Foruma kayıt olma ve e-posta aktivasyon sorunu gibi durumlarda Discord'dan bize ulaşınız.[/size]

Gönderen Konu: ''Art of War'' Geliştirici Günlükleri-Filolar, Donanma  (Okunma sayısı 3198 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Europa Universalis IV'ün üçüncü büyük eklenti paketi olacak olan Art of War'un ilk geliştirici günlüğüne hoş geldiniz!
(aç/kapa)
(aç/kapa)
« Son Düzenleme: 30 Ağustos 2014, 18:16:57 Gönderen: PiriReis »
 

Çevrimdışı Miltiades

Oyunun önemli bir kısmı gelişiyor demek. Yazı için de tebrikler.
 

Çevrimdışı gougluinn

« Son Düzenleme: 23 Ağustos 2014, 16:31:06 Gönderen: Börklüce »
 

bu yerel onotomi epeyce can sıkacağa benziyor.. uzun süreli savaş yapan ve savaşlarla toprak kazananlara allah kolaylık versin.. diplomasi ve koloniye devam..
oyunu oynamak nasıl öğrenilir ? çok oynuyorum ama bir türlü öğrenemedim şu oyunu.
 

Çevrimdışı TirollüDoruk

Dün akşam çevirmiş ama internet olmadığı için atamamıştım, Darknight'ın bana yolladığı iletiyi de bugün gördüm. Buyurun forum ahalisi, tam çevrilmiş hali(Bu arada Doktor haklıymış, adamlar 6 sayfa koymuşlar üşenmeyip. Ciddi ciddi acı çektim.):

Europa Universalis IV için çıkartacağımız üçüncü büyük genişleme paketi olan Art of War’ın ilk Geliştirici Günlüğü’ne hoş geldiniz! Başlangıç olarak yeni eklenti paketinin donanmanızı idare ederken size nasıl yardımcı olacağından bahsedeceğiz ve biraz da oyuna eklediğimiz yeni bir fikir olan “Yerel Özerklik” hakkında konuşacağız.
Bunların yanında oyuna çoğunlukla Dünya’nın geri kalanının da Avrupa kadar düzgün ve ayrıntılı olmasını sağlamak için eklediğimiz yüzlerce yeni ülke ve bölgeyi de her hafta farklı bir yerdekilere odaklanarak size tanıtacağız. Bunca yeni bölgenin oyunu yavaşlatacağını düşünebilirsiniz [ç.n. Sonuçta Raja’s of India’nın ardından bazı eski bilgisayarlar CK2’yi kaldıramaz hale gelmişti.] ama merak etmeyin, oyunun Art of War’dan sonra da son sürümde olduğu kadar hızlı çalışması için elimizden geleni yapıyoruz. Her neyse, paragrafın başında her hafta farklı bir yere odaklanacağımızı söylemiştik ve bu haftaki konumuz Hindistan!

Donanmaları Yenilemek
Bir donanma inşa etmek çok eğlenceli olsa da bazı durumlarda, mesela sizin elinizde 30 tane Erken Dönem Carrack’ı varken ve diğer herkes etrafta modern Two-Deckerlarla geziniyorken hızlıca angaryaya dönüşebilir. Art of War’da donanmalarınızı son teknoloji ürünü gemilerle donatmayı kolaylaştırmaya çalıştık. Artık donanma menüsünde donanmadaki bütün gemileri aynı türün son model gemilerine çevirmenizi sağlayan bir seçenek bulunuyor.
Peki bu *parıltılı* yeni işlem bize kaça patlıyor? Cevap basit, o anda bulunduğunuz noktada yeni baştan bir donanma inşa etmek kaça patlarsa o kadara. Üstelik donanmayı yenilediğiniz takdirde yenilenen bütün gemiler bir süreliğine %0 güçte kalır ve bu gemileri savaşa sokmak gibi çılgınca bir fikri uyguladığınız takdirde yepyeni donanmanızı denizin dibine yollamış olursunuz. Bu sebeplerden dolayı fiyatı mümkün olduğunca azaltmak için donanmanızı gemi inşa etme maliyetlerinin en düşük olduğu bölgelerde ve düşmanın batırmasını engellemek amacıyla da barış zamanlarında yenilemeniz bu konuda işinize yarayacaktır. Donanmaları yenilemek tamamen gerçekçi bir olay olmasa da(Sonuçta ordunuzdaki piyadelerin eline yeni birer tüfek tutuşturmak koskoca bir savaş gemisini yeniden inşa etmekten çok daha kolaydır.) oyundaki küçük işlere harcadığınız zamanı ve donanmaları idare etmenin oyunun daha eğlenceli kısımlarından (ç)aldığı zamanı mümkün olduğunca azaltmak istediğimiz için böyle bir seçeneği oyuna ekledik. [ç.n. Bu olay aynı zamanda imparatorluğumuzun her yanını tersanelerle doldurmak yerine bir-iki önemli bölgeyi gemi yapımına ayırarak yine de donanma konusunda rakiplerimizle yarışabileceğimiz anlamına geliyor. Öte yandan aynı şekilde rakiplerinizin ana tershanelerini tahrip ederek ya da ele geçirerek de düşman donanmalarının bir süreliğine gemilerini yenilemelerini de engelleyebilirsiniz.]
(aç/kapa)

Donanmaları Çürümeye Bırakmak
Oyunu bir süredir oynayanlarınız donanmaları yönetirken ellerinde ne kadar az seçenek bulunduğunu fark etmiştir. Asıl savaş donanmanızın bakımını yapmak çok pahalı olmasına ve bu donanmaya sadece bazı büyük savaşlarda ihtiyacınız olmasına rağmen ticari gemileriniz ve korsan avcılarınız sizin için vazgeçilmezdir. Oysa oyunda bütün gemileriniz için bir tane bakım yüzdesi belirleyebiliyorsunuz. Yani tüccarlarınızın bakım ve onarımına para ayırmak aynı zamanda savaş gemilerinizin de hazinenizden para emip duracakları anlamına geliyor.
Daha doğrusu, eskiden öyleydi.
Artık elinizdeki limanlardan birinde olan her donanmayı ayrı ayrı çürümeye bırakmanız mümkün. Çürümeye bırakılan gemiler, %25 güce inene kadar her ay %5 güç kaybederler, tamir edilmezler ve içinde bulundukları limanın dışına çıkamazlar. Aynı zamanda çürümeye bırakılmış bir donanma bakım yüzdesi 0’a inmiş gibi davranır ve buna göre aylık giderlere etki eder. Çürümeye bırakılmış bir donanmayı kafanıza estiği gibi tamir edip yeniden  kullanmaya karar verebilirsiniz ama uzun bir süredir çürüyen gemileri savaşabilecek duruma getirmek biraz zaman alacaktır.[ç.n. 2 Yıldan uzun süredir çürüyen gemilerin tamir edilmesi oyunun şu anki halinde 8 ay alacaktır.]

Yerel Özerklik
Artık her bölge “Yerel Özerklik” adında %0’la %100 arasında değişen yeni bir değişkene sahip. Bu değişken, söz konusu bölgenin merkezi hükümetten ne kadar bağımsız hareket edebildiğini ve aynı şekilde merkezi hükümetin de bölge üzerinde ne kadar etkili olduğunun bir göstergesidir. Yerel özerklik yükseldikçe bölge size vergi, üretim ve benzeri gelirler konusunda daha az katkıda bulunurken, bir yandan da bölge halkı daha mutlu olacak ve ikide bir isyan etmek gibi çılgınca şeylere de kalkışmayacaktır. Yani %100 Özerkliğe sahip bir bölge ekonomik anlamda tamamen değersiz olacaktır. Öte yandan, imparatorluğunuzun uzak bir köşesindeki şu ya da bu bölgeden alacağınız azıcık vergi yerine söz konusu bölgelerin isyan etmesini engellemek ekonominiz için daha yararlı olabilir…
Biraz daha ayrıntıya girecek olursak, Yerel Özerklik ticari gücünüzü, vergi ve üretim gelirini, insangücünü, misyonerlerinizin bölgeyi imana getirme hızını ve bölgedeki asker/gemi üretim hızını etkiler. Bu yüzden özellikle de ülkenizin zengin ve bol insangücü bulunan bölgelerine özerklik verirken ya da bu bölgeleri merkeze bağlarken dikkatli olmanızı öneriyoruz.
Elinizdeki bölgelerin sahip oldukları özerklik miktarını her 30 yılda bir %25 oranında değiştirebilirsiniz. Yani bölgenin özerkliğini %25 arttırıp karşılığında bölgedeki unrest’in 10 azalmasını ya da tam tersine özerkliği %25 azaltarak unrest’in[ç.n. Daha detaylı bir açıklamaya kadar çevirmiyorum.] 10 artmasını sağlayabilirsiniz. (Unrest ne lan?! Dediğinizi duyar gibiyim. İsyan tehlikesinin yerine getirdiğimiz yeni bir özellik, haftaya bu konudan daha ayrıntılı bahsedeceğimiz[ 4 sayfa boyutundaki] yeni bir günlük çıkartacağız.[çıkartıp Türkiye’deki belirli bir forumun muhabirlerini bir kez daha canlarından bezdireceğiz.]
Barışta olduğunuz sürece Yerel Özerklik yılda %1 azalır. Bu azalma daha gelişmiş yönetim şekillerinde daha da fazladır.[Örneğin Oligarşik Cumhuriyetlerde 1 puan azalırken Devrimci bir Cumhuriyet yılda 3-4 puanlık bir azalma sağlayabilir.] Öte yandan işgal altındaki bölgelerde özerklik yılda %1 artar. Bu yüzden yıllar süren uzun, sıkıntılı savaşlar ele geçirmek istediğiniz bölgelerin değerini gittikçe azalttıkları için kaçınmanız gereken olaylardır.
Aynı şekilde ülkenizin anayurduna dahil olmayan bir bölgeyi ele geçirmek o bölgenin özerkliğini %50 arttırırken, söz konusu bölgede bir şekilde hak iddia ediyorsanız bu artış yalnızca(!) %40 olur.
Yerel Özerklik bize asıl oyundaki ilginç durumlardan bazılarını çözmek için harika bir araç sağlıyor. Mesela denizaşırı bölgelerde artık doğrudan vergi ve üretim geliri kaybetmediğiniz halde[Diğer gelirler, insangücü vb. olaylar da buna dahil. Yani “Overseas Penalty” olayı tamamen kalktı.] denizaşırı bir bölge asla %50 özerkliğin altına inemiyor. Böyle bir değişikliğin büyük bir imparatorluğun yaşadığı sorunları şu ya da bu bölgenin başkentinize olan uzaklığına göre keyfi bir şekilde o bölgenin sizin için tamamen değilse bile büyük ölçüde yararsız olmasından daha iyi bir şekilde yansıttığını düşünüyoruz.
Ayrıca Ming’in durumu da önemi ölçüde değişti. Artık Göksel İmparatorluk yönetimi eskisi kadar büyük sıkıntılar yaratmasa da, bu yönetim biçimine sahip olan devletlerin ellerindeki bölgeler %50 Özerkliğin aşağısına inemiyor. Ayrıca Ordaların(Kırım, Altınorda vb.) ellerindeki bölgeler de %25 özerkliğin altına inemiyor.

Hindistan
Bu noktada sözü, Hindistan’daki değişikliklerin çoğunun arkasındaki asıl kişi olan Trin Tragula’ya bırakıyorum.
Şimdiki durumuyla EU4’te Hindistan’ın 77 bölgesi var. Bu bölgeler çoğunlukla 1444’le 1820 yılları arasında sınırlardaki değişiklikleri yansıtmak için çizilmiş, çok da tarihi ve kültürel temeli olmayan bölgelerdi.
Art of War’daki değişikliklerin ardından, Hindistan’daki bölge sayısı 153’e çıktı. Bu sayede bölgeye Avrupa’da olduğu gibi bolca ayrıntı katma şansına sahip olduk. Artık özellikle daha zengin ve kalabalık olan yerlerde daha fazla bölge göreceksiniz. Ayrıca Hint vergi ve insangücünü de artan bölge sayısına uyum sağlamak için önemli ölçüde arttırdık.
Tahmin edebileceğiniz gibi, bu durum bölgedeki ülkeler için yapılacak çok daha fazla şey olduğu anlamına geldiği gibi, önemli  limanların tarihte olduğu gibi ülkeler arası çekişmelerde hedef olacaklarının da bir göstergesi. Bunların yanında, bölge bu değişikliklerin ardından bir bakışta nerelerin zengin, nerelerin fakir, nerelerin önemli nüfus merkezleri vb. olduğunu görebileceğiniz şekilde değişmiş durumda. Oyuna yeni bölgeler eklerken arada genel duruma iki el atıp yeni kültürler ve ülkeler eklemeyi de unutmadık.
Yaptığımız değişiklikleri size göstermenin en iyi yolu sanırım Hindistan’ı parça parça incelemek olacaktır. Bu yüzden 1444 yılında etrafta neler olup bittiğiyle ilgili küçük(!) bir özeti sizlere sunuyorum:
Indüs-Ganj Ovası’ndaki Delhi ve Jaunpur Sultanlıkları:
(aç/kapa)
İndüs-Ganj Ovası gerçekten de Kuzey Hindistan’ın kalbi diyebileceğimiz, Dünya’daki en yoğun nüfusa sahip bölgelerden biri ve Hindistan’ın Kuzeyinde kurulan bütün büyük İmparatorlukların da merkezi konumundadır
Ova’nın etrafndaki bölgeyi yüksek nüfus yoğunluğuna bağlı olarak pek çok küçük bölgeye bölmekle kalmadık, etraftaki  ülkeciklere de biraz daha önem verme fırsatı yakaladık.
Bölgenin 1444 Yılındaki Görüntüsü[Yükseklik Haritası sanırım henüz tamamlanmamış.]:
Bir zamanlar bütün Hindistan Müslümanlarının yöneticisi olan Delhi Sultanlığı 1444 yılında parçalanmaya yüz tutmuş durumda. Sayid Hanedanı’nın son hükümdarı sarayında saklanırken bir zamanlar Delhi’ye bağlı bir ülke olan komşuları Jaunpur, Batı’da Delhi Şehri’ne kadar ulaşmış durumda.
Batı’daysa Bahlul Lodi adındaki yerel bir Afgan Lideri başkente doğru harekete geçmek amacıyla etrafında büyük bir ordu toplamış ve Pencap’taki hükmünü sağlamlaştırmış durumda. Olaya tarihi olarak bakarsak, Bahlul son Sayid hükümdarını bir süreliğine kendi kuklası haline dönüştürmüş, sonra da tekrar saldırıp kendini Sultan ilan ederek Delhi’nin kaybettiği çoğu toprağı yeniden ele geçirmiş ve ülkeyi yeniden ayağa kaldırmayı başarmıştı.
Yeni Ülkeler:
Pencap’ın kendisi gibi 1444 yılında etrafta olmadığı halde isyanlar sonucu ortaya çıkabilecek olan Patyala.
Bagelhand: Kuzey’deki ovalarla Güney Hindistan’ın kabilelerle dolu tepelerinin arasındaki küçük bir krallık.
Ruhilkand: Afgan yerleşimcileri tarafından Kuzeydeki Katehar tepelerinde kurulmuş küçük bir devlet. Tarihte Babürlüler yıkıldığında bu küçük devlet fırsattan istifade Babür topraklarında genişleyecekti.
Garwhal: Himalaya Dağlarının eteklerindeki küçük bir Rajput Krallığı. Bağımsızlıklarına çok önem veren Garwhal Halkı’nın bir Kraliçesi takma adını ülkesine el atan işgalcilerin burunlarını “hatıra” olarak toplamasından dolayı kazanmıştır.
Bengal, Bihar ve Assam:
(aç/kapa)
Ganj’ın Doğu kısmı ve Denize döküldüğü bölgeler, nehrin orta bölgeleri gibi hem ticaret hem de tarım konusunda bereketli olan yüksek nüfusa ve nüfus yoğunluğuna sahip yerlerdir. Bu yüzden bölgeyi kontrol etmek, Kuzey Hindistan’ın bütün büyük imparatorlukları için önem teşkil etmişse de, İndüs-Ganj Ovası’nın zengin orta kısmını ellerinde tutmanın bu bölgeyi tutmaktan çok daha kolay olduğunu zaman içinde onlar da anlamıştır
1444 Yılında bölgenin en büyük gücü Ilyas Şah Sülalesinin kontrolü altındaki Bengal Sultanlığıdır. Kuzeydoğudaysa Ahomlar’dan oluşan Assam Krallığı Brahmaputra Vadisi’nde yavaş yavaş genişlemekte, bölgedeki çeşitli krallıkları ve kabileleri Ahomlaştırarak gücünü arttırmaktadır.
Yeni Ülkeler:
Sadiya: Kachar Krallıkları’yla birlikte Ahomlar’dan önce bölgede yaşayan halkların son temsilcilerinden biri olan küçük bir krallık.
Tirhut: Etrafındaki Müslüman Devletlere yenilmeden önce bir 100 yıl daha Kuzey Bihar’ı elinde tutmayı başaran Hinduizm’in Kuzeydeki son temsilcisi.
Manipur: 18. Yüzyılda Hinduizm Kral’ın emriyle resmi din haline gelene kadar Putperest olan ve 1444’te de Putperest olarak oyuna yansıyan Hindistan-Burma sınırındaki küçük bir krallık.
Tripura: Hindistanla Burma arasındaki dağlardaki başka bir krallık.
Rajputana, Gucerat, Sind and Malwa:
(aç/kapa)
Her an çıkabilecek bir savaş tehlikesiyle karşı karşıya olan Rajputana bölgesi, artık tek bölgeden oluşan küçük devletçiklerin yerine biraz daha büyük ama yine de küçük sayılabilecek devletçikleri barındıran bir bölge.  Gucerat ve Malwa’nın zengin topraklarında artık daha fazla bölge var ve Malwa’yı kuzeydeki Rajput bölgelerinden ayrıan yeni bir kültür bile ekledik.
1444’te Mewar Krallığı üç yandan arasının iyi olmadığı Sultanlıklarla çevrili olsa da Rajputana’daki en büyük güç olma başarısını yakalamış bulunuyor. Ama Krallığın şu anki asıl sorunu bölgeye birlikte hükmettikleri uzun bir barış ve dostluk döneminin ardından Mervar’ın tamamen Mevar’a bağlanmasıyla sonuçlanan entrikalar, cinayetler ve ihanetlerin ardından yok olan Mervar Krallığı. Oyunun başında Mervar tahtının son varisi ülkenin taşrasını elindeki ordudan arta kalanlarla gezinmekle meşgul ve Mervar’ı yeniden ele geçirene kadar da etrafta dolanmaya devam edecek. Bu olaydan sonra tarihte iki ülke arasındaki ilişkiler uzunca bir süre eski iyi haline geri dönemedi ve Rajputana tarihine bölgenin en büyük rakip güçleri olarak geçtiler.
Yeni Ülkeler:
Nagaur:Hindistan’daki Müslüman Krallıkları genelde bölgelerinin en büyük gücü olsalar da, Nagaur bu kuralın bir istisnası sayılır. Küçük bir çöl parçasına hükmeden bu Sultanlığın dört bir yanı Hindu Rajputlar tarafından çevrilmiş durumda.
Hadoti: Kota ve Bundi Krallıkları’nın evi olan Hadoti bölgesi, 1444 yılında oyuna Mevar’a bağlı bir devlet olarak başlıyor.
Rewa Kantha: Büyük Çampaner Kalesi’nin etrafında kurulmuş olan Malva’yla Gucerat arasındaki küçük bir krallık.
Orta Hindistan Kabileleri:
(aç/kapa)
Malva’yla Hindistan’ın Doğu kıyısı arasındaki bölge tepelerle, balta girmemiş ormanlarla ve sayısız küçük kabile krallığıyla ünlüdür. Art of War öncesinde belki de en dikkat edilmemiş, en az ilgi gösterilmiş bölgelerden biri olan bu bölgeye görece daha düşük nüfus yoğunluğuna sahip olduğu ve genel olarak diğer bölgelerden daha fakir olduğundan dolayı Hindistan’ın bazı başka kısımları kadar çok yeni bölge eklenmediyse de Kabilelere diğer Hint ülkelerinden ayrı bir hava katmaya çalıştık.
Hindistan’ın bu bölgesindeki ülkeler yeni bir yönetim biçimi olan Kabile Krallığı yönetimine sahipler.  Ayrıca bölgedeki çeşitliliği oyuna yansıtmak amacıyla yeni kültürler ve bu kabilelerin dini inançlarıyla gelenek göreneklerinden oluşan yeni bir fikir takımı da oyuna eklendi.
Yeni Ülkeler:
Çanda: Bastar’ın doğusundaki küçük bir Gond krallığı.
Jharkhand:  Bihar’ın güneyindeki ormanlardaki Kokrah Nagaları ya da Surgujalı Rakseller gibi küçük ülkeleri temsil etmek için kullandığımız genel bir terim ve ülke.
Deccan:
(aç/kapa)
1444 Yılında Deccan bölgesi Orissa, Bahmaniler ve Vijayanagara İmparatorluğu arasındaki üçlü çekişmenin arasında kalmış bir bölge.
Oyunun başında Orissa, Vijayanagara topraklarına doğru genişlemeyi başarmış olsa da bu durum, Orissa’nın üç ülke arasındaki en güçsüz devlet olduğu gerçeğini değiştirmiyor. Ayrıca yeni fethettikleri bu topraklar da Kuzeydoğu Hindistan’daki Orissa’nın asıl topraklarından bayağı uzakta kalıyor.
Ülke dışından gelen göçmenlere ve çeşitli ürünlere ulaşması hayati önem taşıyan Bahmaniler, 60 Yıl kadar önce Vijayanagar’ın ele geçirdiği kıyılardaki zengin bölgeleri çaresizce geri almaya çalışırken, Vijayanagar İmparatorluğu son 80 yılda önemli miktarda genişlemeyi başarmış ve çeşitli kültürler, dinler ve iklimler üzerinde hüküm süren büyük bir İmparatorluk.
Yeni Ülkeler:
Baglana: Gucerat, Malva ve Bahmaniler’in arasında sıkışmış küçük bir Rajput Krallığı. Tarih boyunca etrafındaki devletleri birbirlerine düşürmeye çalıştıkları halde bu oyunları genelde Baglana’nın komşularından birine(Ya da iki tanesinin birden) bağlanmasıyla son bulmuştur.
Habsan: Habeşistan’dan gelen Müslüman kölelerin özgürlüklerine kavuştuktan sonra kurdukları küçük, donanma ağırlıklı devlettir. Başkenti alınması mümkün olmayan ada kalesi Janjira’dır.
Güney Hindistan:
(aç/kapa)
Bu resimde neredeyse tamamen Vijayanagara’nın elinde olan Hindistan’ın Güney kısımları yukarıda bahsettiğimiz Kuzey bölgelerinden çok daha ilginç ve çeşitlidir. Kurak Telugu ve Kannada toprakları Vijayanagara’nın askerlerini topladığı asıl bölge olsa da İmparatorluğun genişlemesi sonucunda bu bölge artık Vijayanagara Devleti’nin eskiden olduğu kadar önemli bir bölgesini oluşturmuyor.Bereketli Tamil topraklarıysa doğu limanlarını Orissa’ya kaybeden Vijayanagara’nın en büyük gelir kaynağnı oluşturuyor.
Güney  Hindistan’daki bölgeleri yeniden çizerken hedeflerimizden biri de sadece Vijayanagara için değil, aynı zamanda etraftaki isyanlar sonucunda ortaya çıkabilecek olan bölgesel devletler için de mantıklı bir başlangıç durumu oluşturmaktı. Ayrıca Güney Kıyısı, Hindistan’ın en zengin bölgelerinden biri olduğu gibi bu sebeple Avrupalıların ilgisini en çok çeken bölgelerden de biri olmuştur. Hemen hemen bütün Avrupa Devletleri bölgede ya küçük bir yerleşim ya da en azından birkaç üretim yeri kurmuştur.
Oyunun başındaki duruma bakacak olursak, siyasi haritada Art of War’da yaptığımız en büyük değişiklikler Ummatur Şefleri’nin yönettiği bağımsız bir Mysore devletinin ve Hindistan’ın güney ucundaki Tirunelvelli bölgesinde hayatta kalmaya çalışan eski Pandya İmparatorluğundan geriye kalan küçük bir devletin haritaya eklenmesi olmuştur.
Yeni Ülkeler:
Jaffna: Sri Lanka’nın en kuzeyindeki Vijayanagara’nın himayesi altında olan küçük bir Tamil Krallığı.
Himalayalar:
(aç/kapa)
Son olarak, Himalayalar’da da yaptığımız değişiklikler oldu. Eski Keşmir bölgesi fazlasıyla büyük olduğundan dolayı bu bölgeyi birkaç yeni bölge oluşturacak şekilde böldük. Çoğunlukla “Küçük Tibet” olarak bilinen yeni Ladak ülkesi de oyuna eklendi ve Hindistan’ın Afganistan, Tibet ve Tarim Havzası’yla buluştuğu yerdeki Ladak ile Baltistan bölgelerini elinde tutuyor.

Ticari Harita:
(aç/kapa)
Bunca yeni bölge ekledikten sonra ticari haritayı da yenilemek zorunda kaldık diyebiliriz. Yeni ticari haritayla birlikte Hindistan'daki ticaretin akışını eski haritayla olduğundan çok daha gerçekçi bir şekilde oyuna yansıtma şansı da bulduk. Hindistan'ın iç bölgelerindeki ticari merkez büyük fildişi yolunu oyuna gayet güzelce eklerken daha uzak diyarlardan gelen tüccarların tarihi olarak rekabet ettikleri bölgeleri de Güney Kıyısına ekledik.
« Son Düzenleme: 23 Ağustos 2014, 18:25:20 Gönderen: TirollüDoruk »
 

Çevrimdışı gougluinn

Sana daha büyük teşekkür o zaman. :)
« Son Düzenleme: 23 Ağustos 2014, 18:16:46 Gönderen: Börklüce »
 

Çevrimdışı human

Teşekkürler doruk. Bir lahmacunu hakkettin:
(aç/kapa)
All day and all of the night!
 

Çevrimdışı TirollüDoruk

Bir kesmez be mübarek, şöyle 3 tane atıp yanına da büyük bi'ayran hediye etseydin ya? :P

Bu arada bu sadece ilk günlük. Diğer günlüklerin de bunun kadar olmasa da bayağı ayrıntılı olacaklarını düşünürsek, muhabirler olarak bizi acı dolu günler bekliyor gibi...
 

Çevrimdışı krall1

çeviriler için teşekkürler, güzel olmuş. yerel özerklik olayı aslında osmanlıya birazda olsa yardım eder gibi, sonuçta osmanlıda da bir nevi bu sistemin benzeri vardı doğu eyaletlerinde
"You always were an unruly child. I adored that about you."
 

Çevrimdışı Fire

bu dlc alınır arkadaş hindistanda oynamak için sabırsızlanıyorum  tbrk*
 

 

EUIV - Art of War: Geliştirici Günlükler

Başlatan PiriReis

Yanıt: 0
Gösterim: 3478
Son İleti 30 Ağustos 2014, 18:20:58
Gönderen: PiriReis
EUIV-Geliştirici Günlüğü 3:Askeri İşbirliği,Ticari Ürünler ve Batı Afrika

Başlatan TirollüDoruk

Yanıt: 30
Gösterim: 6494
Son İleti 31 Ekim 2014, 13:59:04
Gönderen: podtavsan
EUIV-Geliştirici Günlüğü 4: Ordu Üreteci, Yer Değiştiren İsyancılar ve Çin!

Başlatan TirollüDoruk

Yanıt: 7
Gösterim: 3071
Son İleti 19 Ekim 2014, 16:54:57
Gönderen: Altheir33
Eu4-AoW Geliştirici Günlüğü 5:Diplomasi, Katolikler, Güneydoğu Asya ve Endonezya

Başlatan TirollüDoruk

Yanıt: 17
Gösterim: 2359
Son İleti 21 Ekim 2014, 23:17:34
Gönderen: ynskoroglu
Eu4 Geliştirici Günlüğü - 10 Eylül

Başlatan Ecdad Computer

Yanıt: 9
Gösterim: 1631
Son İleti 11 Eylül 2015, 22:37:51
Gönderen: Altheir33
Foruma ilişkin tüm bildirimlerinizi İletişim Sayfamız üzerinden yapabilirsiniz. 14 gün içerisinde yanıt verilecektir.