Gönderen Konu: Blog Dev Blog 20/09/18  (Okunma sayısı 150 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı RoadWarriror

Dev Blog 20/09/18
« : 12 Ekim 2018, 16:53:09 »

Selamlar Kalradya savaşçıları!

Mount & Blade II: Bannerlord, onu istediğiniz şekilde ele alıp oynamanıza olanak sağlayan devasa bir sandbox oyunudur. Bu, takip etmek zorunda olduğunuz tekdüze, doğrusal bir hikaye konusu olmadığı anlamına gelir. Bununla birlikte oyun size, Kalradya civarındaki eşraf ile ilişkilerinizi geliştirebileceğiniz ve aynı zamanda da cüzdanınızı doldurabileceğiniz yollar öneren görevler sunar.

Sandbox bir oyun olduğundan, bu görevleri kısa, keyifli ve daha önemlisi tekrarlanabilir olacak şekilde tasarlıyoruz. Ama bu demek değildir ki bu görevlerdeki eylemlerinizin oyun dünyasında bir etkisi olmayacak: kesinlikle olacak! Aslında size teklif edilecek görevlerin çoğu, oyunda o sırada gerçekleşen bir duruma doğrudan yanıt olarak üretilir. Eğer bir grup haydut, bir yerdeki ticarete engel oluyorsa ve kendilerine bir sığınak yapmışlarsa, o bölgenin eşrafı sizden o bölgedeki haydutları dağıtmanızı isteyebilir. Haydut sığınağını temizlemek size yalnızca bir miktar para getirmekle ve size o görevi veren bölge eşrafı ile iyi ilişkiler kurmanızı sağlamakla kalmayacaktır: o bölgede, yerel ekonomiye bir artı olarak geri dönecek ticaret de özgürce işlemeye devam edecektir.

Bu yüzden görevler, oyunun ana özelliklerinden biri olarak düşünülmese ve size göre bir şey olmadığında kolaylıkla gözardı edilebilse de, oyun dünyasında oldukça önemli bir etkiye sahipler ve birçok durumda avantaj olarak kullanılabilirler.



Bannerlord’u geliştirirken ilk hedeflerimizden biri, oyunculara açık ve anlaşılır bir şekilde bilgi sunmaktı. Oyuncuların kullanım kılavuzunu ezberlemelerine ve oyunun verdiği bilgilerin fazlalığı altında ezilmelerine gerek kalmadan, oyunu anlamalarını ve oyunun sunmak istediklerini deneyimleyebilmelerini istedik. Bunu yapmak için de Warband’de var olan birçok sahnenin tekrar üzerinden geçmeye karar verdik (ve elbette ki yenilerini de ekleyerek!). Görev ekranı, üzerinden geçilmesi gerekenlerden bir tanesiydi.

Warband’de görevler, Notlar ekranından görülebilir ve izlenebilirdi. Bu ekran, oyuncunun görevi tamamlayabilmesi için gerekli tüm bilgileri içeriyordu ancak biraz basite indirgenmişti. Bannerlord’da bu bilgileri açık bir şekilde gösterecek ekranı oyuncuya bilgileri iletmeye yardımcı olacak görsel öğeler kullanarak yeniden tasarladık. Bunun da ötesinde, yeni tasarımın ilk bakışta daha kolay anlaşılır olduğunu ve Warband’in baştan sona metin bazlı Notlar ekranı tasarımının büyük bir iyileştirmesi olduğunu düşünüyoruz.

Tabii bununla da kalmadık. Warband’de bir görev bulmak, başlı başına bir görev olabiliyordu. Size verecekleri bir görevleri vardır umuduyla bütün haritayı dolaşarak, farklı oyuncu dışı karakterlerle konuşmak zorunda kalıyordunuz. Bannerlord’da size teklif edecekleri bir görevleri bulunan karakter portrelerine bir ünlem işareti ekledik. Ayrıca, bir görev sırasında etkileşim kurmanız gereken karakter portrelerini belirlemeniz için de özel bir simge koyduk. Bu tür değişikliklerin, bir görev bulmak için içine düşülen bıktırıcılığı ortadan kaldırmalarının yanında, oyuncuya anlaşılır bir şekilde bilgi verme amacımıza uygun çalıştıkları kanısındayız.



Genel olarak bunlar gibi küçük değişiklik ve dokunuşların, yeni oyuncular için sezgisel ve kullanışlı olmasının yanında, eski oyuncularımızın oyun deneyimlerine de güzel bir yenilik getireceğini düşünüyoruz.


Gelecek haftanın bloğunda UI (kullanıcı arayüzü) programcılarımızdan Emre Özdemir ile konuşuyoruz. Kendisine sormak istediğiniz sorular varsa yorum kısmına yazabilir ve içlerinden bir tanesini cevaplaması için kendisine sormamızı sağlayabilirsiniz.
 

 

Foruma ilişkin tüm bildirimlerinizi İletişim Sayfamız üzerinden yapabilirsiniz. 14 gün içerisinde yanıt verilecektir.