Gönderen Konu: Sitelerin Kapalı Olması Üzerine  (Okunma sayısı 646 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı General

  • Kara Kalpaklı
  • Sipahi
  • *
  • İleti: 471
  • Savaşmak için kur, hükmetmek için savaş!
    • Profili Görüntüle
Sitelerin Kapalı Olması Üzerine
« : 12 Kasım 2015, 13:52:36 »
Merhaba, dün hosting şirketimiz büyük bir hata aldı ve aynı durumda da sitelerimiz erişime kapandı. Kendilerinin açıklaması söyle.

Alıntı
Merhabalar,

Hafta sonu yeni bir VPS sunucusu aktifleştirdik. 50bin TL üzerinde yatırım yapılarak maledilmiş bir sunucudur ve SSD disklerle RAID50 disk sistemi kullandık. Performans olarak bu ülkede alabileceğiniz en iyi VPS hizmetini sunabilecek bir sunucudur. Bütün testleri yapmış olmamıza rağmen ne yazık ki sistem hata verdi ve kullanımdayken bugün disk sistemi hatası vererek çalışmaz hale geldi. Yaşadığınız kesintide disk sistemini kurtardık ve bozuk disk sistemiyle de olsa VPS'leri çalışır hale getirdik, şu anda da farklı bir VPS sunucusuna sırayla taşıyoruz ki sorun tekrar yaşamayınız.

Disk sistemi hatası oldukça kritik bir hata ve veri kaybına yol açan bir hata. Bu tip sorunlar yüzünden çok ciddi veri kayıpları yaşayan şirketler var. Hiçbir sorun olmasın, disk bozulsa bile bozuk disk değiştirilsin müşterilerimiz etkilenmesin diye çok ciddi yatırımlar yapılıyor, ciddi sistemler kuruluyor ancak bunların arızalanması çok nadir de olsa ne yazık ki yaşanabiliyor ve %90 durumlarda çok ciddi veri kayıplarıyla sonuçlanıyor. Bizim durumumuzda bir kayıp olmadı ve olmaması için de hala çalışıp taşımalar yapıyoruz.

Böylesine büyük bir sorunu böyle bir sorun için kısa sayılabilecek bir kesintiyle atlatmaktayız. Biz de müşterilerimiz sorun yaşamasın istiyoruz, bu yüzden bütün kazancımızla yatırımlar yapıyoruz. Bu yatırımın iyi sonuçlanacağı yerde bu şekilde sonuçlanması şanssızlıktan başka birşey değil, müşterilerimize birkaç saat kesinti olarak yansımakta, bir de bizim durumumuzu düşünün.

Sorun yaşayan müşterilerimizden özür dileriz, ancak zaten sorunlar giderilmiş durumda(saatler öncesinden).

Edit2: Bozulan birşey bulunmamakta yani burası da bozdu gibi bir durum yok. Ekip olarak yaptığımız özveri hakkında en ufak bir fikriniz yok. Yabancı bir şirket olsa "yedek müşteri sorumluluğundadır buyrun yeni VPS'iniz" diyecek ve size boş VPS teslim edecek. Kimse bizim uğraştığımız gibi uğraşmayacak. Bozulmayan donanım icat edildiyse biz de yatırımlarımızı o yönde yapalım ama yok. Başka şirkete geçersiniz bugün bozulmaz yarın bozulur, yarın bozulmaz 2 yıl sonra bozulur, bunun garantisini hiçbir şirket veremez. Her arızada şirket düzgün çalışmasını bozdu denecekse, dünyada düzgün çalışan şirket yok demektir. Sonuç olarak bir sorun oluyor ama sorun kendiliğinden bir anda ortadan kaybolmuyor, biz çözüyoruz. Hiç sorun olmayacaksa da, o halde bütün personellerimizi işten çıkaralım, destek sistemini kapatalım, sunucuları kurup otomasyona bağlayıp gelen paraları saymakla uğraşalım. Ne de olsa sorun yok, destek ihtiyacı yok. Mantıklı mı? Değil. Sorun çıkacak ki düzelteceğiz, zaten çalışma amacımız bu.

« Son Düzenleme: 12 Kasım 2015, 14:28:50 Gönderen: General »