Gönderen Konu: Savaş Senaryosu Yapılış Rehberi  (Okunma sayısı 1281 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Arpad

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 188
    • Profili Görüntüle
Savaş Senaryosu Yapılış Rehberi
« : 16 Kasım 2012, 13:54:25 »
ParadoxPlaza'da ki konudan Türkçeleştirilmiştir.

Bildiğiniz gibi savaş senaryoları HoI 2'den beri giderek azalarak yeni oyunlara çıkmaktaydı , en sonunda Darkest Hour hiç savaş senaryosu olmadan çıktı. Bu rehber ile basitçe savaş senaryosu yapmayı göstereceğim.

Öncelikle bir senaryo dosyası oluşturuyoruz. Darkest Hour/Mods/Darkest Hour Full/scenarios klasörü içine bir .eug dosyası oluşturuyoruz. İçine şöyle yazalım;
Alıntı
name = "Invasion of Poland"
panel = "scenarios/data/scenario_fallweiss.bmp"
Senaryomuza bir isim veriyoruz , ve menüde seçtiğimizde görünecek resmi seçiyoruz.

Alıntı
header = {
name = "Grand Campaign"
startyear = 1939
endyear = 1939
free = no
combat = yes#this is a battlescenario

Bunu aynen kopyalayın , sadece başlangıç yılı (startyear) ve bitiş yılını (endyear) değiştirebilirsiniz.

Alıntı
GER = {
desc = FW_GER
picture = "scenarios\data\poland.bmp"

}
SLO = {
desc = FW_SLO
picture = "scenarios\data\poland.bmp"

}
SOV = {
desc = FW_SOV
picture = "scenarios\data\poland.bmp"

}


POL = {
desc = FW_POL
bottom = yes
picture = "scenarios\data\poland.bmp"
}
}

Burada senaryodaki seçilebilir devletleri seçiyoruz. Desc yazılarını ise config/scenario_text.txt dosyasından ekleyeceksiniz. Bu adımda şu resmi görebiliriz:


Alıntı
globaldata = {
rules = {
diplomacy = no
production = no
technology = no
}
Bu kısım senaryoda ki kurallar. Örneğin bu örnekte ne diplomasi , ne üretim ne de teknoloji gelişimi yapılamaz. Çoğu savaş senaryosu böyledir ve sadece savaşa odaklıdır.

Alıntı
startdate = {
year = 1939
month = september
day = 0
}
enddate = {
year = 1939
month = october
day = 30
}
Savaş senaryonuzun başlangıç ve bitiş sürelerinin ayrıntılı bilgisi.

Alıntı
allies = {
id = { type = 15000 id = 1 }
participant = { POL }
}
axis = {
id = { type = 15000 id = 2 }
participant = { GER SLO }
}

comintern = {
id = { type = 15000 id = 3 }
participant = { SOV }
}
Bu satırlarda ittifaklar belirtilmiş. Müttefiklerde Polonya , Mihverde Almanya ve Slovakya , Komintern'de ise Sovyetler bulunmakta. Buraları değiştirebilirsiniz , ama geri kalan kısımlara dokunmayın. İsimleri değiştirmeniz halindede uğraşmanız gerekecektir.

Alıntı
war = {
id = { type = 9430 id = 1 }
date = {
year = 1939
month = september
day = 1
hour = 1
}
enddate = {
year = 1939
month = october
day = 30
}
attackers = {
id = { type = 9430 id = 2 }
participant = { GER SLO }
}
defenders = {
id = { type = 9430 id = 3 }
participant = { POL }
}
}

}

Date kısmında başlangıç tarihini , enddate kısmında ise bitiş tarihini görüyoruz. Attackers kısmında saldıran devletler , defenders kısmında ise savunan devlet veya devletler bulunmakta. Yine id ve type'ları değiştirmedikçe değişiklik yapabilirsiniz.

Alıntı
map = {
no = all
Burayı hiç ellemeyin , bu sayede tüm Dünya'yı değilde belli bölgeleri aktif hale getirip oynayabiliyoruz. Savaş senaryosu yapmanın en önemli kısmı denilebilir.

Alıntı
#Poland
yes = 226
yes = 181
yes = 225
yes = 224
yes = 222
yes = 227
yes = 221
yes = 223
yes = 231
yes = 230
yes = 233
yes = 235
yes = 236
yes = 237
yes = 234
yes = 232
yes = 229
yes = 228
yes = 243
yes = 239
yes = 246
yes = 254
yes = 250
yes = 252
yes = 258
yes = 257
yes = 256
yes = 255
yes = 251
yes = 253
yes = 247
yes = 248
yes = 249
yes = 245
yes = 244
yes = 240
yes = 242
yes = 241
yes = 238
yes = 203
#Slovakia
yes = 214
yes = 211
yes = 212
yes = 208
# Bohemia-Moravia
yes = 205
yes = 199
yes = 204
yes = 200
yes = 207
yes = 202
yes = 197
yes = 196
yes = 206
yes = 198
yes = 201
#East Prussia
yes = 261
yes = 182
yes = 184
yes = 183
yes = 185
#Germany Proper
yes = 163
yes = 157
yes = 160
yes = 162
yes = 172
yes = 158
yes = 161
yes = 159
yes = 165
yes = 167
yes = 166
yes = 164
yes = 168
yes = 155
#Soviet Union
yes = 593
yes = 590
yes = 591
yes = 592
yes = 599
yes = 594
yes = 596
yes = 597
yes = 598
yes = 595
yes = 609
yes = 616
yes = 611
yes = 612
yes = 614
yes = 618
yes = 619
# Sea Zones
yes = 2718
yes = 2719
Bu yazdığımız bölgeler oyunda gösterilen bölgeler olacak. Eğer kendi savaş senaryonuzu yaparsanız buraları değiştirebilirsiniz. Bölgelerin ID numarasını öğrenmek için oyun içinde konsolu F12 ile açıp showid yazabilirsiniz , veya Darkest Hour/Modding Documents klasörü içindeki haritaları kullanabilirsiniz.

Alıntı
top = {x = 15556 y = 1712 }
bottom = {x = 17304 y = 2912 }

}

Bu kodlar sayesinde senaryodaki haritanın merkezini belirliyoruz , böylece haritadaki tüm bölgeleri görebilirsiniz.

Alıntı
# Vp things
include = "scenarios/fallweiss/vp.inc"

include = "scenarios/fallweiss/danzig.inc"
include = "scenarios/fallweiss/germany.inc"
include = "scenarios/fallweiss/poland.inc"
include = "scenarios/fallweiss/slovakia.inc"
include = "scenarios/fallweiss/soviet.inc"

event = "scenarios/fallweiss/fall_weiss_events.txt"
Bu kısımda şehirlerin puanları , devletlerin askeri durumu , eventlar vs. gibi bağlantıları veriyoruz. Rehberin devamında açıklayacağız.
 

Çevrimdışı Arpad

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 188
    • Profili Görüntüle
Ynt: Savaş Senaryosu Yapılış Rehberi
« Yanıtla #1 : 16 Kasım 2012, 13:55:27 »
Şimdi sırada devletlere özel .inc dosyalarını açmak var. Örneğin şöyle;
Alıntı
province = {
id = 147
anti_air = 2
air_base = {
size = 4
current_size = 4
}
naval_base = {
size = 10
current_size = 10
}
landfort = 3
radar_station = 1
}
Böylece bir bölgenin örneğini tamamladık. Bölgede bu yapılar bulunmakta. Kendi senaryonuzda buraları değiştirebilirsiniz.

Alıntı
country = {
tag = GER
ai = "fallweiss_GER.ai"
Örneğin bu Almanya .inc dosyasının başı. Diğer devletlerin taglerini öğrenmek için config/worldnames excel dosyasına bakabilirsiniz. Ayrıca ai yani yapay zeka dosyasının konumunuda gösteriyoruz.

Alıntı
policy = {
date = { year = 0 month = january day = 0 }
democratic = 1
political_left = 1
free_market= 5
freedom = 2
professional_army = 7
defense_lobby= 10
interventionism = 10
}

headofstate = { type = 9 id = 1 }
headofgovernment= { type = 9 id = 2 }
foreignminister = { type = 9 id = 35 }
armamentminister= { type = 9 id = 70 }
ministerofsecurity= { type = 9 id = 86 }
ministerofintelligence = { type = 9 id = 6 }
chiefofstaff = { type = 9 id = 132 }
chiefofarmy = { type = 9 id = 146 }
chiefofnavy = { type = 9 id = 9 }
chiefofair = { type = 9 id = 10 }
Bu kısmıda aynı  dosyaya yapıştırıyoruz. Bu bölümde devletin politikası , kabinedeki kişiler gibi bilgiler bulunmakta.

Alıntı
diplomacy = {

}
Bu kısmı aynen kopyalayın hiç bir değişikliğe gerek yok.

Alıntı
capital = 179

manpower = 850

extra_tc = 130

transports = 60
escorts = 20

# Resource Reserves#No production in this scenario!
oil =40000
supplies =65000

free = {
ic = 75
}
Devletiniz hakkında bilgiler bulunmakta. Başkentinizi değiştirmek için yine ID değerlerini kullanacaksınız.

Alıntı
ownedprovinces = {
126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 177 178 179 180 # Germany
}
controlledprovinces = {
126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 177 178 179 180 # Germany
}
nationalprovinces = {
126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 177 178 179 180 # Germany
}
Bu kısım devletinizin toprakları ile ilgili. Owned Provinces sahip olduğunuz bölgeler , controlled provinces kontrol ettiğiniz bölgeler , national provinces ise core'unuz olan bölgeleri gösterir. Örneğin bir ülkeyi ilhak etmeden sadece işgal ederseniz o bölgenin owner'ı değil controller'ı olursunuz. Ayrıca yazıda olmayan bir de claimed provinces vardır ki ülkelerin hak iddia ettiği toprakları gösterir , ama core provinces ile karıştırılmaması gerekir. Örneğin Alsas Loren Alman core'udur , ama Tiröl bölgesi Alman claimed'ıdır.

Alıntı
techapps = {
# Infantry Division
1010 1020 1030 1040 1050 1060 1070 1080 1090 1100 1110
# Cavalry
13060 13070 13080 1310 1320 1330 1340 1350 1360 1370 1380 1390
# Motorized Infantry
1396 1400
# Mountain Division
1160 1170 1180 1190 1200 1210 1220 1230 1240 1250 1260
# Engineers
1830 1840 1850 1860 1870
# Supply
1910 1920 1930 1940 1950 1960 1970 1980 1990 199100 199130
# Airborne Infantry
1670

# Armoured Car
2860 2870 2880 2020 2150
# Light / Early Tank
7600 7610 2620 2010 2630 2640 2646 2650 2030 2040 2050
#Medium Tank
2070
# Heavy Tank
2100
# Field Artillery
2290 2300 2310 2900 2910 2920 2930 2940 2320 2330
# Anti-tank Artillery
2400 2410 2420
# Static Anti-Air Artillery
2800 2450 21180 21190 21200 2460 2470
# Anti-Air Artillery Brigade
2810 2820 2510 2520

# Destroyer
3010 3020 3030 3040 3050 3060 3070
# Light Cruiser
3110 3120 3130 3140 3150 3160
# Heavy Cruiser
3210 3220 3230 3240 3250 3260
# Battlecruiser
3310 3320 3330 3340
# Battleship
3410 3420 3430 3440 3450 3456 3460 3470 3480
# Submarine
3610 3620 3630 3640 3650 3660 3670
# Aircraft Carrier
3510 3520 3530
# Light Carrier
12100 12110 12120 12130
# Torpedo & ASW 18
3720 3730 3736 3740 3750 3760 3900 3910
# Troopships
3810 3820 3830

# Air Transport
4290 4250
# Multirole fighter
4300 4310 4320 4330 4340 4040 4070
# CAS
4400 4170 4280
# Strategic bomber
4800 4810 4820 4220
# Navalbomber
4700 4710 4190
# Interceptor
4500 4510 4520 4530 4540 4550 4010 4020 4030
# Tactical Bomber
4600 4610 4620 4630 4120 4130 4140 4150
# Seaplanes
4740 4750 4760 4770 4780 4790 4850
# Interceptor
4030 4060
# Escort Fighter
4050 4080
# CAG
4900 4910 4920

# Manufacturing
5810 5820 5050 5830 5060 5070 5130
# Construction Engineering
5800 5080 5090
# Oil Refining
5190 5200
# Computers & cryptography
5310 54010 54020 54030 5320 5330 5316 5326 5327 5350 5360
# Atomic Research
5470 5480 5490
# Exp. Rocket
5560
# Agriculture
5700 5710 5010 5020 5030
# Medicine
5600 5610 5620 5630 5640
# Radar
5410 5416 5417

# Great War Land Doctrines (central powers)
6500 6510 6530 6550 6590 6600 6620 6650 6670 6680 6690 6700 6710 6910
# WW2 Land Doctrines
6210 6220 6230 6240 6250 6260 6900
#Great War Hospital System
14000 14010 14020 14030

#Air Doctrines - ww2 techs
27480 27490 27500 27510 27520 27530 27540 27550 27570 27580 27590 27600 9030 9020 27560 27460 27470
9010 9040 9050 9060 9070 9080 9090 9100 9110 9120 9140 9150 9190 9200 9210 9220 9230 9240

#Naval Doctrines
8010 8020 8030 8040 8050 8060 8070 8080
# Amphib
82300 82310
# Naval Logistics
82500
# Naval Interdiction
8500 8510 8520 8550 8560 8600 8570
# Trade Interdiction Submarine
8600 8610 8620
# Indirect Approach
81300 81310 81320 81330 81340 81350 81360 81370
# Naval Supremacy
8100 8110 8120 8150 8160 8170 8200 8210
}

Ülkenizin teknolojileri , başlangıç yılını değiştirdeysiniz değiştirebilirsiniz. (Tabii bu size kalmış , daha ileri veya daha geri teknolojiler ile oynayabilirsiniz , ama ilk senaryo yapımınızsa aynen bırakın)

Alıntı
landunit = {
id = { type = 30010 id = 1 }
name = "Heeresgruppe A"
leader = 334
location = 138

division = {
id = { type = 30010 id = 2 }
name = "HG A"
type = hq
strength = 50
max_strength = 50
model = 3
}
}

landunit = {
id = { type = 30010 id = 3 }
name = "4. Armee"
leader = 310
location = 131

division = {
id = { type = 30010 id = 4 }
name = "4. Armee"
type = hq
strength = 50
max_strength = 50
model = 3
}
}

landunit = {
id = { type = 30010 id = 5 }
name = "II. Armeekorps"
leader = 257
location = 131

division = {
id = { type = 30010 id = 6 }
name = "12. Infanterie-Division"
type = infantry
strength = 100
model = 10
extra = artillery
}
division = {
id = { type = 30010 id = 7 }
name = "32. Infanterie-Division"
type = infantry
strength = 100
model = 10
extra = artillery
}
division = {
id = { type = 30010 id = 8 }
name = "62. Infanterie-Division"
type = infantry
strength = 100
model = 10
extra = artillery
}
}

landunit = {
id = { type = 30010 id = 9 }
name = "V. Armeekorps"
leader = 230
location = 131

division = {
id = { type = 30010 id = 10 }
name = "211. Infanterie-Division"
type = infantry
strength = 100
model = 10
extra = artillery
}
division = {
id = { type = 30010 id = 11 }
name = "251. Infanterie-Division"
type = infantry
strength = 100
model = 10
extra = artillery
}
division = {
id = { type = 30010 id = 12 }
name = "263. Infanterie-Division"
type = infantry
strength = 100
model = 10
extra = artillery
}
}

landunit = {
id = { type = 30010 id = 13 }
name = "VIII. Armeekorps"
leader = 130
location = 131

division = {
id = { type = 30010 id = 14 }
name = "8. Infanterie-Division"
type = infantry
strength = 100
model = 10
extra = artillery
}
division = {
id = { type = 30010 id = 15 }
name = "28. Infanterie-Division"
type = infantry
strength = 100
model = 10
extra = artillery
}
division = {
id = { type = 30010 id = 16 }
name = "87. Infanterie-Division"
type = infantry
strength = 100
model = 10
extra = artillery
}
division = {
id = { type = 30010 id = 17 }
name = "267. Infanterie-Division"
type = infantry
strength = 100
model = 10
extra = artillery
}
}

landunit = {
id = { type = 30010 id = 18 }
name = "XV. Armeekorps"
leader = 142
location = 131

division = {
id = { type = 30010 id = 19 }
name = "5. Panzer-Division"
type = armor
strength = 100
model = 0
}
division = {
id = { type = 30010 id = 20 }
name = "7. Panzer-Division"
type = armor
strength = 100
model = 0
}
}

landunit = {
id = { type = 30010 id = 21 }
name = "12. Armee"
leader = 310
location = 131

division = {
id = { type = 30010 id = 22 }
name = "12. Armee"
type = hq
strength = 50
max_strength = 50
model = 3
}
}
}

Ülkenizdeki kara orduları.  Model o birimin seviyesini gösterir.
« Son Düzenleme: 16 Kasım 2012, 13:57:34 Gönderen: Arpad »
 

Çevrimdışı Arpad

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 188
    • Profili Görüntüle
Ynt: Savaş Senaryosu Yapılış Rehberi
« Yanıtla #2 : 16 Kasım 2012, 13:56:49 »
Alıntı
province = { id = 181 points = 5 } #Danzig
province = { id = 226 points = 1 }
province = { id = 224 points = 5 } #Poznan
province = { id = 225 points = 1 }
province = { id = 235 points = 5 } #Krakow
province = { id = 227 points = 1 }
province = { id = 221 points = 1 }
province = { id = 223 points = 5 } #Lodz
province = { id = 231 points = 1 }
province = { id = 233 points = 1 }
province = { id = 232 points = 10 } #Warszawa
province = { id = 222 points = 1 }
province = { id = 230 points = 1 }
province = { id = 242 points = 5 } #Lwow
province = { id = 229 points = 1 }
province = { id = 228 points = 1 }
province = { id = 234 points = 1 }
province = { id = 237 points = 1 }
province = { id = 236 points = 1 }
province = { id = 247 points = 5 } #Brest-Litovsk
province = { id = 239 points = 1 }
province = { id = 246 points = 1 }
province = { id = 250 points = 1 }
province = { id = 254 points = 1 }
province = { id = 255 points = 1 }
province = { id = 258 points = 5 } #Vilna
province = { id = 253 points = 1 }
province = { id = 245 points = 1 }
province = { id = 241 points = 1 }
province = { id = 240 points = 1 }
province = { id = 238 points = 1 }
province = { id = 244 points = 1 }
province = { id = 249 points = 1 }
province = { id = 248 points = 1 }
province = { id = 257 points = 1 }
province = { id = 256 points = 1 }
province = { id = 251 points = 1 }
province = { id = 243 points = 1 }
province = { id = 252 points = 1 }

Bunlarda şehirlerin değerleri , normal senaryolarda süre bittiğinde en çok değerli şehre sahip olan ittifak kazanır. Ancak bir çok savaş senaryosunda buna kalmadan belli bölgeler alındığında tetiklenen eventlar ile oyun  biter.

Konuyu oldukça basit anlatmaya çalıştım , eğer bir sorun çıkarsa belirtin düzelteyim.
« Son Düzenleme: 16 Kasım 2012, 13:58:17 Gönderen: Arpad »