Gönderen Konu: Deniz aşırı kültürel asimilasyon | mini-mod  (Okunma sayısı 4238 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Dreadlord

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 172
    • Profili Görüntüle
Deniz aşırı kültürel asimilasyon | mini-mod
« : 12 Mart 2012, 03:18:04 »
CK I de olduğu için bu oyuna da modlamam gerektiğini düşündüm. Fikir daha yeni ve gece saat ilerlemiş olduğu için sadece basit bir event hazırladım. İleride şehir valilerinide(belki din adamlarınada yer verebilirim) işin içine katan, liman yapılmasını gerektiren, hazineyi (biraz?!) tutuşturacak ve yerel halkın isyanına neden olabilecek bir event serisi haline getirmeyi düşünüyorum ama gecenin bir yarısı ancak bu kadar çıktı :)  iyi oyunlar

v 0.3
Kod: [Seç]
#####################################################
######### Event to Culture Spread Via Ports #########
#####################################################
character_event = {
id = 99999
desc = "EVTDESC55000"
picture = GFX_evt_throne_room

only_rulers = yes

trigger = {
any_demesne_province = {
NOT = { culture = ROOT }
port = yes
}
OR = {
any_realm_lord = {
culture = ROOT
any_demesne_province = {
culture = ROOT
port = yes
}
any_demesne_province = {
culture = ROOT
port = yes
}
}

mean_time_to_happen = {
months = 1200

modifier = {
factor = 1.5
NOT = { stewardship = 2 }
}
modifier = {
factor = 1.5
NOT = { stewardship = 3 }
}
modifier = {
factor = 1.5
NOT = { stewardship = 4 }
}
modifier = {
factor = 1.5
NOT = { stewardship = 5 }
}
modifier = {
factor = 0.75
stewardship = 10
}
modifier = {
factor = 0.75
stewardship = 11
}
modifier = {
factor = 0.75
stewardship = 12
}
modifier = {
factor = 0.75
stewardship = 13
}
modifier = {
factor = 0.5
culture = turkish
}
modifier = {
factor = 0.5
culture = mongol
}
}

option = {
name = "EVTOPTA55000"
random_demesne_province = {
limit = {
NOT = { culture = ROOT }
port = yes
}
culture = ROOT
}
}
}
 

Çevrimdışı no_afk

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 841
  • İşi bilecen,işe gitmiycen
    • Profili Görüntüle
Ynt: Deniz aşırı kültürel asimilasyon | mini-mod
« Yanıtla #1 : 12 Mart 2012, 21:38:11 »
tam olarak açıklarmısın yani 100 sene içinde deniz aşırı toprağında senin kültürün hakim mi oluyor valinin kültürü yoksa seçenek halindemi geliyor vicky deki gibi türk olsun sırp kalsın gibimi yani
Dagli amici mi guardi Dio, che dai nemici mi guardo io.
italyan atasözü (meali=Beni dostlarımdan Tanrı'm korusun, düşmanlarımdan ben kendimi korurum.)
 

Çevrimdışı Dreadlord

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 172
    • Profili Görüntüle
Ynt: Deniz aşırı kültürel asimilasyon | mini-mod
« Yanıtla #2 : 13 Mart 2012, 00:02:37 »
hocam trigger için iki şart var:
1-Kendi kültüründen olmayan ve port olan bir province
2-Sana, Vassalına yada vassalının altındaki herhangi bir vassalına yada sana ait port olan ve kültürüne sahip olan bir province(any_realm_vassal, yani sadece sana bağlı değil vassalın olan bir kral yada düke bağlı bir konta yada direk o düke/krala ait bir province de olabilir)

eventin çıkma süresini (MTTH) 55001. eventten kopyala yapıştır yaptım (normal assimilasyon event'iyle aynı süre, teknik olarak 10 yıl, stewardship 5'in altındayken her seviyesi için süre 1.5 ile çarpılıyor, 5 ile 9 arasındayken sabit 10 yıl, 10 dan 13'e kadarda her kademede 0.75 ile çarpılıyor. Ayrıca Moğol yada Türksen süre gene 0.5 ile çarpılıyor.
Yani en kötü durumda:
-Stewardship 1 yada 0 iken
-Kültür Moğol yada Türk değilken
1200*1.5*1.5*1.5*1.5=aşağı yukarı 6075 ay sürüyor
En iyi durumda ise:
-Stewardship 13+
-Kültür moğol yada Türk
1200*0.75*0.75*0.75*0.75*0.5=aşağı yukarı 190 ay sürüyor)
Eventte senin kültürün hakim oluyor ve kabul etmeme seçeneği koymadım(son sorunu anlamadım hocam ama cevabımın yeterli olmasını umuyorum)

NOT: Vali olayını daha eklemedim. Düşündüğüm gibi modlayabilirsem ileride şöyle olucak:
-iki farklı event. Birincisi aynı bu event gibi olucak(Sadece toprak sahiplerine çıkıcak). Eventin süresi çok daha uzun olucak, ortalama yeni bir şehir/kale parası tutucak ve oyuncunun stewardship seviyesine bağlı olarak Başarılı olucak/Kısmen başarılı olucak(Province'e eventin süresini kısaltacak ve yerel revolt risk'i azaltıcak bir modifier eklenicek)/başarısız olucak(başarısız olunması halinde derhal çıkıcak olan bir isyan yada uzun süreli yerel revolt risk'i arttırıcak bir modifier olabilir. Bu ihtimallerin yanında reddetme seçeneğide koyucam(buda para harcanmadığı için yerel revolt risk'i bir süre azaltıcak yada tamamen sıfırlıyıcak.) Burada amaç soyluların kendi imkanlarıyla bölgeyi kolonize etme çalışması olucak.
-ikinci event ise seri şeklinde olucak, her iki bölgede de ileri-orta seviyede liman yapmış olan iki valiyi kapsıyacak(Vali çünkü bu dönemde yaşıyan halk kırsal alanda yada şehirlerde yaşardı. Kırsal alandaki durumu event'e yansıtmak imkansız olucağı için şehirleri seçtim). İlk olarak anavatandaki valiye çıkıcak olan event ile asimile olucak bölgede kendi halkından olucak bir kasaba/şehir/koloni kurmak isteyip istemediği sorulacak. Bu event'e AI'nin evet deme ihtimali için yüklü parasının olması yada koloni kurulucak province'e sahip lordla arasının iyi olması yada valinin crusader/zealous trait'ine sahipken koloni yapılacak province'in kafir olması gibi parlak fikirlerim var. Bu event'e evet denildikten sonra söz konusu bölgenin sahibi olan lord'a bir event gidicek, burada da bu olaya ne kadar teşvik veriliceği seçilicek bunlarsa:
-Tam teşvik, yüksek maliyet, yüksek ihtimalle başarılı olma
-Orta dereceli teşvik ,ortalama maliyet, ortalama altı başarılı olma ihtimali
-Az teşvik, düşük mağliyet, düşükten biraz daha iyi bir ihtimalle başarılı olma
-Şehirliler istediklerini yapabilir, mağliyet yok, düşük ihtimalle başarılı olma
Bu event'ede AI nin vericeği cevabı lord'un valiyle olan arası belirleyecek. Buradaki amaçsa şehirlilerin ticareti arttırmak için deniz aşırı yerlerde kasabalar kurarak yerel halkı asimile etmesi. Teknik açıdan ise tam teşvikte bile ilk event'den daha düşük masraf, daha yüksek başarı şansı ve eventin çıkma süresinin kısalması şeklinde olucak.
 

Çevrimdışı no_afk

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 841
  • İşi bilecen,işe gitmiycen
    • Profili Görüntüle
Ynt: Deniz aşırı kültürel asimilasyon | mini-mod
« Yanıtla #3 : 13 Mart 2012, 00:21:04 »
sorumu çok güzel anlamışsın ayriyeten verdiğin geniş bilgi için teşekkür ederim aslında bende event yapmayı düşünmüştüm ama tecrübem olmadığı için yapmak üzerinde fazla düşünemedim şöyle bir fikrim vardı ama nasıl olur bilmiyorum pretender olan bir akraba veya varis olmayan bir oğul kral öldükten sonra kendini hakim olan bölgelerin kralı ilan edebilir bir nevi papa antipapa gibi bir durum vassallardan isteyen istediği tarafa katılır türk sistemine benziyor ama savaş olmadan ayrı bir ülke olarak ayrılabilir yenişemezlerse white peace le ayrı krallık olarak devam edebilirler mesela biri macar kralıyken biri (özmacar kralı ;D otobüs firması gibi oldu) budin kralı falan gibi ama çok zor olur diye düşünüyorum ama ben bunu yapabilirim diyorsan yardımcı olmaya çalışırım
« Son Düzenleme: 13 Mart 2012, 00:21:22 Gönderen: no_afk »
Dagli amici mi guardi Dio, che dai nemici mi guardo io.
italyan atasözü (meali=Beni dostlarımdan Tanrı'm korusun, düşmanlarımdan ben kendimi korurum.)
 

Çevrimdışı Dreadlord

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 172
    • Profili Görüntüle
Ynt: Deniz aşırı kültürel asimilasyon | mini-mod
« Yanıtla #4 : 13 Mart 2012, 00:40:23 »
sorumu çok güzel anlamışsın ayriyeten verdiğin geniş bilgi için teşekkür ederim aslında bende event yapmayı düşünmüştüm ama tecrübem olmadığı için yapmak üzerinde fazla düşünemedim şöyle bir fikrim vardı ama nasıl olur bilmiyorum pretender olan bir akraba veya varis olmayan bir oğul kral öldükten sonra kendini hakim olan bölgelerin kralı ilan edebilir bir nevi papa antipapa gibi bir durum vassallardan isteyen istediği tarafa katılır türk sistemine benziyor ama savaş olmadan ayrı bir ülke olarak ayrılabilir yenişemezlerse white peace le ayrı krallık olarak devam edebilirler mesela biri macar kralıyken biri (özmacar kralı ;D otobüs firması gibi oldu) budin kralı falan gibi ama çok zor olur diye düşünüyorum ama ben bunu yapabilirim diyorsan yardımcı olmaya çalışırım

Ayrı Krallık yapmak için her krallığa ayriyeten bir tanede titular(topraksız) title yapmak birde iç savaş durumunu yansıtmak için cb yapmak gerekir. CB işin kolay tarafı, bütün krallıklar için ayrı ayrı durumu takip etmesi için herbirine tek tek eventler ve yan eventler yazmak ve bu titular title'ları dağıtması/toplaması içinde ayriyeren eventler yazılması lazım. İmkansız demiyorum, ama barışla birlikte yazsam bile absürt derecede vakit gerektirir  gbr*
 

Çevrimdışı no_afk

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 841
  • İşi bilecen,işe gitmiycen
    • Profili Görüntüle
Ynt: Deniz aşırı kültürel asimilasyon | mini-mod
« Yanıtla #5 : 13 Mart 2012, 01:23:56 »
işte yapılabilse süper olur adam der ben senin krallığını tanımıyorum o da der ben seni iplemiyom dalarlar birbirine falan :smoking: aslında yapılabilse süper olur ama gerçekten zor paradox firmasınamı başvursam ;D
Dagli amici mi guardi Dio, che dai nemici mi guardo io.
italyan atasözü (meali=Beni dostlarımdan Tanrı'm korusun, düşmanlarımdan ben kendimi korurum.)
 

Çevrimdışı Dreadlord

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 172
    • Profili Görüntüle
Ynt: Deniz aşırı kültürel asimilasyon | mini-mod
« Yanıtla #6 : 13 Mart 2012, 01:47:09 »
Adamlar brittany krallığı yapmaya üşendiği için galler krallığının içine etti ama sen bi git genede nolur nolmaz  ;D
 

Çevrimdışı no_afk

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 841
  • İşi bilecen,işe gitmiycen
    • Profili Görüntüle
Ynt: Deniz aşırı kültürel asimilasyon | mini-mod
« Yanıtla #7 : 21 Mart 2012, 18:24:32 »
modla tam dediğim şey olmasa da yaklaşık ona benzer bir şey oluşturmuşlar kendini istediğin bölgenin kralı veya imparatoru ilan edebiliyorsun dün ekledim rise of empires :smoking:
« Son Düzenleme: 21 Mart 2012, 18:30:25 Gönderen: no_afk »
Dagli amici mi guardi Dio, che dai nemici mi guardo io.
italyan atasözü (meali=Beni dostlarımdan Tanrı'm korusun, düşmanlarımdan ben kendimi korurum.)