıdır. Bu Ölü Topraklar sayesinde hem Avrupalıları kıyıda hapsetmiş hem de bu bölgeden dolayı sınır gerginliği yaşanmasını önlemiş olduk. Aynı zamanda Moritanya'daki Boş Topraklar artık kıyıya kadar uzanıyor ve Arguin'i de içine alıyor. Bu yüzden Arguin'in de Afrikalı Devletlere saldırmak için bir üs olarak kullanılması artık mümkün değil.(Öte yandan bu, Kastilya ve Portekiz'in bölgeyi sömürmekle uğraşmayıp doğrudan Amerika'ya çıkabilecekleri anlamına da geliyor.)

Benzer nedenlerden dolayı, iç kesimlerde geriye kalan birkaç tane yalnız boş toprak parçasının da iç kesimlerde sömürge kurulmasına engel olmalarını sağlamak için kıyılarla bağlantılı olmamalarını sağlamaya çalıştık. Bunun bir yan etkisi de Avrupa ve Afrika Devletleri arasındaki çatışmaları azaltması oldu.

Bölgeyi bu kadar geniş bir şekilde elden geçirmişken, kültürlere el atmamak da olmaz. Artık Batı Afrika Kültürleri eskiden olduğu gibi 7 kültürden oluşan ve Afrika'nın tamamını kapsayan tek bir grup yerine toplamda 18 ayrı kültürü kapsayan 3 değişik grupta toplanmış durumdalar.

Önümüzdeki hafta sizlere yeni Askeri Arayüzlerden ve biraz da Çin'den bahsedeceğiz.
« Son Düzenleme: 05 Eylül 2014, 23:22:07 Gönderen: TirollüDoruk »
 

Çevrimdışı Snykdel

  • Profesör Doktor
  • *
  • İleti: 3011
Benim gibi okumakla zaman harcamayanlar için:

 

Çevrimdışı Gandalf

  • Dr. Öğretim Üyesi
  • *
  • İleti: 790
Yeni gelen dlc performansı birazcık daha zorlayacak sanırsam..
 

Çevrimdışı Snykdel

  • Profesör Doktor
  • *
  • İleti: 3011
Aksine artacağı konuşuluyor.
 

Çevrimdışı Miltiades

 

Çevrimdışı TirollüDoruk

Yazılımdaki fazlalıkları, gereksiz bölümleri vb. silmek gibi bolca optimizasyon yaparlar sanırım. Yanılmıyorsam VeF'in yapımcılarından biri bu fazlalıkları gün yüzüne çıkartmış ve oyun boyunca katrilyonlarca gereksiz işlem yapıldığını söylemişti. Bu işlemlerin önemli bir kısmını kesip yeni ekleyecekleri işlemleri bunların yerine koyarlarsa Snykdel'in dediği gibi performansın azalmayı bırak, artması bile mümkün.

Değişiklik:
Alıntı yapılan: Penguentopya
Optimizing EUIV Game Performance
I have spent quite a bit of time looking at ways to optimize EUIV game performance, and I've done significant work on the Paradox files. By properly optimizing the code I have removed well over 20 million unnecessary event checks from the code over the course of a game year. This has resulted in significant performance gains on my Macs (iMac 2011 and Mac Mini 2013).

The gist of this is that event checks stop as soon as a condition fails. By moving the country tag checks first, it eliminates the checks for every condition that is moved after the country tag. In a standard Paradox game year there are 365/20 pulses, or about 18 per year. Assuming 200 tags, that means 3600 checks per year for each event that is triggered by conditions. So, if an event has a country tag, and that tag is the 4th condition (very common), then there are around 10,000 checks saved PER EVENT PER YEAR. Fixing 2000 events means saving 20,000,000 event cheeks EVERY SINGLE GAME YEAR.

A vanilla game runs about 380 years. My mod runs about 560 years. Over the course of a vanilla game my optimizations save over 7 BILLION event condition checks. In GOB, it saves over 10 BILLION condition checks.

And that yields significant performance improvements. So significant, that I could, if I wanted, change the days between checks from 20 to 15 and STILL have faster performance than vanilla.

The biggest gain was made from removing 3 Paradox files relating to the Reformation. My code does way more than theirs, but theirs was on the order of 5x slower. In fact, I've added many events and quite a few game mechanics and still have faster performance in my mod than in vanilla.

Also, it's not just as simple as putting the country tag test first, other optimizations are possible with triggers, and I've examined every line of Paradox code that's available to get the best performance from the code. For example, there are checks that are effectively identical, so removing one of them cuts thousands of condition checks per game.

For those who want to use my optimizations - be warned, I have deleted, modified or completely reworked many events, missions and decisions to reflect my 1309 start date and my alternate history (as well as my idea groups, religions, government types, etc). In other words, you can't just take my optimized "FlavorENG.txt" and drop it in your mod and expect it to work as desired. Sorry about that.

Paradox folks - this is something to look at for a future release. It's tedious but not overly difficult. And the gains are potentially astounding.

Here's an example from FlavorENG.txt:

Code:
(aç/kapa)
Now, this code would only fire for England or Great Britain, but the way the trigger is setup, every single tag must be checked flags that only ENG or GBR can have. Until 1530, it is 3 checks per pulse per tag, after that it is 4. That causes 200x18x3 checks per year for a total of 10,800 checks.

This simple optimization causes it to be a single check per tag per pulse, except for ENG or GBR:

Code:
(aç/kapa)
}
By doing this, there are 200x18 checks per year, plus 3 for ENG/GBR for a total of 3603 checks, a 2/3 reduction.

Özetlersek sadece EU4 event dosyalarındaki TAGları 3-4 satır yukarı taşıyarak oyun boyunca 7 Milyar gereksiz işlem yapılmasını engelleyebiliyoruz. Diğer fazlalıkları da eklersek bu sayı rahat rahat Trilyonlar seviyesine çıkabiliyor.
« Son Düzenleme: 05 Eylül 2014, 15:29:40 Gönderen: TirollüDoruk »
 

Çevrimdışı TirollüDoruk

Günlük (Biraz geç de olsa) çevrildi.
« Son Düzenleme: 05 Eylül 2014, 23:56:03 Gönderen: TirollüDoruk »
 

Çevrimdışı Darknight250

  • Dr. Öğretim Üyesi
  • *
  • İleti: 860
 

Çevrimdışı Augustinus

  • (Vatikan Müftüsü)
  • Doçent Doktor
  • *
  • İleti: 2480
« Son Düzenleme: 03 Ağustos 2015, 19:50:54 Gönderen: Vatikan Müftüsü »
 


Çevrimdışı Augustinus

  • (Vatikan Müftüsü)
  • Doçent Doktor
  • *
  • İleti: 2480
« Son Düzenleme: 03 Ağustos 2015, 19:51:04 Gönderen: Vatikan Müftüsü »
 

Çevrimdışı Darknight250

  • Dr. Öğretim Üyesi
  • *
  • İleti: 860
Henüz bu günlük eklenmemiş.Anadolu'da bir değişim olacak mı ? Eğer olacaksa herhalde gelecek hafta ondan bahsedecekler.
Bir de geliştirici günlükleri ne kadar arayla yayınlanıyor  ?
Şu eklenti konusunda tek üzüntüm onlarca modu devre dışı bırakacak olması. :(
Haftada bir yayınlanıyor.
 

Çevrimdışı barkardes

Anadolu'da bir değişim olacak mı ? Eğer olacaksa herhalde gelecek hafta ondan bahsedecekler.
Anadoluda eklenen bölgeler var,beyliklerin sınırları biraz daha genişlemiş.Değişim var yani.
 

Çevrimdışı Reichstag

Afrika'da sömürgeciliği kısıtlamaları avrupa'da daha çok savaşa sebep olacak  :P

 

Çevrimdışı Manwell

  • Yrd. Doçent Doktor
  • *
  • İleti: 1167
  • For The Emperor
Afrikanın güneyindeki Volta gölünü hala düzeltmemişler. Yapay bir baraj gölü olan o gölün o tarihte olmaması lazım.
 

Çevrimdışı krall1

  • Sağlık Müdürü
  • *
  • İleti: 447
Yazılımdaki fazlalıkları, gereksiz bölümleri vb. silmek gibi bolca optimizasyon yaparlar sanırım. Yanılmıyorsam VeF'in yapımcılarından biri bu fazlalıkları gün yüzüne çıkartmış ve oyun boyunca katrilyonlarca gereksiz işlem yapıldığını söylemişti. Bu işlemlerin önemli bir kısmını kesip yeni ekleyecekleri işlemleri bunların yerine koyarlarsa Snykdel'in dediği gibi performansın azalmayı bırak, artması bile mümkün.

Değişiklik:
Özetlersek sadece EU4 event dosyalarındaki TAGları 3-4 satır yukarı taşıyarak oyun boyunca 7 Milyar gereksiz işlem yapılmasını engelleyebiliyoruz. Diğer fazlalıkları da eklersek bu sayı rahat rahat Trilyonlar seviyesine çıkabiliyor.

hocam bunu paradox da kullanacak mı yoksa sadece mod yapımcısının kendi yaptığı bir şey olarak mı kalmış durumda. bu konuda bir bilginiz var mı
"You always were an unruly child. I adored that about you."
 

Çevrimdışı TirollüDoruk

"Hızda azalma olmayacak" ve "Önemli miktarda optimizasyon yaptık." dediklerine göre bir şekilde el atacaklardır sanırım. Ama betadakilerden biri örnek bir dosyayı foruma atmadan ya da Art of War çıkmadan önce kesin olarak bilemeyiz.
 

Çevrimdışı PiriReis

  • Dr. Öğretim Üyesi
  • *
  • İleti: 746
Arguin Rio d oro yolu kapanmis.
There is no Conqueror except God.
 

Çevrimdışı Augustinus

  • (Vatikan Müftüsü)
  • Doçent Doktor
  • *
  • İleti: 2480
« Son Düzenleme: 03 Ağustos 2015, 19:51:14 Gönderen: Vatikan Müftüsü »
 

Çevrimdışı Ügüt

  • Dr. Öğretim Üyesi
  • *
  • İleti: 827
  • Beğenildi: 7 kere
  • Türke Kafa Tutanın Tutulacak Kafası Kalmaz
Yapay zekaya önem vermişler bu da önemli
BrokenArmy
 

 

EUIV - Resimler ve Bilgiler

Başlatan Barış

Yanıt: 295
Gösterim: 57401
Son İleti 14 Şubat 2015, 16:24:14
Gönderen: HulkSpider02
EUIV - Nereden ve Ne Zaman Satın Almalıyım?

Başlatan Snykdel

Yanıt: 270
Gösterim: 64770
Son İleti 14 Nisan 2018, 18:40:52
Gönderen: Furkan 65
EUIV : 3 Yeni Event

Başlatan Darkrad

Yanıt: 10
Gösterim: 2092
Son İleti 08 Ekim 2013, 22:45:19
Gönderen: Manwell
EUIV - Eklenti Paketleri Listesi ve İçerikleri (DLC Satın Alma Rehberi)

Başlatan PiriReis

Yanıt: 55
Gösterim: 38191
Son İleti 25 Eylül 2017, 08:39:48
Gönderen: fksahin
EUIV - Yamalar (Patches)

Başlatan PiriReis

Yanıt: 0
Gösterim: 13671
Son İleti 30 Ağustos 2014, 18:47:19
Gönderen: PiriReis
Foruma ilişkin tüm bildirimlerinizi İletişim Sayfamız üzerinden yapabilirsiniz. 14 gün içerisinde yanıt verilecektir.