Gönderen Konu: Cossacks 3  (Okunma sayısı 2498 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ömer

Cossacks 3
« : 25 Haziran 2015, 19:40:22 »
http://www.cossacks3.com/

<a href="https://www.youtube.com/v/o7XoVYGOlRQ" target="_blank" class="new_win">https://www.youtube.com/v/o7XoVYGOlRQ</a>
Eu4 için Antik dönemde geçen mod yapımında bana yardım etmek isteyen mesaj atsın.

Steam'den beni ekleyip yanıt alamamış ya da eklemek isteyen üyeler bana PM atarak Steam ismini yazarsa sevinirim.

[Mod] Eşit Alan Projeksiyonu - [Mod] Eski Dünya Müziği - Tarihi ve Coğrafi Harita Siteleri
 

Çevrimdışı mithrandil

  • Filozof
  • *
  • İleti: 1095
  • Paralel Admin 2 B or N 2 B
Ynt: Cossacks 3
« Yanıtla #1 : 25 Haziran 2015, 23:40:39 »
Bence age of empires HD serisinin başarısının ardından. Böyle bir oyun çıkartıyorlar. Eski cossacks serileri çok güzel oyunlardı. Merakla bekliyorum. Umarım büyük haritalar ile gelir son oyundaki haritaları hem sayıca az bulmuştum hemde küçük gelmişti.
Paralel Admin
 

Çevrimdışı Snykdel

  • İmperium
  • *
  • İleti: 2788
Ynt: Cossacks 3
« Yanıtla #2 : 25 Haziran 2015, 23:44:56 »
Takip ediyorum ilk açıklandığından beridir. Eski oyunlarından bazıları dergiden çıkmıştı sanırsam.
 

Çevrimdışı HulkSpider02

  • Kral
  • *
  • İleti: 3478
Ynt: Cossacks 3
« Yanıtla #3 : 25 Haziran 2015, 23:50:39 »
Bu tur oyunlar ilk olarak Age of Ile mi cikti?
 

Çevrimdışı Snykdel

  • İmperium
  • *
  • İleti: 2788
Ynt: Cossacks 3
« Yanıtla #4 : 25 Haziran 2015, 23:52:41 »
Kod: [Seç]
https://en.wikipedia.org/wiki/Cytron_Masters
 

Çevrimdışı HulkSpider02

  • Kral
  • *
  • İleti: 3478
Ynt: Cossacks 3
« Yanıtla #5 : 25 Haziran 2015, 23:57:39 »
Peki Üç boyutlu olarak?2.5 degilse tabii bu oyunlar...
 

Çevrimdışı fff7

Ynt: Cossacks 3
« Yanıtla #6 : 26 Haziran 2015, 00:30:10 »
Eski oyunu seviyordum bu da iyi olacak gibi duruyor.Takip
 

Çevrimdışı Gurthaur

Ynt: Cossacks 3
« Yanıtla #7 : 26 Haziran 2015, 00:52:44 »
Gayet hoş görünüyor. GSC geri geldiğine göre S.T.A.L.K.E.R.'a da yeni oyun gelmeli bence.
Komünistleri ülkeden nasıl atabilirim?
 

Çevrimdışı Snykdel

  • İmperium
  • *
  • İleti: 2788
 

Çevrimdışı TirollüDoruk

  • Yılın Editörü
  • İmperium
  • *
  • İleti: 2126
  • Son Muhabir: Yandım Doruk
Ynt: Cossacks 3
« Yanıtla #9 : 24 Eylül 2015, 23:56:20 »
Allahüekber. Bunun üstüne ister misiniz bir de American Conquest 2 çıkartsınlar? Adamlara taparım yeminlen. Bir yandan AoE serisine gelen yeni ek paketler, bir yandan Cossacks 3 derken Gerçek Zamanlı Strateji oyunları hafiften bir diriliş yaşıyor sanki.

 

Çevrimdışı unonimus

Ynt: Cossacks 3
« Yanıtla #10 : 25 Eylül 2015, 15:50:27 »
Competitive bir şeyi bulunmayan oyunlarla mı strateji dirilecek :P ?

Not: Evet, AoE II'de competitive bir şey yok.
 

Çevrimdışı Re-Doom

  • Kaptan
  • *
  • İleti: 851
  • GeneralTzschück
Ynt: Cossacks 3
« Yanıtla #11 : 25 Eylül 2015, 21:58:55 »
 RTS ve JRPG kendi kendini tükettiler. Açıkcası bu iki türde yeniliğe pek açık türler değil ama ikisinde de çok az zamanda çok oyun çıktı. Firmaların oyunları sömürmesi oyuncuları bıktırdı türden uzaklaştırdı .Nintendo'nun piyasaya hakim olduğu dönemler JRPG Amerika-Asya ve Avrupa'yı bile etkisi altına almıştı resmen JRPG'ler gökten yağıyordu. Tabi bunda Nintendo'nun Japonya kökenli bir firma olmasının ve o dönemin kontrolcüleri ile inanılmaz basit ama bir o kadar da zevkli kontrol ve oynanış mekaniğini sunması ayrıca JRPG oyunlarının o dönemdeki oyunlara göre inanılmaz hikayeler anlatmasının da payını unutmamamız gerekir. Lakin zaman ilerledikçe o kontrol ve oynanış mekaniğinin kendini tekrar etmeye başlaması ayrıca FPS/TPS gibi türlerinin de kendini geliştirmesi ve o oyunlarında bir hikaye anlatabilecek duruma gelmesi ile JRPG'lerin dönemi 7. jenarosyona geçtiğimizde bitti. JRPG'ler ilk çıktıkları zamandan itibaren çok az değişikliğe maruz kaldı. Tabi bütün suç JRPG'lerde değil. Değişen oyuncu kültürü, firmaların tutumu, pazar payları JRPG oyunları bitirdi. Tabi Japonya'da hatrı sayılır miktarda JRPG çıkıyor lakin bunlar batıya gelmiyor. Gelse bile firmalar zarar ederler. Çünkü batıda (unonimus gibiler hariç) kimse oynamaz bu oyunları.  :P

 RTS'de üste yazdıklarımın çoğu geçerli. Yeniliğe kapalı kaldılar filan ama daha büyük sorunlar da var. Birincisi firmaların yavaş yavaş Pc'ye terk etmesi. Yani Pc'nin pazar payını kaybetmesi. İkincisi multi-platform oyunların daha kârlı olması. Herkes bilir RTS'nin klayve ve mouse ile çok güzel bir uyum içinde olduğunu. Konsollara RTS oyunu çıkartamazsın (peki TBS olur ama). Çıkartsan bile güzel tokat yersin. Üçüncüsü ise shooterların çok kolay oynanışının olması. Bu türlerde reform olmadıkça kök kitlenin bile kolay kolay geri kazanılabileceğini sanmıyorum. Ama (JRPG'ler de olmaz belki) şu son dönemlerde şaha kalkan E-Spor olayı ile RTS türü yeniden canlanabilir. Starcraft gibi dengeli dinamiklere sahip bir oyun ile bu mümkün. Ayrıca PC'nin exc. oyunlar ile para kazanılabilecek platform olarak kendini kanıtlaması gerek. Yoksa RTS oyunlarını sadece Indie'lerden görürüz.

 Shooterlarda çok uzun süreden beri piyasada olmasına rağmen bir çok değişikliğe uğradılar. Ama kim bile bilir bir 5 sene sonra bu kez shooterlar çöker herkes RTS oynar.  :P

 Bakın RPG'lere küllerinden doğdular resmen. JRPG≠RPG
« Son Düzenleme: 25 Eylül 2015, 23:37:19 Gönderen: Re-Doom »
wow, such protest, much democracy, very ban, wow.
 

Çevrimdışı unonimus

Ynt: Cossacks 3
« Yanıtla #12 : 25 Eylül 2015, 22:39:10 »
RTS yeniliğe kapalı kalmadı, RTS'ye yenilik yapmak Mercedes'e 5. teker takmak gibi bir şey olduğu için fazla ilerleyemedi. Starcraft çıtayı o kadar yukarı çekti ki diğer şirketler ya rekabetçi bir şey sunamayan, beş kere oynanınca çöpe atılan oyunlar yaptılar ya da daha farklı nişlere hitap etmeye çalıştılar. AoE II'den e-spor olmaz mesela, WCG'de zamanında oynatmışlardı ama yine de olmaz, nedenini WCG turnuvalarında gördük zaten.

Ben pek JRPG oynamıyorum sanırım, bir tek Hyperdimension Neptunia serisini oynamayı düşünüyorum .Visual Novel açıyorum ama :P . Günümüzde GURPS sistemiyle bir RPG yapılırsa onu da oynarım mesela nereden çıkmış olursa olsun, Türkiye'den çıksa yine oynarım.
« Son Düzenleme: 25 Eylül 2015, 22:43:40 Gönderen: unonimus »
 

Çevrimdışı Re-Doom

  • Kaptan
  • *
  • İleti: 851
  • GeneralTzschück
Ynt: Cossacks 3
« Yanıtla #13 : 25 Eylül 2015, 22:46:29 »
  Açıkcası bu iki türde yeniliğe pek açık türler değil ama ikisinde de çok az zamanda çok oyun çıktı.

 Dedik ya. Mercedes'e (Neden Mercedes ?) 5. tekerleği taksanda 4 tekerden farkı olmaz ama  kanat taksak. Birde böyle düşün.

« Son Düzenleme: 25 Eylül 2015, 22:47:07 Gönderen: Re-Doom »
wow, such protest, much democracy, very ban, wow.
 

Çevrimdışı unonimus

Ynt: Cossacks 3
« Yanıtla #14 : 25 Eylül 2015, 23:10:54 »
5. tekerlek sözde yenilik oluyor işte. 5. teker bana kalırsa çok fark eder, nereye ve nasıl taktığımız da önemli ama. Yeniliği her şeyin ötesinde gören adam Mercedes'e kanat değil tepesine jet motoru taksak "Uçan araba yapmışlar." deyip takdir eder. Motoru söküp arabanın ayağa gelen kısmını komple kesip "Bundan sonra Çakmaktaşlar gibi süreceksiniz arabayı." desek "Müthiş yenilik!!!1111" diyecek adamlar var.

RTS'nin yeniliğe açık olmamasının sebebi "If it ain't broke, don't fix it.".

Az zamanda çok RTS çıktı ama onların Starcraft harici çoğunun mekaniği kaldır at markaydı, rekabetçi ortamları yoktu (Bunun sebebi mekanikler idi evet.) AoE II de dahil olmak üzere. Geriye ne kaldı, bir oyunu 10 sene sırf YZ ile mi oynayacağım ben? 5 kere oynar sonra bir kenara atarım.
 

Çevrimdışı Re-Doom

  • Kaptan
  • *
  • İleti: 851
  • GeneralTzschück
Ynt: Cossacks 3
« Yanıtla #15 : 25 Eylül 2015, 23:28:06 »
 RTS'lere getirilebilecek en devrimsel olay rekabetçi oyun anlayışı ama o da zaten Warcraft'tan türüyen DOTA. Şu da var ki tüm suçu firmalara atmayız. Değişen oyuncu kültürününde bazı türler üzerinde etkisini unutmamak lazım.


 Kanat basit bir örnekteki yahu o kadar kafana takma.  :P
« Son Düzenleme: 25 Eylül 2015, 23:29:17 Gönderen: Re-Doom »
wow, such protest, much democracy, very ban, wow.
 

Çevrimdışı unonimus

Ynt: Cossacks 3
« Yanıtla #16 : 26 Eylül 2015, 10:08:47 »
AoE II'de neden rekabetçi ortam yok diye merak eden ve soran var mı? Belki "Biz hâlâ arkadaşlarla AoE II atıyoruz, neden rekabetçi olamasın?" diye düşünüyorsunuzdur :P .

Peki Üç boyutlu olarak?2.5 degilse tabii bu oyunlar...

Bildiğim en eski 3D RTS '97'de çıkmış olan Total Annihilation.
« Son Düzenleme: 26 Eylül 2015, 12:13:06 Gönderen: unonimus »
 

Çevrimdışı Baris

Ynt: Cossacks 3
« Yanıtla #17 : 26 Eylül 2015, 14:04:32 »
Niş ve nispeten ‘grognard’ oyunlardan Rule the waves’ in tasarımcısı sık sık Master of Orion’ un gemi tasarımını örnek aldığını belirtir. Misal Amiral gemisi (tonajı ve zırhı ağır ve  çift namlu 12 inçlik top) Dretnot olup bir çok farklı tip gemiden oluşan kendine bağlı deniz tümenlerinin gemi tasarımı oyuncu tarafından yapılıp  tarihi rolleri savaş esnasında YZ’te devredilebilir. Gerçek zamanlı savaş esnasında ise yine bir örnek destroyer tipi geminin davranış kalıpları (postür) tarihi manevraları ve kapasitesi üzerinden olacaktır. Oldukça yenilikçi bir oyun.  Command Ops 2’de gerçek zamanlı oyunlar açısından yenilikçi.

Age of Mythology’yi steam aracılığıyla nostalji maksatlı oynamıştım fakat bu türün birlik üretiminden çok taktiksel yapıya dönüşmesi başarılı örnekler de ortaya çıkardı; Company of heroes gibi.
 

 

Foruma ilişkin tüm bildirimlerinizi İletişim Sayfamız üzerinden yapabilirsiniz. 14 gün içerisinde yanıt verilecektir.