Bağlanılan Hatırlatmalar

  • Project Reagan (Yeni Paradox Oyununun Kod Ad: 25 Haziran 2012 - 01 Temmuz 2012

Gönderen Konu: East vs West (Project Reagan)  (Okunma sayısı 28973 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Loki

  • Paşa
  • *
  • İleti: 5049
    • Profili Görüntüle
Ynt: East vs West (Project Reagan)
« Yanıtla #40 : 04 Temmuz 2012, 20:24:33 »
Benim tek çözemediğim oyun CK2 İngilizce sözcük bilgin iyi olması gerekiyor bu yüzden çözemedim. Şuan indiriyorum kafaya koydum oynayıp azıcık anlayamaya çalışacağım.

Çevrimdışı Anatole France

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2832
  • Macht geht vor Recht
    • Profili Görüntüle
Ynt: East vs West (Project Reagan)
« Yanıtla #41 : 04 Temmuz 2012, 20:25:59 »
Arkadaşlar, bu forumda bunu binlerce kez açıkladım ama sanırım hiçbiriniz alternatif tarih kavramına aşina değilsiniz. İsterseniz VicII çıkmadan önce (Paradoxplaza'da) açılan fikir konularına bir bakın o zaman demek istediğimi anlarsınız.

Oyun zaten 45 sene gibi bir süreyi kapsayacak. 1946 - 1991. Bu süre çok da uzun bir süre değil. Vic : Rev 100 seneyi kapsıyor.

Her devleti oynama imkanı olunca sandbox olur diye bir şey yok. Her devletin oynandığı ama EU ve VicII tipi sandbox olmayan bir sürü oyun var.

Zaten tarihsel olsun demedim.

Zaten sadece Küba krizinden ibaret demedim. Evet bir sürü event olmalı. Evet paradox kısa zamanda oyun çıkarıp sonra da 20 tane DLC piyasaya sürmeden rahat edemeyeceği ve bu yolla oyuncuları daha iyi düdükleyeceği için kimse uğraşmaz. Eskiden uğraşıyordu. (Vic : Rev ki kimsenin beğenmediği oyunda Truva Kazılarına ilişkin event dahi yazılmıştı.)

EU'daki tarihsel tabloyu gördük. Kusura bakmayın ama EU kadar overrated bir oyun görmedim.

HoI'deki yapay zekaya laf edip TW'deki yapay zekayı beğenenlere de şaşıyorum.

CA bu oyunu yapamaz. Çünkü CA büyük kitlelere hitap eden bir firma. Paradox ise yeni yeni büyük kitlelere hitap ediyordu. Paradox son yıllarda kendi sadık takipçileri yerine daha fazla ama pek de sadık olmayan hatta takipçi bile olmayan bir topluluğa hitap etme uğraşında. Ama büyük hata içindeler. Eskiden Paradox'un bir sloganı vardı : EA oyununu alırsın 2 saat oynar bıkarsın, ama Paradox'u yıllarca oynarsın. Son çıkan oyunlara yarım saat dahi tahammül edemedim.

Benim demek istediğimi anlamak için önce Alternatif Tarih kavramıyla haşır neşir olun. AT demek sallama bir tarih demek değildir.

Paradox'un son oyunlarında örneğin 1946'dan başlıyorsa oyun, o zamana kadar olmuş her şey yok sayılıyor. Sadece sınır böyle çiziliyor. Haydi şimdi sen karar ver ne yapacağına deniliyor. Halbuki, bu olayların bir arka planı var. Bu arka plan da oyun süresince yapacaklarımızı zorlaştırmalı ya da kolaylaştırmalı.

Mesela Stalin ölünce SSCB daha ılımlı bir çizgiye gitme event'i seçilirse Küba Krizi de doğmaz. Bu da bir alternatif tarih yaratır. Mesela Kıbrıs'a müdahalede Yunanistan bize savaş açabilir. Bunun gibi event silsilesi sayesinde mantıklı alternatif tarihler oluşur. SSCB'nin 1946'da Honduras'a savaş açması alternatif tarih değil, saçmalıktır.
« Son Düzenleme: 04 Temmuz 2012, 20:33:50 Gönderen: Anatole France »
Denn nur Eisen kann uns retten...
 

Çevrimdışı Börklüce

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2365
    • Profili Görüntüle
Ynt: East vs West (Project Reagan)
« Yanıtla #42 : 04 Temmuz 2012, 20:51:24 »
Anatole haklısın 45 sene çok uzun bir süre değil ve haklısın soğuk savaş oyununda event ile oyuncu yönlendirilebilmeli ve çok haklısın ki paradox oyunun çıkışının uzaması pahasına emek harcayarak yarım yamalak birşey yerine -YZ çok iyi olmasa bile- bütün bakanları,subayları,kaynakları,ülkelerin güç dengeleri düzgün ayarlanmış bir oyun çıkarmalı ve artık oyunu oynanabilir yapmak için de dlc satmamalı.

Ancak,

CA bu oyunu yapamaz--Bence çok bile iyi yapar :) TW ye harcadıkları zamanın yarısını harcasalar şaheser çıkarabilirler çünkü grafik dertleri olmayacak.

HoI'deki yapay zekaya laf edip TW'deki yapay zekayı beğenenlere de şaşıyorum--TW demedim özellikle isim verdim Shogun 2 Total War. Gerçekten bir tek ben mi böyle düşünüyorum? Öyle böyle değil bayağı bir fark var bence.
 

Çevrimdışı Emperor

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1731
  • The Mad Baron
    • Profili Görüntüle
Ynt: East vs West (Project Reagan)
« Yanıtla #43 : 04 Temmuz 2012, 20:52:06 »
Anatole kesinlikle haklısın. Ben son zamanlardaki Paradox oyunlarının o alternatif tarih anlayışını pek desteklemiyorum. Yani tamam yer yer güzel olabilir ama ben kütük gibi savaş aç, barış yap, ekonomiyi geliştir, teknolojiye aban mantığından sıkılmaya başladım. Bazı oyunlarda bu mantık kaçınılmaz ve yapıldığında göze batmıyor mesela CK2. Bu oyuna çok fazla tarihi event ekleyemezsin, herşeye gebe bir oyun.

Demek istediğim uzun soluklu Paradox oyunlarında tarihi eventlar biraz abes kaçar, gereksiz olur. Ama Victoria, HoI veya şimdi tartıştığımız Soğuk Savaş temalı görece kısa zaman dilimini kapsayan oyunlarda tarihi arkaplanı yansıtacak eventların olmaması çok saçma. Mesela Victoria II'dan bahsedeyim, Osmanlı ile oynarken en azından bir Mısır meselesinin olmasını isterdim. Ama onu bırakın Amerikan İç Savaşı'nın çıkmadığı oyunlar bile gördüm.

Soğuk Savaş temalı bir oyunda benim beklediğim tarihi bir event akışı ve bu eventlarda seçeceğimiz durumlara göre yeni event ağaçlarının ortaya çıkması. Eğer yine o serbest anlayışı yaparlarsa biz ne yapacağız bu Soğuk Savaş oyununda? ABD ile başlayıp sıkıntıdan Kanada'ya falan saldıranlar mı olacak piyasada? Bence Paradox biraz olsun eski mantığına dönmeli, şuan için mod desteği benim gibi tarihi akış arayan oyuncular için biraz olsun idare ediyor. Ama iyi modlar da gün geçtikçe daha az çıkmaya başlıyor. Ama tabi alternatif oyunları sevenler için event ağaçsız ve daha az araştırma ve emek isteyen oyunlar da yapımcıların işine geliyor. Zaten sanıyorum benim gibi düşünen Paradox severler iyice azaldı. Yeni kadro firmaya daha çok para kazandırıyor ve yapımcılar da onlara yöneliyor malesef... :no:
Heyder Baba, göyler bütün dumandı,
Günlerimiz birbirinden yamandı,
Birbirizden ayrılmayın, amandı,
Yakşılığı elimizden alıblar,
Yakşı bizi yaman güne salıblar!
 

Çevrimdışı Ömer

  • Onursal Üye
  • *
  • İleti: 12189
    • Profili Görüntüle
    • Paradox Interactive Türkiye Forumları
Ynt: East vs West (Project Reagan)
« Yanıtla #44 : 04 Temmuz 2012, 21:07:34 »
Eventlar oyunu şartlandırıyor. Mesela Amerikan İç Savaşı'ndan bahsettin. Bu iç savaş hiç olmayabilir, farklı bir şekilde doğu batı diye de bölünebilir ya da 2 değil 5 devlet iç savaşta mücadele eder. Bu şekilde sayısız alternatif var ve hepsi için event yazmak imkânsız birşey. Event ile gerçekleşen olaylar oyun motorunun kaldıramayacağı türden şeyler. Bu olayları oyun motoruna entegre etmelerinden yanayım. Mesela HoI'de İspanya iç savaşı suni bir savaşken Eu:Rome'da dinamik bir iç savaş görüyoruz, her an çıkabiliyor ve hangi vilayetlerin isyana katılacağı önceden bilinmiyor, tarihi bilinmiyor..vs
Eu4 için Antik dönemde geçen mod yapımında bana yardım etmek isteyen mesaj atsın.

Steam'den beni ekleyip yanıt alamamış ya da eklemek isteyen üyeler bana PM atarak Steam ismini yazarsa sevinirim.

[Mod] Eşit Alan Projeksiyonu - [Mod] Eski Dünya Müziği - Tarihi ve Coğrafi Harita Siteleri
 

Çevrimdışı Amiral

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1809
  • Uncle Junior
    • Profili Görüntüle
Ynt: East vs West (Project Reagan)
« Yanıtla #45 : 04 Temmuz 2012, 21:21:29 »
Mesela Vic I'de Çin, "uncivilized nation". Tarihsel olarak 1900'lerde "civilized nation" oluyor. Ancak oyuncu sağlam politikalar izleyerek 1853'te ülkesini great power yapabilir, bunun önü açık. Ya da İtalya, tarihsel olarak 1861'de kuruluyor. Ama doğru politikalarla 1841'de kurabilirsiniz. Sonra da zaten 3-5 tane event geliyor İtalya'ya. Tarihsel olarak ilerlemeseniz de olur. Bu yüzden Victoria I alternatif tarihe çok uygun bir oyun. Ama VIP modunda direkt tarihsel olarak gittiği için alternatif tarih olmuyor ve oyun sanki bir tarih dersi gibi ilerliyor. ;D Diğer oyunların da Vic I gibi olması lazım.

Tabii CK 2 ve EU: Rome'u bunların dışında tutuyorum; çünkü bu oyunlar karakter odaklı.
« Son Düzenleme: 04 Temmuz 2012, 21:23:16 Gönderen: Amiral »
You heard about the Chinese Godfather? He made them an offer they couldn't understand.
-Uncle Junior
 

Çevrimdışı Anatole France

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2832
  • Macht geht vor Recht
    • Profili Görüntüle
Ynt: East vs West (Project Reagan)
« Yanıtla #46 : 04 Temmuz 2012, 21:44:27 »
Eventlar oyunu şartlandırıyor. Mesela Amerikan İç Savaşı'ndan bahsettin. Bu iç savaş hiç olmayabilir, farklı bir şekilde doğu batı diye de bölünebilir ya da 2 değil 5 devlet iç savaşta mücadele eder. Bu şekilde sayısız alternatif var ve hepsi için event yazmak imkânsız birşey.
Bizim de dediğimiz şey şu, Amerikan İç Savaşını doğuran tarihsel olaylar vardır.

Bu savaş üstünden değil de mesela 1.DS üstünden gidelim. 1.DS savaşını doğuran şartlardan biri Avusturya - Sırbistan çekişmesi. O meşhur ultimatomu Sırbistan kabul etseydi savaş çıkmayacaktı. Oyunda Sırbistan bu ultimatomu kabul edebilir. Buna itirazı olan yoktur. İşte buyrun bir alternatif tarih çıktı bile.

Fakat, son yıllarda bu motorla yapılan oyunlar şöyle işliyor : Avusturya - Sırbistan arasındaki olaylar sanki hiç yaşanmamış gibi. Bu sebeple hiç 1.DS çıkmıyor. AI çok yetersiz olduğu için gidip mesela Avusturya - Necid savaşı çıkıyor.
Halbuki alternatif tarih oluşacaksa bu yukarda anlattığım şekliyle oluşmalı.

Biraz daha tarihe bağlılık belli bir çizgiden devam etmeli oyun.

Paradox şu an tüm tarihi oyunlarını EU gibi dizayn etme peşinde.
Denn nur Eisen kann uns retten...
 

Çevrimdışı Bersun

  • Paşa
  • *
  • İleti: 8879
  • Paralel Yetkili Abiniz
    • Profili Görüntüle
Ynt: East vs West (Project Reagan)
« Yanıtla #47 : 04 Temmuz 2012, 21:55:46 »
EU dediğimiz oyun neredeyse 400 yıllık bir süreyi kapsıyor. Sandbox bu oyun için iyi bir seçenek olabilir zira o kadar süre başka türlü oynanmaz.

Ama bahsettiğimiz oyun 40 senelik bir dönemi kapsıyor.
 

Çevrimdışı bir_dost

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2378
    • Profili Görüntüle
Ynt: East vs West (Project Reagan)
« Yanıtla #48 : 04 Temmuz 2012, 22:01:54 »
Anatole ile hemfikirim. Bizde alternatif tarih ile fantezi arasındaki fark hâlâ öğrenilemedi.
 

Çevrimdışı Ömer

  • Onursal Üye
  • *
  • İleti: 12189
    • Profili Görüntüle
    • Paradox Interactive Türkiye Forumları
Ynt: East vs West (Project Reagan)
« Yanıtla #49 : 04 Temmuz 2012, 22:05:05 »
Gerçekçi olmakta fayda var. Alternatif tarihi eventlarla yapmaya kalkarsanız bunun sonu yok. Çok büyük emek isteyen birşey. Ve sürekli kendini tekrar eden bir oyun elde etmiş olursunuz.
Eu4 için Antik dönemde geçen mod yapımında bana yardım etmek isteyen mesaj atsın.

Steam'den beni ekleyip yanıt alamamış ya da eklemek isteyen üyeler bana PM atarak Steam ismini yazarsa sevinirim.

[Mod] Eşit Alan Projeksiyonu - [Mod] Eski Dünya Müziği - Tarihi ve Coğrafi Harita Siteleri
 

Çevrimdışı Baris

Ynt: East vs West (Project Reagan)
« Yanıtla #50 : 04 Temmuz 2012, 22:11:28 »
Alternatif tarih ve sandbox oyun üzerine belki 5 sayfa yazı yazılabilir fakat genel anlamda birbirlerine karışan kavramlar. Mutlaka Paradox Plaza'da iyi tartışmalar vardır.

Mesela son örnek. Çinin sağlam politikalar izleyebilmesi için Afyon savaşları ve Boxer ayaklanmasının olmaması gerekir. Bu olayları tetikleyen diğer olayların tarihtede olmaması gerekir. Bir yerde okumuştum Çin devleti bu savaşları pek okullarında okutmuyormuş ki yeni nesil çinliler eziklik hissetmesin diye. Ben açıkçası bu olayların olmadığı oyunda Çin'i oynamam.  ;)

Bence genel olarak 45 sene oyun yapmak biraz sıkıntılı. 300 sene yaparsın sandbox olur,Sadece 2. dünya savaşının oyunun yaparsan alternatif tarih olur. Bu 45 seneyi çözemedim. ;) En son AGeod tarafından dizayn edilen Napoleon Campaigns 2, 10 seneyi kapsayan bir oyun olacaktı ve biraz da tarihi veyahut alternatif tarih üzerine bir oyun olacaktı. Sonra bu projeyi Paradox tamamen kendi üzerine aldı ve dediki bu oyun biraz daha "Europa Universalis" tarzı bir oyun olacak. Bu iyi bir haber değil.

Anatole France: Anlattığın 1. dünya savaşı ile ilgili olayların bir kısmı Ageod WW1'de var. Hatta İngilizler Osmanlı İmp'luğuna gemileri verseydi 1.Dünya savaşına Türkiye girermiydi veyahut neticesinde Ermeni sürgünleri olurmuydu(Bu eventi söyledim değiştirdiler),  Lenin daha evvel yönetimi ele geçirseydi vesaire vesaire..  bunlar alternatif tarih ve oyunda var.
Fakat oyunda  Türkiye 1. Dünya savaşına  her şartta giriyor fakat  biraz daha geç girebiliyor.  ALmanların yanında savaşa girmez ise o oyun alternatif tarih değil sandbox olur zaten fikrimce.


« Son Düzenleme: 04 Temmuz 2012, 22:13:47 Gönderen: Baris »
 

Çevrimdışı bir_dost

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2378
    • Profili Görüntüle
Ynt: East vs West (Project Reagan)
« Yanıtla #51 : 04 Temmuz 2012, 22:15:39 »
Eventsiz de çoğu şeyin gerçekleşmesine imkan yok. AI dediğin şey saldırıların istikametini, geliştirilecek techleri, iyi ve kötü geçinelecek ülkeleri, neyin  ne kadar üretileceğine karar verir. O da nasıl yazılmışsa öyledir.
Eventsiz ve decisionsuz ateşkes ve barış antlaşması yapamazsınız. Hangi ülkenin kime ne zaman saldıracağını ayarlayamazsınız. Tarihsel antlaşma ve paktları icra edemesiniz, bazı ülkeler arasında olması gereken şeyleri oldurtamazsınız.
Gerekli emek verilirse on farklı alternatif tarih kombinasyonuna göre de event yazarsınız. Event yazmak kadar kolay bir iş yok, Kaiserreich gibi bir modda bile onlarca alternatife uygun event var.
Ayrıca senin dediğin şey de alternatif tarih değil fantezi. Alternatif tarihlerde makul olan birkaç tanesini alır oyuna korsun. Amerikan iç savaşı mesela, üç ihtimal var: USA zaferi, white peace, CSA zaferi. Bunlar dışında bir alternaif tarih makul değildir. Yok efendim Texas CSA'ya katılmasaydı ne olurdu vs. Bu kadar fanteziye hem gerek yok hem gerçekçi değil.
 

Çevrimdışı Ömer

  • Onursal Üye
  • *
  • İleti: 12189
    • Profili Görüntüle
    • Paradox Interactive Türkiye Forumları
Ynt: East vs West (Project Reagan)
« Yanıtla #52 : 04 Temmuz 2012, 22:35:28 »
Diyelim ki Amerikan İç Savaşı için 10 tane alternatif tarih event'ı yazıldı. Amerika'nın doğusunu Britanya, batısını Rusya ilhak etse, ABD de ortada küçük bir devlet olarak kalsa bu 10 event boşa gider. Böyle bir ortamda iç savaş bekleyemezsin. Böyle bir ABD Britanya'nın vasalı da olabilir.

Oyunda zaman ilerledikçe ihtimaller ağaç gibi dallanıp budaklanacaktır. İlk yıllarda 3-5 alternatif olay tasarlarsın ancak sonraki 10 yılda bunların her biri 3-5 alternatif olay çıkartır, bu şekilde devam ederek binlerce, belki de onbinlerce event yazmak gerekir. Bu kadar emek sarfedilmez, hadi diyelim sarfedildi oyuna tekrar başladığında aynı şeylerle karşılaşırsın ve kısa bir süre sonra oyun sıkıcı hale gelir.

Amerikan İç Savaşı örneğine devam edelim. Diyelim ki iç savaş sırasında diğer büyük devletler araya girdi ve ABD resmen ikiye bölündü. Bu senin bahsettiğin üç ihtimalden biri. Peki bundan sonra ne olacak? Alternatif tarih eventleri ile oyunun çekiciliğinin devam etmesi gerekli. 3-5 event da buraya yazıldı. Bunlardan birinde örneğin CSA İttifak devletlerine katılarak Alman safına geçiyor. USA'nın buna tepkisi de yine event ile olacaktır. Ya pasif kalacak, ya İtilaf devletlerine katılacak..

Sonuç itibariyle her devlete 60-70 yıllık bir süreyi kapsayacak bir oyunun eventlar ile yürütülmesi çok zor. Eventler ya başta olacak ve oyunun büyük kısmı yine eventsiz geçecek, ya da birbirleri ile uyumsuz olmaması gereken onbinlerce event yazılacak.

2. Dünya Savaşı kısa bir süreyi kapsadığından çok sayıda evente ihtiyaç duyulmuyor. HoI2'de zaten Almanya'ya 1940'tan sonra event gelmiyordu. Oyunda eventlar 4 yılı zor kotarabiliyor.
« Son Düzenleme: 04 Temmuz 2012, 22:35:59 Gönderen: Ömer »
Eu4 için Antik dönemde geçen mod yapımında bana yardım etmek isteyen mesaj atsın.

Steam'den beni ekleyip yanıt alamamış ya da eklemek isteyen üyeler bana PM atarak Steam ismini yazarsa sevinirim.

[Mod] Eşit Alan Projeksiyonu - [Mod] Eski Dünya Müziği - Tarihi ve Coğrafi Harita Siteleri
 

Çevrimdışı bir_dost

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2378
    • Profili Görüntüle
Ynt: East vs West (Project Reagan)
« Yanıtla #53 : 04 Temmuz 2012, 23:15:51 »
Vic için konuşursak mesele zor fakat imkansız değil. Ben otursam tek başıma haftada 100'den fazla event de yazabilirim. Yani Paradox 10 adamını sadece event&decision işine ayırsa o on kişi 10 günde binlerce event de yazabilir.

Senin dediğin Rusya'nın Amerika'dan toprak alması ve İç Savaş'a karışması "gerçekçi" bir alternatif tarih değil çünkü o sırada Rusya hem Kırım Savaşı'nın yaralarını sarıyor hem de Alexander'ın reformlarıyla uğraşıyordu. O sırada Amerikan İç Savaşı'na kimin nasıl müdahale edebileceği de tarih araştırmalarına bakılarak karar verilir. Fanteziden şu ülke girer bu ülke çıkar demek alternatif tarihin gerçekçiliğine gölge düşürüyor.
Diğer devletlerin karışması ancak tarihin alternatif çizgide ilerlemeye başlamasından sonra olabilir. Yani büyük devletler anca CSA kayda değer bir başarı alınca karışabilir. Mesela:
1. USA, savaşı kazanır ve CSA ilhak olur(gerçek tarihî çizgi).
2. CSA, USA savaşı yıllarca sürer, iki taraf da yenişemez ve:
2.1. İngiltere CSA yanında savaşara girer ve:
2.1.1 CSA-USA white peace yapılır ve USA CSA'yı tanır.
2.1.2 CSA USA'yı ilhak eder.
2.2 İki taraf müdahale olmadan white peace yapar.
3.  CSA USA'yı iyice sıkıştırır ve:
3.1. İngiltere araya girer ve iki taraf arasında CSA'nın avantajlı olduğu bir barış yapılır.
3.2  İngiltere doğrudan müdahale eder, USA CSA'ya toprak verir ve kendisi de İngiltere uydusu olur.

Şimdi yukarıda verdiğim gibi birkaç mantıklı kombinasyon olursa event yazmak zor değil. Ayrıca bir event tek bir durumda da gerçekleşmez. Senin dediğin CSA-Almanya ittifağına gelirsek. Bu ittifakı sağlayacak event hem örneğimde 2.alternatif de hem de 3.alternatif de gerçekleşebilir. Yani ayrı ayrı event yazmana gerek yoktur. USA'nın tepkisi eventi de iki durumda da geçerli olabilir, trigger satırına eklenecek fazladan iki üç cümle meseleyi hallediyor.
Oyuna başladığında tekrar aynı şeylerle karşılaşmazsın ki. Dediğim gibi üç ihtimal yazdım yukarı ve bunların her seferinde farkı birisi gerçekleşir. Dallanıp budaklanınca bazı eventler boşa gitmiş olur ama başka ihtimal oluna da bu sefer o eventler aktif, başkaları inaktif olur.

Alternatif tarih de her olayda olmamalı ayrıca. Amerikan İç Savaşı'nda CSA'nın kazanması kuvvetle muhtemeldi bence, veya I.DS'ında Almanya'nın Marne'ı kazanması ihtimali hiç de zayıf değil. Ama kalkıp 1895'te Rusya'da Bolşevikler devrim yapsaydı veya Osmanlı Cumhuriyete geçse gibi ihtimaller çok çok düşük hâliyle inandırıcı da değil.

Peki senin dediğin gibi eventleri kaldırsak ne olacak? Yani eventlerin yapamadığını AI'nin yapmasına imkan yok. Belki öyle bir AI yazılabilir ama inan öyle bir AI yazmak, yüzlerce eventten mürekkep bir alternatif tarihler event ağacından kat be kat zor olacaktır.

 

Çevrimdışı Ömer

  • Onursal Üye
  • *
  • İleti: 12189
    • Profili Görüntüle
    • Paradox Interactive Türkiye Forumları
Ynt: East vs West (Project Reagan)
« Yanıtla #54 : 04 Temmuz 2012, 23:21:23 »
AI yazmak tabi eventlere göre daha zor olur ancak bir kere yazarsın ve onu bir çok oyunda, ek pakette kullanabilirsin. Ayrıca ihtimallerin sayısı eventler gibi sınırlı olmaz. Harita değişse, tarih aralığı değişse, AI bunlara uyar ama eventler bu gibi değişikliklerde baştan yazılması gerekir.
« Son Düzenleme: 04 Temmuz 2012, 23:21:52 Gönderen: Ömer »
Eu4 için Antik dönemde geçen mod yapımında bana yardım etmek isteyen mesaj atsın.

Steam'den beni ekleyip yanıt alamamış ya da eklemek isteyen üyeler bana PM atarak Steam ismini yazarsa sevinirim.

[Mod] Eşit Alan Projeksiyonu - [Mod] Eski Dünya Müziği - Tarihi ve Coğrafi Harita Siteleri
 

Çevrimdışı Annibal

Ynt: East vs West (Project Reagan)
« Yanıtla #55 : 04 Temmuz 2012, 23:41:21 »
Bazen gülüyorum. Cidden alternatif tarih mi konuşuyorsunuz. Avusturya ültimatom vermese savaş çıkmazmış. Tarihte herşey başka türlüsü mümkün olmadığından öyle olmuştur. Böyle paralel evrenlerde kendi özel dünyalarınızı yaratıp, Paradox bunları uygulamayınca şöyle sapıttılar, böyle başarısız oldu demek ne de kolay. Biraz zorlayın belki ileride üniversitelerimizde alternatif tarih bölümleri kurarsınız. Bir de bunun üzerinden ciddi ciddi kafa yoruyorsunuz, inanılacak gibi değil. Bu tarz oyunların doğasında var alternatif tarihlerin oluşması. Hicaz gider Amerika'da koloni kurar. Siz sandbox veya başka isimler taksanız da bu da alternatif tarihtir. Oyun mekanikleri düzgün oturtulduğu takdirde zaten oyunun kendisi böyle saçma işlere izin vermeyecektir. Paradox'un üzerinde kafa yorması gereken asıl mesele de budur.
« Son Düzenleme: 04 Temmuz 2012, 23:42:51 Gönderen: Annibal »
"Bir yerde küçük insanların gölgeleri büyüyorsa, orada güneş batıyor demektir"
 

Çevrimdışı bir_dost

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2378
    • Profili Görüntüle
Ynt: East vs West (Project Reagan)
« Yanıtla #56 : 04 Temmuz 2012, 23:43:03 »
AI yazmak tabi eventlere göre daha zor olur ancak bir kere yazarsın ve onu bir çok oyunda, ek pakette kullanabilirsin.
Eventleri de ek paketlerle geliştirebilir, o eventlere yeni ağaçlar ekleyerek yeni alternatifler ekleyebilirsin. Hattâ ek paketten önce modcular da seve seve yazabilir. Kaldı ki event yazmak oldukça basitken AI yazmak oldukça zordur. Çoğu HoI modlarında eksik olan AI'dir, çünkü AI yazacak adam zor bulunur lâkin eventi bu forumdaki herhangi birisi bile rahatlıkla yazabilir laf aramızda çok kişiye event yazmayı da öğretmişliğim de vardır.  :P  İş AI'ye kalsa onlarca AI dosyası olması gerekir (tek dosya olursa gerek yapımcılar gerekse modcular satıların içerisinde boğulur). O onlarca AI dosyasını birbirine bağlayan da eventlerdir bu arada.

Ayrıca ihtimallerin sayısı eventler gibi sınırlı olmaz.
Sınırlı derken her seferinde tek düze de gelişmeyecek ki. Önceki mesajımdaki örnekten gideyim. 1.1.1 şeklinde de gidebilir 1.1.2, 1.2.1, 3.1.2 vs. şeklinde kombinasyonlarla gidebilir. Yani ilk seferde üç, sonra o üç ihtimal kendi arasında üçer ihtimale bölünürse 9 farklı ihtimal ortaya çıkıyor. Sonra o ihtimaller içerisinde CSA-Alman ittifağını olması/olmaması ihtimali doğruyor vesaire, sürekli alternatif tarih çizgiler değişiyor. Yani bir 50 yıllık tarih çizgisinin birebir aynı gerçekleşme ihtimali de %1'lere kadar düşüyor. Hülâsa alternatif bol.

Harita değişse, tarih aralığı değişse, AI bunlara uyar ama eventler bu gibi değişikliklerde baştan yazılması gerekir.
Eventte tekrar yazılması gerekmez. Dediğim gibi CSA'nın hayatta olduğu 50 farklı ihtimalde bile CSA-Alman ittifağının olup olmaması eventi gelebilir. Ayrıca "AI bunlara uyar" kısmı asıl problemli yer. AI insan değil ki karar versin, AI dediğin şey de senin belirlediğin sınırlar içerisinde seçim yapıyor, tıpkı eventler gibi. Dolayısıyla 1000 ihtimal olsa her birinde AI ona göre bir karar veremez. İttifak, savaş, barış gibi diplomatik meseleleri "düşünerek" belirleyemez ki. Event olursa mevcut "trigger"a göre seçim yapar. Böylece yaptığı seçimlerde durumlara göre gerçekçi olur. AI'de bunları yazmaya kalksan trigger eklemen gerekir. Eee komut, trigger, seçenek ekleyince yazdığın şey cismen event oldu zaten, ismen AI kalır.

 

Çevrimdışı bir_dost

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2378
    • Profili Görüntüle
Ynt: East vs West (Project Reagan)
« Yanıtla #57 : 04 Temmuz 2012, 23:49:40 »
Bazen gülüyorum. Cidden alternatif tarih mi konuşuyorsunuz. Avusturya ültimatom vermese savaş çıkmazmış. Tarihte herşey başka türlüsü mümkün olmadığından öyle olmuştur. Böyle paralel evrenlerde kendi özel dünyalarınızı yaratıp, Paradox bunları uygulamayınca şöyle sapıttılar, böyle başarısız oldu demek ne de kolay. Biraz zorlayın belki ileride üniversitelerimizde alternatif tarih bölümleri kurarsınız. Bir de bunun üzerinden ciddi ciddi kafa yoruyorsunuz, inanılacak gibi değil. Bu tarz oyunların doğasında var alternatif tarihlerin oluşması. Hicaz gider Amerika'da koloni kurar. Siz sandbox veya başka isimler taksanız da bu da alternatif tarihtir. Oyun mekanikleri düzgün oturtulduğu takdirde zaten oyunun kendisi böyle saçma işlere izin vermeyecektir. Paradox'un üzerinde kafa yorması gereken asıl mesele de budur.
Benim anlamadığım da bu. Paradox oyunlarında ülkeleri yönetirken bizzat tarihi değiştirerek kendiniz alternatif tarih yapmanıza rağmen altenatif tarih'in kendisinden nefret etmeniz.
Ciddi ciddi kafa da yorulur, en azında LOTR gibi fantastik dünyalardan daha mantıklı ve "inancıdırcı" bir türdür. Ki batıda alternatif tarih bir edebî türdür. Ciddi ciddi ciltlerce yazılan seriler vardır(Turtledove gibi). 
Alternatif tarih'de doğası gereği sonsuz ihtimal vardır, bu sonsuz ihtimaller içerisinden "gerçekçi" ve "inandırıcı" olanlar seçilir ve onlar oyuna konur. Bizim tartıştığımız da bu ve bu'nun nasıl sağlanabileceği.
 

Çevrimdışı Amiral

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1809
  • Uncle Junior
    • Profili Görüntüle
Ynt: East vs West (Project Reagan)
« Yanıtla #58 : 04 Temmuz 2012, 23:57:13 »
Alternatif Tarih Türkiye'de "Türkiye tüm Dünya'yı alırdı" diye anlaşıldığından böyle oluyor. Ama ABD'de alternatif CSA kitapları var. Alternatif Tarih düşündüğüz gibi bir olay değil. Bazen ben de gülüyorum. :P

Annibal, senin dediğin, "LORT çok saçma" gibi birşey oluyor.
« Son Düzenleme: 05 Temmuz 2012, 00:14:27 Gönderen: Amiral »
You heard about the Chinese Godfather? He made them an offer they couldn't understand.
-Uncle Junior
 

Çevrimdışı Emperor

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1731
  • The Mad Baron
    • Profili Görüntüle
Ynt: East vs West (Project Reagan)
« Yanıtla #59 : 04 Temmuz 2012, 23:59:22 »
Sanırım bu eventlarla akış konusunda benim bildiğim en iyi örneklerden biri mod33. Gayet başarılı bir şekilde tarihi veya alternatif yollardan (Belçika'da Nazi Partisi'nin kontrolü sağlaması, Stalin'in yerine Trotsky'nin geçmesi vs. vs.) oynanış deneyimi sunuyordu. Vanilla oyunlara göre aldığım zevk daha fazlaydı ve genelde kendini tekrar etmeyen ve değişik gelişmeler olan oyunlar oynamıştım...
Heyder Baba, göyler bütün dumandı,
Günlerimiz birbirinden yamandı,
Birbirizden ayrılmayın, amandı,
Yakşılığı elimizden alıblar,
Yakşı bizi yaman güne salıblar!